Toelatingstoetsen PABO

Bespreek hier de dingen waar je tegen aanloopt op de opleiding van de PABO.

Moderator: timgearz

Toelatingstoetsen PABO

Berichtdoor Aries op 19 maart 2019, 15:42

Hallo iedereen,
ik heb me onlangs ingeschreven voor de PABO en kreeg daarbij te horen dat ik ook enkele toelatingstoetsen moest gaan maken. Nou leek dit mij in eerste instantie totaal geen onoverkomelijk obstakel, totdat ik wilde gaan oefenen voor deze toetsen en de "voorbeelden toelatingstoetsen pabo" van cito ging maken (https://www.cito.nl/onderwijs/hoger-ond ... fentoetsen). Ik vond ze oprecht ontzettend moeilijk en begreep er soms vrij weinig van. Ik ben allicht een paar jaar (+-7) uit de running geweest en dat is flink te merken aan mijn kennis. Ik heb als vooropleiding Atheneum gedaan dus in principe zouden dit soort toetsen geen probleem mogen opleveren, maar ik ben mezelf en mijn gebrek aan kennis echt tegengekomen en dat baart mij ontzettend zorgen. Zeker aangezien in september de opleiding al begint en ik daarvoor de verschillende toelatingstoetsen gedaan moet hebben.
Nu is mijn vraag; Wat is een must om absoluut geleerd te hebben voor zo'n toelatingstoets/de opleiding in het algemeen? Welke punten móet je weten? Welke boeken/sites kun je aanraden?
Ik hoop dat ik voor die tijd nog even flink mijn kennis zou kunnen bijspijkeren (héél flink), dus jullie zouden me ontzettend uit de brand helpen mochten jullie een aantal suggesties o.i.d. hebben.
Alvast bedankt!
Aries
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 19 maart 2019, 15:19
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Toelatingstoetsen PABO

Berichtdoor Anita op 20 maart 2019, 21:07

Ik ben zelf nog van voor de periode dat deze toetsen kwamen, maar ik weet dat er allerlei oefenboeken beschikbaar zijn. Als ik jou was zou ik contact met de pabo opnemen en vragen wat hun aanraders zijn qua voorbereiding. Ik kan me voorstellen dat jij met jouw achtergrond met regelmatig oefenen die kennis weer prima op kunt halen.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar PABO voltijd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron