@Joke: *bloos*
@Juf Mandyy: ik weet dat je zei dat je voldoende weet
Toch nog dit: dit lijkt mij prima als knutsel-lesje, met nadruk op motorische ontwikkeling. Als je echt wilt werken met vormen en kleuren, zou je ook het volgende kunnen doen:
Je neemt een doos met logical blocs, en legt ze door elkaar heen op de tafel/grond. Wijs er een paar aan, laat de kinderen ze aanwijzen, praat over de vormen en de kleuren en de verschillen tussen groot-klein en dun-dik. Speel er een beetje mee, en leg de figuren eens anders neer. Zeg eventueel: hee, dit lijkt net een gezichtje! Vraag de kinderen nu of ze met de vormen ook een poppetje kunnen maken. Blijf hierbij de vormen benoemen (Piet, kun jij die grote rode cirkel eens aangeven?). Als het poppetje klaar is, geef je de kinderen dezelfde vormen, maar dan van papier. Laat ze met deze vormen zelf een voorstelling maken op een (groot) vel papier. Als hun figuur (bijvoorbeeld een auto) klaar is, laat je de vormen/kleuren nog eens benoemen en laat je het geheel op plakken.
..::Bianca::..
leerkracht groep 1/2 - specialist hoogbegaafdheid - educatief auteur - workshopleider