topic gesloten.

Geschikt voor de groepen 1/2, 3 en 4

Moderator: miekiemousie

topic gesloten.

Berichtdoor Lina Hz op 18 maart 2015, 16:19

Ik weet niet hoe ik het moet verwijderen :)
Laatst bijgewerkt door Lina Hz op 27 maart 2015, 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Lina Hz
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 19 jan 2013, 13:49
Groep: 8

Re: Thema Warenhuis

Berichtdoor Anita op 18 maart 2015, 20:42

Ik heb je andere berichten even verwijderd. Op dit forum lezen we eigenlijk allemaal alles, dus het is niet nodig om iets meerdere keren te plaatsen.

KO, is dat kunstzinnige ontwikkeling? (Misschien is dat wel helemaal fout, maar dat is het enige dat ik er bij kon bedenken.

M&W, daar denk ik aan het maken van een plattegrond. De eigenaar van een nieuw warenhuis heeft jullie gevraagd om mee te denken over waar alles moet komen in de winkel. Gaan jullie alles voor kinderen bij elkaar doen (speelgoed, kleding etc.), of juist alle kleding bij elkaar etc. Daar kun je met groepjes heel goed over na denken. Laat hen met onderdelen schuiven op de plattegrond en daarna aan de kring vertellen waarom zij vinden dat dit de beste indeling is.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Thema Warenhuis

Berichtdoor Lina Hz op 19 maart 2015, 01:07

Bedankt voor je reactie Anita.

Plattegrond had ik zojuist bedacht als een startactiviteit, zodat ik als volgt kan zeggen:
"Wij gaan het lokaal veranderen in een echte warenhuis. Vanuit de deur loopt er een route door het lokaal. Je komt langs allerlei afdelingen."

Zou biologie (voeding) misschien mogelijk zijn als lessuggestie, ivm 't restaurant ??
Techniek (roltrappen) ??
Lina Hz
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 19 jan 2013, 13:49
Groep: 8

Re: Thema Warenhuis

Berichtdoor Erick op 19 maart 2015, 22:17

Mag je aan een onderdeel niet meerdere vakken koppelen? Ik heb een vergelijkbare stageopdracht gedaan bij de kleuters. Ze gingen ook een plattegrond maken van het schoolplein waar ze een schat mochten verstoppen. Ik heb de opdracht ingezet voor rekenen als wel voor aardrijkskunde (omgevingsonderwijs - ruimtelijk inzicht). In dat geval hoef je voor M&M (waar biologie waarschijnlijk onder valt) niet nog iets anders te bedenken.
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0


Keer terug naar Onderbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron