ibbeltje

Geschikt voor de groepen 1/2, 3 en 4

Moderator: miekiemousie

ibbeltje

Berichtdoor 1103 op 28 apr 2011, 19:47

Na de vakantie werken we met de groepen 1 t/m 4 over Annie MG Schmidt. Genoeg leuke ideeën te vinden bij de boeken!! Elke klas heeft de titel van een boek gekregen om in een korte voorstelling (muziek, dans, toneel etc.) uit te werken. Ik ga met groep 3 het boek van Ibbeltje laten zien. Op you tube zag ik al een kort filmpje, maar verder is er vrij weinig over Ibbeltje te vinden op internet. Terwijl het hele leuke korte verhalen zijn. Heeft iemand al een keer over Ibbeltje gewerkt die me op weg kan helpen of die een leuk idee heeft voor een korte muziek of drama-activiteit?? Ook knutselideeen of werkbladen zijn van harte welkom!
1103
PABOforum Peuter
 
Berichten: 115
Geregistreerd op: 17 okt 2005, 08:04
Woonplaats: Haarle

Re: ibbeltje

Berichtdoor juf Agnes op 12 mei 2011, 18:02

Ook al op de site van Annie M.G gekeken? Ik weet dat er in de bieb een dvd te verkrijgen is.
Reik niet naar de hemel, maar haal 'm naar je toe! (Karin Bloemen; "Lef")
juf Agnes
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 884
Geregistreerd op: 25 apr 2006, 21:04
Groep: 2
PABO jaar: 0

Re: ibbeltje

Berichtdoor Joke op 12 mei 2011, 22:27

Ibbeltje is eigenlijk als reclame voor Venz in hoorspelvorm verschenen in het begin van de jaren 60.
Je kon er twee 45 toeren plaatjes van kopen met bonnen die op de hagelslag zaten.
Pas later is er een boek van gemaakt (1993!). Er zijn cd's van en er is een 6 delige tv-serie over gemaakt.

De korte verhaaltjes bestaan uit veel dialogen, kun je daar iets mee doen?
Misschien is het boek daardoor geschikt om er vertelpantomimes mee te doen en afgewisseld met de liedjes van de cd en een ingestudeerd dansje heb je al gauw een soort musical om op te voeren.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Onderbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten