Opening thema supermarkt

Geschikt voor de groepen 1/2, 3 en 4

Moderator: miekiemousie

Opening thema supermarkt

Berichtdoor Juf MU op 12 mei 2013, 13:40

Beste Allemaal,

Op mijn stageadres ga ik aankomende woensdag binnen het thema de winkel mijn 'thema' de supermarkt introduceren.
Ik ga een hele ochtend lesgeven maar wil hierbij de dag openen in de kring. (de leerlingen zijn dit gewend)
In deze kring wil ik aan de hand van een tas vol boodschappen het thema introduceren.
Hebben jullie nog leuke ideeën waarover ik het gesprek kan laten gaan, of hoe ik dit kan aanpakken?

Mijn doel is voornamelijk het thema introduceren, de leerlingen kennis laten maken met producten en de supermarkt en ze van hieruit aan de slag zetten met het thema. Hierna gaan een aantal leerlingen namelijk activiteiten doen om de supermarkt vorm te geven. (te denken aan het 'bouwen' en inrichten van de supermarkt, het maken van een naambord, geld maken etc.)

Alvast bedankt,

Groetjes
Avatar gebruiker
Juf MU
PABOforum Baby
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 29 aug 2012, 10:37
Schooltype: Alle
PABO jaar: 0
Functie: Invalleerkracht

Re: Opening thema supermarkt

Berichtdoor Demy op 12 mei 2013, 14:33

Misschien een kort toneelstukje?
Denk aan het maken van een boodschappenlijstje, het zoeken van je artikelen in de supermarkt, het afrekenen en de spullen thuis opbergen. Laat de kinderen ervaren welke handelen je uitvoert 'voor - tijdens - na' het boodschappen doen. Maak het zo realistisch mogelijk.

Ga je ook een bezoek brengen aan de supermarkt? :D
Verre doelen bereik je beter samen.
Demy
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 522
Geregistreerd op: 14 dec 2008, 13:36
Groep: 0
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 3

Re: Opening thema supermarkt

Berichtdoor Juf MU op 12 mei 2013, 15:02

Ja ik ben alleen verre van een kei in toneelstukjes e.d.
Hoe ik dat dan voor moet bereiden weet ik niet, dus ik denk dat het toch iets van een raad of gespreksactiviteit wordt.

En ik hoop wel naar de supermarkt te gaan. Heb dit ook meteen met mijn mentor besproken. Maar ze 'wil dit nog bekijken'.
(lijkt me wel echt te gek)
Verder wil ik op een gegeven moment naar reclames gaan kijken. (heb een hele stapel posters ook geregeld bij de Albert heijn.) ik denk dat we eerst zelf posters en advertenties gaan maken en vervolgens wil ik samen met de kinderen een reclame gaan filmen.
Avatar gebruiker
Juf MU
PABOforum Baby
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 29 aug 2012, 10:37
Schooltype: Alle
PABO jaar: 0
Functie: Invalleerkracht


Keer terug naar Onderbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron