[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Ervaringen - Windesheim Zwolle

Ervaringen - Windesheim Zwolle

Bespreek hier de dingen waar je tegen aanloopt op de opleiding van de PABO.

Moderator: timgearz

Ervaringen - Windesheim Zwolle

Berichtdoor Marijke0410 op 14 dec 2004, 16:49

Hallo allemaal,
Ik ben via mijn nicht op dit forum terecht gekomen en ga meteen maar een bericht plaatsen.
Ik zit in havo 5 en ben van plan naar de Pabo te gaan.
Ik ben naar open dagen geweest van de marnix acedemie(utrecht) en van de Windesheim acedemie(zwolle).
En ik twijfel nu nog een beetje.
Dus wie heeft er ervaringen met het Windesheim?
2e jaars studente aan de CHE in Ede!
Marijke0410
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 14 dec 2004, 16:36

Re:Ervaringen: Windesheim Zwolle

Berichtdoor jut op 16 dec 2004, 21:32

hallo!
ik zit op de pabo op windesheim en ik kan je er denk ik wel iets over vertellen:
windesheim is een prettige school voor een 'bepaald soort' mensen: het is er af en toe nogal chaotisch. als jij dit zelf ook bent is dit denk ik een goede keus: doordat niet altijd alles er keurig voor elkaar is, verwachten ze dat van jou ook niet.
hou je er echter van als een school alles tot in de puntjes geregeld heeft en er rust heerst, kun je beter naar een andere pabo gaan. maar ik kan het je zeker aanraden, veel oude klasgenoten die naar andere pabo's zijn gegaan hebben het een stuk zwaarder dan ik, die moeten veel en veel meer doen.
conclusie: windesheim is een gezellig rommeltje en je mag er zelf ook een gezellig rommeltje zijn;)
jut
 

Re:Ervaringen: Windesheim Zwolle

Berichtdoor Mirja op 16 dec 2004, 23:09

Nou, als ik eerlijk ben denk ik dat ook andere pabo's soms chaotisch/ een rommeltje zijn.
Dat ligt niet alleen aan Windesheim. ;D
Maar daar is wel vaker over gediscuseerd op dit forum.
Schooljaar 2008/2009: kleutergroep de apen
Avatar gebruiker
Mirja
Paboforumholist
 
Berichten: 1355
Geregistreerd op: 31 jan 2002, 05:12
Woonplaats: Noord Holland
Groep: 12
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Re:Ervaringen: Windesheim Zwolle

Berichtdoor Marijke0410 op 17 dec 2004, 13:37

Hm is het windesheim ook chaotisch.. hmm. Ik vond het niet zo chaotisch overkomen op de open dag. En ik heb het idee dat het op de marnixacedemie ook zo is.. Of niet?
2e jaars studente aan de CHE in Ede!
Marijke0410
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 14 dec 2004, 16:36

Re:Ervaringen: Windesheim Zwolle

Berichtdoor Marlies op 17 dec 2004, 18:51

Ik zat 4 jaar geleden op Windesheim. En op zich wordt er best goed les gegeven (door de meesten, niet allemaal :P).
Maar inderdaad, het is er soms nogal wat rommelig, bijv. de organisatie van stageplekken. Dat wordt allemaal niet zo erg goed geregeld, er zijn nu nog steeds heel veel studenten zonder stageplek hoorde ik van mijn 'eigen' stagiaire. Maar ik heb er op zich wel een fijne tijd gehad hoor! :D
Volgend jaar groep 3!! Heb er zin in!!
Avatar gebruiker
Marlies
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 270
Geregistreerd op: 08 sep 2004, 20:57
Woonplaats: Zwolle
Groep: 3
Schooltype: PC

Re:Ervaringen: Windesheim Zwolle

Berichtdoor April op 17 dec 2004, 19:12

ik twijfelde tussen windesheim en de che. toen ik een oud lkr van me tegenkwam heb ik aan haar gevraagd wie ze eerder aan zouden nemen, iemand van het windesheim of iemand van de che. en toen zei ze heel duidelijk dat de che dan voorrang kreeg.
je mag dan misschien minder doen, maar dan leer je naar mijn mening ook minder.

groet g!
Laatst bijgewerkt door April op 17 mei 2005, 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Komend schooljaar voor het eerst een vaste groep (3) voor de ma di en wo!!!
Avatar gebruiker
April
PABOforum Peuter
 
Berichten: 189
Geregistreerd op: 28 dec 2003, 17:59
Woonplaats: grens gelderland/overijssel

Re:Ervaringen: Windesheim Zwolle

Berichtdoor Marijke0410 op 18 dec 2004, 14:47

Ja ik heb nog zitten nadenken maar ik ga niet naar de marnix. Dat weet ik bijna zeker.
Maar ik ga nog wel naar de open dag van de che. Want die staat ook wel erg goed bekend. Mijn vriend zit ook op het che en die heeft het geloof ik wel naar zn zin gehad, alleen zegt hij wel dat je daar veel minder hoeft te doen dan op andere pabo's.. is dat wat je bedoelde met
'je mag dan misschien minder doen, maar dan leer je naar mijn mening ook minder.' ??
En de che is een stuk christelijker, merk je daar veel van?
En is de enige reden dat je naar de che bent gegaan omdat je dan eerder aangenomen werd?
2e jaars studente aan de CHE in Ede!
Marijke0410
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 14 dec 2004, 16:36

Re:Ervaringen: Windesheim Zwolle

Berichtdoor April op 19 dec 2004, 11:43

wat ik bedoelde met 'je doet minder' was gericht op de eerste reactie die je kreeg. er werd verteld dat je op het windesheim minder hoefde te doen.
op de che doe je echt heel veel hoor! ik weet niet waar je vriend dat van heeft, maar het was voor ons allemaal hard aanpoten. ik heb met stages wel eens gesproken met mensen van het windesheim, maar die deden echt veel minder en de begeleiding was ook niet echt aanwezig!

ik heb gekozen voor de che:
- om de christelijke identiteit
- omdat ik daar kon verkorten
- omdat hij erg goed stond aangeschreven
- omdat ik me meteen thuisvoelde bij opendagen
- om de goede begeleiding
- om de kleinschaligheid

de christelijke identiteit vind je terug in de omgang met elkaar, ik heb in het begin best moeten wennen aan de kreten door de 'kantine' : 'HE VANAVOND KRING, IK ZIE JE DAAR!!!' dit was ik totaal niet gewend, je kan er gewoon open zijn over je geloof en dat had ik nog nergens op deze manier ervaren. (ik was meer gewend aan: ga jij naar de kerk???!!! die's gek!)
je hebt mensen die elke week minstens twee keer naar de kerk gaan, kring en catechesatie volgen, maar ook mensen die wel geloven, maar niet naar de kerk gaan.
ik heb niet ervaren dat anderen dachten beter te zijn (qua geloof) je was gewoon gelijk. ik vond het echt heerlijk en het heeft me zeker gevormd. verder heb je 1 uur in de week een soort schoolkerkdienst, maar dat is vrijwillig, je moet er niet heen. en natuurlijk diensten met de christelijke feestdagen, maar ook dat is vrijwillig.

ik vond het echt helemaal super en heb ook op kamers gewoond in ede. ede is een zeer leuke en vriendelijke plaats met goede voorzieningen. ik heb er echt een geweldige tijd gehad en ik zou er zo weer naar terug gaan, daar zou ik niet eens over hoeven nadenken. doe me een kamer en ik zit er weer!! haha! ;D

succes met je keuze en als je nog vragen hebt dan laat je het maar weten!

groet gerlinda!
Komend schooljaar voor het eerst een vaste groep (3) voor de ma di en wo!!!
Avatar gebruiker
April
PABOforum Peuter
 
Berichten: 189
Geregistreerd op: 28 dec 2003, 17:59
Woonplaats: grens gelderland/overijssel

Re:Ervaringen: Windesheim Zwolle

Berichtdoor Marijke0410 op 19 dec 2004, 14:33

Ow oke. 19 februari is de open dag van de che dus daar ga ik heen. Dan weet ik of ik de sfeer leuk vind :)
Het enige wat voor mij nog wel beetje minpunt aan ede is, is dat het voor mij een irritante verbinding is. Ik moet eerst vanuit Nijkerk naar Amersfoort om daar vervolgens over te stappen om naar ede te gaan. Tis een half uur/ kwartier langer reizen dan zwolle voor mij. Maargoed het gaat natuurlijk ook om de school. Ik ben al heel erg veel aan het rondvragen en ik krijg steeds te horen dat windesheim wel erg chaotisch is, en ede is goed geregeld. Dus nu twijfel ik weer :P. Dus alle reacties zijn nog steeds welkom :D
2e jaars studente aan de CHE in Ede!
Marijke0410
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 14 dec 2004, 16:36

Re:Ervaringen: Windesheim Zwolle

Berichtdoor darius op 19 dec 2004, 21:53

ik ben afgelopen juli afgestudeerd aan windesheim. En ik zou het echt niet aanraden, tenzij je op een goedkope manier je tentamens wil halen, maar er staat tegenover dat je nix leert. maar goed, wel veel vrije tijd over!

In Zwolle zit ook nog de gereformeerde pabo. Klinkt erg streng, maar is denk ik net zo iets als ede. Veel studiegenoten van mij (RT) komen daar vandaan en het schijnt echt een hele goede pabo te zijn. En je hoeft er heus niet in rok naar toe!! ;)

En pabo arnhem is natuurlijk de beste volgens de lijst!!

Maar Windesheim: skippuh!!
juf groep 1/2C
darius
PABOforum Peuter
 
Berichten: 128
Geregistreerd op: 12 jun 2004, 16:10
Woonplaats: Lelystad
Groep: 1
Schooltype: Islamitisch
PABO jaar: 0

Re:Ervaringen: Windesheim Zwolle

Berichtdoor bergje op 19 dec 2004, 22:12

Ik ben aan het afstuderen op de gereformeerde hogeschool in zwolle.
Ik ben op deze school gaan studeren omdat me dit werd aangeraden door mijn decaan. Men zou eerder iemand van de gh aannemen dan iemand van het windesheim, wanneer identiteit er zou toedoen.
De gh is niet streng, maar wel persoonlijk. Het is niet zo dat je nummer zoveel bent, maar de docenten weten wie je bent. Dat heeft als pluspunt dat je veel aan persoonlijke ontwikkeling doet en dat het daarnaast je goed met je 'problemen' terecht kan. Van een stageplek ben je over het algemeen verzekerd..
Ook staat de gh al jaren op nummer 1 van beste hogescholen als het om de PABO gaat.. Ik ben positief.
bergje
 

Re:Ervaringen: Windesheim Zwolle

Berichtdoor Marijke0410 op 20 dec 2004, 20:39

Hm, ik moet toch nog maar eens goed nadenken. Ik heb mezelf opgegeven voor zo'n meeloopdag. Dan krijg ik er misschien een betere indruk van dan op de open dag, want daar ben ik niet veel verder mee gekomen. En ede blijf ik goede verhalen over horen. Terwijl windesheim nogal verschillende reacties geeft. Maargoed ik moet natuurlijk ook even kijken wat ik zelf vind, maar als het zo slecht geregeld is weet ik het ook niet..
en arnhem is de beste van de lijst.. maar daar ga ik niet heen. Dan zou ik op kamers moeten. En dat wil ik niet. Al is het wel leuke stad :)

Verder krijg ik al erg veel zin in de pabo! Examenjaar is stom.. maargoed nog even volhouden!
2e jaars studente aan de CHE in Ede!
Marijke0410
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 14 dec 2004, 16:36

Re:Ervaringen: Windesheim Zwolle

Berichtdoor jufkimmie op 20 dec 2004, 21:33

Niet dat ik je nu wil laten twijfelen hoor... maarre in Zwolle zit n.l een hele goede Pabo ( de katholieke Pabo) deze staat zeer hoog aangeschreven ( 2e of 3e plek )
Ook als je niet katholiek bent ben je hier zeer welkom. ALs je de gelegenheid hebt om hier eens te gaan kijken moet je dat zeker doen!
Deze school is in ieder geval veel beter dan Windesheim ( dat van die stageplaatsen klopt: veel studenten hebben nog geen plek) Terwijl dat op de Katholieke PAbo iedereen gelijk een plek had!!!
begin de dag met een lach!
jufkimmie
PABOforum Baby
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: 17 aug 2004, 14:20

Berichtdoor Marijke0410 op 25 feb 2005, 14:32

Voor de mensen die het interessant vinden:
Ik heb mijn keuze bijna gemaakt.
Ik ga naar Ede. Naar de CHE.
Ik heb donderdag een meeloopdag en dan maak ik mijn definitieve keuze. Ik ben naar een opendag geweest en ik vond het een stuk gezelliger dan windesheim. Dus voor de mensen die nog gaan kiezen.. bezoek vooral ALLE open dagen!! :D
Marijke0410
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 14 dec 2004, 16:36

Berichtdoor Yanne op 25 feb 2005, 15:14

nou, Marijke, je hebt je keus in elk geval weloverwogen gemaakt.
Een hele fijne tijd daar!
groet van Yanne
Avatar gebruiker
Yanne
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 482
Geregistreerd op: 05 apr 2003, 16:47

Volgende

Keer terug naar PABO voltijd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten