sprookjes, spiegel maken

Geschikt voor de groepen 1/2, 3 en 4

Moderator: miekiemousie

sprookjes, spiegel maken

Berichtdoor *ellie* op 25 mei 2010, 21:07

Hallo,

Maandag beginnen we met een nieuw thema in de klas, namelijk sprookjes.
Ik wil graag met het sprookje sneeuwwitje de spiegel van de boze stiefmoeder maken. Ik heb tijdens een techniekles op de pabo een keer een voorbeeld gezien waarop je heel leuk een spiegel kan maken.
Ik heb op internet gezocht maar ik kom alleen maar spiegels tegen die gemaakt zijn van aluminiumfolie, dit is niet wat ik bedoel. Het is namelijk gemaakt van een dun laagje plastic (dit op een donkere ondergrond) zodat je jezelf er ook in kunt zien.

begrijpt iemand wat ik bedoel? en hoe dit laagje plastic heet en belangrijker nog hoe ik eraan kan komen?

ik hoop dat iemand mij hiermee kan/wil helpen!

alvast bedankt,
groetjes Ellen
*ellie*
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 27 okt 2006, 18:01
Woonplaats: Opperdoes

Re: sprookjes, spiegel maken

Berichtdoor Joke op 30 mei 2010, 11:07

Ik ben voor je op zoek geweest, maar vond niets relevants op internet.

Bij mij komt als eerste op:
-plastic vellen van een sealer Misschien kun je de donkere achtergrond ertussen sealen en dan in de goede vorm knippen. Even uitproberen of dat werkt.
-plastic vellen van een oude overheadprojector. Dat waren van die mooie stevige vellen, maar ik weet niet of ze nog in de handel zijn.

Gewoon even in een kantoorboekhandel informeren lijkt me de beste oplossing.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: sprookjes, spiegel maken

Berichtdoor *ellie* op 30 mei 2010, 14:41

Ja ik ben inderdaad ook op zoek geweest en heb nu plastic hoesjes (heldere) en dat op donker achtergrond dan kun je jezelf een beetje zien :j
Ik vind dit leuker dan het maken met aluminiumfolie omdat dit meer het effect heeft van een spiegel.

bedankt voor het meedenken!
*ellie*
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 27 okt 2006, 18:01
Woonplaats: Opperdoes

Re: sprookjes, spiegel maken

Berichtdoor Luni op 30 mei 2010, 18:31

of bedoelde je perspex (of hoe schrijf je dat?) uit de bouwmarkt? Dat is echt stevig plastic zeg maar.
Luni
PABOforum Peuter
 
Berichten: 237
Geregistreerd op: 23 dec 2008, 20:52
Groep: 4
Schooltype: cluster 2

Re: sprookjes, spiegel maken

Berichtdoor *ellie* op 30 mei 2010, 20:04

Nee dat bedoel ik niet, dat is te dik. Ik bedoel echt dun zoals een plastic hoesje maar het hoesje moet wel helemaal helder zijn.
*ellie*
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 27 okt 2006, 18:01
Woonplaats: Opperdoes

Re: sprookjes, spiegel maken

Berichtdoor juf Agnes op 06 jun 2010, 13:56

Er bestaan ook "kristalhelder" insteekhoezen voor in bv. een multomap. Dit is van een stevig soort plastic met een mooie glans. Speciaal om b.v. foto's in te doen of te gebruiken voor een portfolio. Vraag bij de betere boekhandel of kijk bij V&D op de foto afdeling? Of ga inderdaad op zoek naar sheets, volgens mij zijn ze er nog wel. Ik gebruik ze wel in het kopieeraparaat als ik iets in spiegelbeeld nodig heb ;)
Reik niet naar de hemel, maar haal 'm naar je toe! (Karin Bloemen; "Lef")
juf Agnes
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 884
Geregistreerd op: 25 apr 2006, 21:04
Groep: 2
PABO jaar: 0


Keer terug naar Onderbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron