overgang groep 2 naar 3

Geschikt voor de groepen 1/2, 3 en 4

Moderator: miekiemousie

overgang groep 2 naar 3

Berichtdoor amber15 op 26 apr 2015, 18:42

Lieve lezers,

Graag vraag ik jullie aandacht voor het volgende.
Onlangs is onze zoon wegens een verhuizing op een andere school gekomen dit net voor alle drukte omtrent 11/11, 5/12 en nog wat andere activiteiten van school. Op de andere school was onze zoon een gewone gemiddelde leerling en pakte de moeilijkere werkjes goed op en het onderwijsiundige rapport was ook positief te noemen. Na een periode van 8 rustige weken tot de voorjaarsvakantie kregen we het rapport. In het rapport stond omschreven dat onze ' lezende' zoon geen letterkennis en getalbegrip zou hebben terwijl hij al heen en terugteld van 0-20 en de rekenbegrippen toepast. In het 10 min. gesprek kwam naar voren dat het zeer twijfelachtig zou zijn of hij wel naar groep 3 zou kunnen. Ik heb toen aangegeven dat hij al 'leest' en alle enkele letters goed kent en zelfs al een paar dubbele letters benoemt en thuis veel bezig is met letters /schrijvenen ook cijfers/tellen. Na een paar weken stond er een tussentijds gesprek gepland waaruit blijkt dat hij alle letters en het dyslexie protocol goed had afgesloten. Helaas is er qua advies niets veranderd en dat vinden wij best zuur. Zuur in de zin van: kun je in 8 weken normaal onderwijs al zo'n stempel op een nieuw kind drukken wat bijv nog moet wennen aan heel veel nieuwe schoolse dingen. Ik heb nu enkele 'toetsen' afgenoemen en zie dat hij het niveau evt gewoon aan kan. Emotioneel heeft hij de kenmerken van zijn moeder en dat groeit met de jaren ;) Als kleuterleerkracht weet ik als geen ander wat er verwacht wordt van kleuters die doorstromen naar groep 3. Ik zie graag jullie mening tegemoet. Want wat nu te doen in zo'n situatie?
amber15
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 26 apr 2015, 17:59
Groep: 4
PABO jaar: 0

Re: overgang groep 2 naar 3

Berichtdoor miekiemousie op 27 apr 2015, 07:56

Je hoeft een onderwerp niet twee keer te plaatsen. Ik sluit daarom dit onderwerp.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0


Keer terug naar Onderbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast