[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Groep 1/2 - Thema Floddertje

Groep 1/2 - Thema Floddertje

Geschikt voor de groepen 1/2, 3 en 4

Moderator: miekiemousie

Groep 1/2 - Thema Floddertje

Berichtdoor Micky op 25 feb 2005, 13:27

Hallo!

Ik ga na de vakantie beginnen aan het thema Floddertje. Ik heb het boek voor mijn verjaardag gekregen, en zag dat er verschillende verhalen in staan. Nu wilde ik in de eerste week beginnen met het eerste verhaal, en daarna waarschijnlijk het tweede of derde verhaal. Bij de andere verhalen wist ik weinig activiteiten te bedenken. Is er iemand die mij nog op weg kan helpen voor de tweede week? Alle ideeen zijn welkom, want ik moet nog in de klas gaan beginnen. Een opstart en grote lijnen heb ik al.
Groetjes en alvast bedankt, Annemieke
Avatar gebruiker
Micky
PABOforum Peuter
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 19 jan 2005, 17:19
Woonplaats: Rockanje

Berichtdoor miek op 25 feb 2005, 13:46

misschien is het slim om even globaal te posten wat je al hebt. Dan kunnen wij daarop aanvullen.
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor Micky op 25 feb 2005, 16:00

OK. Bij het eerste verhaal "Opgesloten" heb ik de volgende activiteiten:
* Kleuren mengen met verf: de primaire kleuren mengen, dat gebeurt ook in het boek.
* Met zwarte stroken papier een ladder maken: ik heb Floddertje en de schilder gekopieerd en het gaat dan om de begrippen bovenste en onderste, hoog en laag, boven en beneden.
* Floddertje tekenen: deze valt denk ik af, hij is niet zo origineel.
* Smeerkees vouwen: d.m.v. vliegers te vouwen van zwarte vouwblaadjes kan ik een hondje vouwen.
* Tamponneren: ik heb het bad vergroot, daarop kunneen de kinderen de vieze vlekken tamponneren.
* Hygiene: ik wil een werkblad proberen te maken op dit gebied, en er aandacht aan besteden in de kring.
* Natuurlijk wordt het verhaal voorgelezen!
* Waarvan wordt je vies? (kring)
* Waarmee maak je schoon? (kring)
* Visite krijgen (kring)
* Een ladder bespreken (kring)
* Kleuren mengen (kring)

Dit verhaal is dus al wat meer uitgewerkt, maar bij het tweede verhaal, schuim, heb ik alleen wat kreten opgeschreven:
* Zeepbellen/ schuim stempelen of met watten doen.
* brandweersclangen; taal/schrijfoefening
* watertafel inrichten
* ontbijten (kring)
* wat doe je in bad (kring)
* pak wasmiddel knutselen
* warm en koud (kring/ werk)
* hoog en laag schuim (werk)
* praten zonder woorden (kring)
* slang in de knoop (kring/ spel)
* ontbijtlakens knippen (d.m.v. vouwen figuren knippen)

En bij het derde verhaal, allemaal kaal, heb ik het volgende:
* Lang/ veel en kort/ weinig haar (werk)
* warm/ koud (kring/ werk)
* hoofdjes knippen met de letters van de eigen naam erop
* ijsjes maken (materiaal weet ik nog niet)
* 9 kinedern en 1 hond in bad (werk)
* vlechten
* naar de kapper (kring)
* rijmen
* lang/ kort ( kring)

Het is al wel een hele waslijst, maar een aantal ideeen vind ik niet zo leuk. En omdat ik al best veel heb bedacht, loop ik nu een beetje vast. Misschien dat jullie een frisse kijk hebben op het boek en het thema, en dat jullie vanuit een andere hoek kijken. Ik hoop dat het duidelijk is zo. Alvast bedankt!!

Annemieke
Avatar gebruiker
Micky
PABOforum Peuter
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 19 jan 2005, 17:19
Woonplaats: Rockanje

Berichtdoor Joke op 25 feb 2005, 17:49

Kijk hier eens, daar zijn ze er ook mee bezig geweest:
http://www.groep1en2.web-log.nl/ kijk bij 2 februari en verder terug
Laatst bijgewerkt door Joke op 25 feb 2005, 17:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor Yanne op 25 feb 2005, 17:52

Bij Zorn kun je gratis lesmateriaal krijgen, daar hebben ze ook een lespakket rond vies en schoon.
groet van Yanne
Avatar gebruiker
Yanne
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 482
Geregistreerd op: 05 apr 2003, 16:47

Berichtdoor Micky op 25 feb 2005, 19:06

Hartstikke goed, die website. Ik heb al heel veel op internet gezocht, maar kan er echt weinig over vinden. En ik weet niet waar ik er goed naar kan zoeken. Ik heb als veel sites met lesideeen, maar op sites van scholen te gaan zoeken, daar was ik nog niet mee begonnen. Dat pakket van Zorn zag ik toevallig ook al in een ander bericht staan over vies en schoon, maar toch bedankt voor de suggestie. Ik ga even vragen aan mijn directeur of ik het op school mag laten bezorgen, en dan ga ik het zeker bestellen.
Alvast bedankt in ieder geval en als er iemand nog ideeen heeft voor waar ik kan zoeken, dat is van harte welkom!!

Groetjes Annemieke
Full-time groep 3! Maar wat wordt het volgend jaar???
Avatar gebruiker
Micky
PABOforum Peuter
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 19 jan 2005, 17:19
Woonplaats: Rockanje

Berichtdoor angela op 27 feb 2005, 23:09

Ik heb maar één klein ideetje maar dat is wel altijd een groot succes als we dat in de groep doen:

bij het verhaal 'schuim':
Scheerschuim op de tafel spuiten en er met de vingers in laten 'schrijven', kronkelige lijnen maken, cirkels, golfjes, letters van je naam schrijven, iets tekenen, alles kan. Stimuleer ook om tweehandige bewegingen te maken.

Je zou denken dat het een ontzettende bende geeft (kinderen smeren het ook in hun haar en op hun gezicht ;) ) maar dat valt erg mee. Gewoon een stel droge handdoeken bij de hand houden om ze af te vegen. Het schuim droogt als poeder op.
angela
PABOforum Peuter
 
Berichten: 72
Geregistreerd op: 20 jan 2002, 03:05

Berichtdoor Micky op 05 maart 2005, 16:00

Hartstikke bedankt!! Dat idee met dat scheerschuim is ook heel erg leuk. Dat ga ik volgende week doen in de klas. Ik wil jullie bedanken voor de leuke ideeen. Ik heb er zeker wat aan!!

Groetjes Annemieke
Full-time groep 3! Maar wat wordt het volgend jaar???
Avatar gebruiker
Micky
PABOforum Peuter
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 19 jan 2005, 17:19
Woonplaats: Rockanje

Berichtdoor -Lin- op 31 maart 2005, 19:43

ik vond op floddertje.nl


LESSUGGESTIES FLODDERTJE

Omdat FLODDERTJE als voorleesboek bijzonder geschikt is voor met name de laagste klassen van de basisschool, is het voor de meeste suggesties niet nodig dat de kinderen kunnen lezen of schrijven.

Of u nu een heel project aan haar besteedt, of het boek voorleest en een enkele activiteit uitkiest: we wensen u veel plezier met Floddertje!

ALGEMEEN

Een algemene opdracht is de kinderen te laten vertellen of opschrijven hoe zij zelf een keer ontzettend vies zijn geworden. Dat sluit aan op de wedstrijd die is uitgeschreven: Wie is de Nederlandse Floddertje? Op http://www.floddertje.nl is daarvoor een deelnameformulier te vinden.



Bij het verhaal OPGESLOTEN
Verveling (bladzijde 8-9)

Nodig: diverse voorwerpen naar aanleiding van discussie.

Floddertje verveelt zich, wanneer ze in haar kamer moet blijven vanwege de visite.

Bespreek het begrip ‘verveling’ met de kinderen. Wanneer vervelen zij zich? Hoe voelt dat? Kunnen ze iemand uitbeelden die zich verveelt? Hoe kun je dat aan iemand zien?

Denk vervolgens na met de groep over wat je tegen de verveling kunt doen. Laat diverse suggesties de revue passeren. Maak tenslotte met de klas een anti-verveel-plan. Zoek bij de drie beste remedies die de klas opnoemt een voorwerp (bijvoorbeeld: ‘Ga muziek luisteren’ – een draagbaar cd-spelertje).

Laat de klas die voorwerpen op volgorde zetten: wat werkt het beste tegen de verveling? Dit kan ook in kleine groepjes gebeuren: laat de kinderen onderling discussiëren. Iets oudere kinderen kunnen een tekening maken van hun top drie. Tenslotte kunt u alle voorkeuren bij elkaar optellen en de klassen-top-drie-tegen-verveling bekendmaken.



Verf mengen (bladzijde 15-17)
Nodig: diverse kleuren verf, kwasten, teken- of krantenpapier.
Floddertje en Smeerkees krijgen eerst blauwe verf over zich heen, en daarna rode verf. Het resultaat is dat ze paars zien.

Dit vraagt om een ontdekkingsles ‘verfmengen’. Laat de kinderen met grijs potlood een meisje, een jongen of een hondje tekenen. Vervolgens komt de verf eraan te pas: met één kleur wordt het hoofd van het figuurtje volgeschilderd, alsof er een flinke klodder verf van boven is komen vallen. De kwast wordt schoongespoeld en gedroogd (wat toiletpapier is hiervoor het beste!) en dan wordt er met een andere kleur verf overheen geschilderd: hoe mengt het zich? Welke kleur krijgen we?

Deze opdracht is het leukst als hij verschillende keren herhaald kan worden, zodat allerlei kleurcombinaties ontdekt worden. Mocht u het telkens weer tekenen van een figuurtje te veel tijd vinden vergen, dan kunt u ook één getekend figuurtje diverse keren kopiëren, en de kinderen laten mengen op het kopieerpapier.

Bij het verhaal SCHUIM
Het ontbijtlaken (bladzijde 24-27 en 36)
Nodig: witte doeken (evt. theedoeken), diverse sausen.
Floddertje heeft het ontbijtlaken vol met vlekken gesmeerd.

Dat kan de klas ook! Geef de kinderen per groepje een wit doek (dit kan ook een voornamelijk witte theedoek zijn). Vervolgens mag er geschilderd worden. Maar: dit keer is de verf die op de schoteltjes gedaan wordt niet afkomstig uit de schoolbussen, maar zijn het klodders van sausjes zoals ketchup, mayonaise, ketjap, currysaus, whiskeysaus etc. Geef een schilderopdracht: het mag dus geen knoei-activiteit worden, maar een echte tekenactiviteit. Bekijk de resultaten met de klas. En ruik eraan!

Tenslotte is het natuurlijk ook de bedoeling dat u de doeken in een sopje met de kinderen wast, dat u ze laat drogen en dan nog eens bekijkt. Welke tekeningen zijn er nog te zien? Welke vlekken zijn dus moeilijker schoon te maken dan andere?

Wasmiddel (bladzijde 25)
Nodig: witbeplakte kartonnen dozen. Evt. tijdschriften en kranten.
Floddertje maakt een superbad. Ze haalt alle monster-reuzenpakken wasmiddel tevoorschijn.

Bespreek met de kinderen wat wasmiddel is. (Verschil met afwasmiddel bijv.) Hoe zien wasmiddeldozen eruit? Welke kleuren hebben ze? Waarom hebben ze zulke felle kleuren?

Zorg dat u een aantal kartonnen dozen heeft, die u met krantenpapier of met witte tekenvellen heeft beplakt. Laat de kinderen vervolgens zelf de dozen versieren, zodat het super-monster-reuzenpakken wasmiddel worden. Welke plaatjes moeten erop? Welke tekeningen moeten er dus worden gemaakt? Moeten er letters bij? Wie kan ze al schrijven? Of halen we letters uit tijdschriften en kranten?

Deze activiteit kan het beste met groepjes worden gedaan. Na afloop bekijkt u de producten.


Schuim (bladzijde 28-33)
Nodig: badschuim, vloeibare zeep, eventueel afwasmiddel.
Floddertje gebruikt te veel waspoeder en veroorzaakt een schuimvloed.

Niets leuker en zintuiglijker dan een schuimfestijn! Dit gedeelte uit Floddertje vraagt om een beschaafde imitatie. Dat kan van ingetogen naar uitbundig: u kunt de kinderen in kleine afwasbakjes laten zien dat een waterstraal op afwasmiddel flink wat schuim veroorzaakt. De kinderen kunnen dan in de zand- of watertafel het schuim als tijdelijk ‘bouw’-element gebruiken. Een veel grootsere en uitbundigere activiteit kan het organiseren van een schuimparty op het schoolplein zijn. Mocht het buiten al warm zijn en mocht u toch overwegen om de kinderen in badpak op het plein te laten spelen: waarom dan geen badschuim in een teiltje gedaan en een kleine schuimvloed op het plein veroorzaken?

Een kleiner plannetje: met het in een bakje gemaakte schuim creëren de kinderen een baard van schuim voor zichzelf. Met een instantfotocamera maakt u een baarden-foto-tentoonstelling.

Bij het verhaal ALLEMAAL KAAL
De van-achter-tekening (bladzijde 46-47)
Nodig: tekenmateriaal.

Fiep Westendorp tekende de negen kale kinderen plus Smeerkees de hond, die allemaal een letter op hun achterhoofd hebben. Ze tekende de kinderen dus van achteren.

Dat komt zelden voor! Ook de kinderen in uw klas zullen hun figuurtjes altijd van voren tekenen. Vandaag komt daar ook een achterkant bij.

Laat de kinderen goed naar de Westendorptekening kijken. Kunnen ze nu zelf ook iemand van de achterkant tekenen? U kunt eventueel iemand model laten zitten. Het is het leukst als de hele klas van de achterkant getekend wordt en als er op die manier een omgekeerde portrettengalerij aan de wand komt te hangen.

Mooier maar ook moeilijker is het als ook de voorkant getekend wordt en dat papier vervolgens aan de voorkant van de achter-kant-tekening wordt geplakt.

Bij het hoofdstuk FLODDERTJE EN DE BRUID
Schrijfmachine-experimenten (bladzijde 51)
Nodig: een oude schrijfmachine (typemachine), papier.
Floddertje kan de lijn van hond Smeerkees niet vinden, dus gebruikt ze het lint uit de schrijfmachine.

Voor de meeste kinderen is de schrijf- of typemachine inmiddels een onbekend fenomeen. Het zou erg mooi zijn als u ter voorbereiding op het voorlezen van het verhaal over Floddertje en de bruid een echte typemachine kunt tonen en kunt laten zien hoe het lint eruitziet. Nog leuker is het als de typemachine (een werkende dus!) een tijdje in de klas kan blijven staan en als de kinderen er van tijd tot tijd op mogen werken. Een tekenvel met een getypte naam (of eventueel meer tekst) en een aanvullende tekening – dat kan een mooi resultaat opleveren.



Een trouwerij (vanaf bladzijde 50)
Nodig: verkleedkleren ( o.a. een bruidsjurk en een net pak).
Floddertje is aanwezig bij een trouwerij.

Praat, na het voorlezen van dit verhaal, in de kring over diverse gewoontes bij trouwerijen, in de diverse culturen. Hoe kan een bruiloftsfeest eruitzien? Hoe ziet de bruid eruit? En de bruidegom? (Bespreek enkele woorden. Zet ze, als deze activiteit in groep 3 of 4 plaatsvindt, in een woordweb op het bord.)

Kondig dan aan dat er op een middag in de klas een heus bruiloftsfeest gevierd zal worden, met ceremonie en receptie. Welk kind wil de bruid zijn? Wie de bruidegom? Wie spelen er de ouders van het bruidspaar? Bent u zelf de ambtenaar van de burgerlijke stand?

Regel verkleedkleren, feestliederen, confetti, een aankomst op het schoolplein, een traktatie, iets te drinken. Pak het groot aan, en dan: feestvieren maar!

De bruidstaart (bladzijde 64)
Nodig: diverse knutselmaterialen, gekleurd papier, evt. afbeeldingen van taarten.
Floddertje mag de bruidstaart aansnijden.

Weten de kinderen wat een bruidstaart is? Hoe ziet zo’n taart eruit? Beschrijf de diverse laagjes, de vorm (vierkant of rond), de versiering. Hoe smaakt een bruidstaart? Vervolgens kunt u een creatieve opdracht geven om een klassentaart te maken. Dit kan door middel van het beplakken van diverse dozen: een stapeltaart is het mooiste, maar misschien kan er ook een grote taart gemaakt worden in de zandtafel.

Helemaal geweldig is het als er een taartenbakmiddag op school kan worden georganiseerd, of als er een échte taart gebakken.

Bij het verhaal MOEDER IS ZIEK
Een kaart voor moeder (bladzijde 65)
Nodig: karton, tekenmateriaal.
Floddertjes moeder is ziek.

Als iemand een tijdje ziek is en je kunt niet zelf op bezoek gaan, dan sturen mensen soms een kaart. Dat gaan we nu ook doen. We maken een beterschapskaart voor de moeder van Floddertje. U hebt van tevoren kaarten gesneden uit karton, en u hebt ze alvast dubbelgevouwen. Aan de binnenkant van de kaart kunt u de kinderen hun naam laten schrijven (en eventueel een beterschapswens), maar aan de buitenkant staat nog niets. Vraag de kinderen daar een bijzonder nette, frisse tekening te maken. Hebben ze enig idee wat ze dan kunnen tekenen? Het moet een (overdreven) schone kaart worden. In een volgende activiteit laat u de kinderen dan nóg een beterschapskaart maken: maar nu een slordige, een viezige!

Schoonmaakles (bladzijde 74-77)
Nodig: diverse schoonmaakmaterialen.
Floddertje heeft tomatensoep gemaakt, maar de hele keuken is nu rood. Er moet grondig worden schoongemaakt.

Dit vraagt om een schoonmaakles. Haal materialen en gereedschappen uit het schoonmaakhok van school en leer de kinderen de diverse termen. Wat doe je met een bezem? Hoe maak je ruiten schoon? Wat is een zeem, een spons, een trekker? Wat doe je tegen stof? Hoe boen je een houten vloer, of een linoleum-vloer? Waarmee maak je een sopje? Wat is een dweil? Daarna verdeelt u de klas in kleine groepjes en gaat iedereen aan de schoonmaak: glazen wassen, dweilen, afstoffen, stofzuigen. Na een paar minuten kan worden gewisseld, zodat iedereen een volleerd schoonmaker wordt en de klas blinkt als nooit tevoren.

Bij het verhaal TANTE IS JARIG
Een sloottaart (bladzijde 90-94)
Nodig: klei en kle-gereedschappen, zoals een roller en spatels.

Floddertje redt de bakkersjongen uit de sloot. De taart die hij kwam bezorgen is helaas ook kopjeonder gegaan.

De kinderen maken een taart – niet van karton zoals bij een bovenstaande activiteit, maar van klein. Laat de kinderen zien hoe ze van een rol klei een ronde bodem kunnen maken. Bij deze les komt het echter op de versiering aan. De taart moet een sloottaart worden, een taart die eruitziet als de taart van de bakkersjongen die uit de sloot is opgevist. De taart kan dus versierd worden met plantjes van klei, met visjes en met kleikikkertjes. Mag het kleiwerk gedroogd worden? Dan kunnen er later nog slootkleuren op aangebracht worden.

Deze opdracht kan per kind gemaakt worden, maar is ook geschikt voor groepswerk.


Een onderscheiding (bladzijde 95-96)
Nodig: karton en gekleurd papier, de afbeelding op pagina 95, speldjes, evt. gekleurd lint.
Floddertje krijgt een ere-lint van de burgemeester omdat ze de bakkersjongen uit de sloot heeft gered.

Waar krijgen mensen onderscheidingen voor? Wat is ‘dapper zijn’? Was Floddertje dapper? Bespreek deze vragen met de klas. Hoe zou de onderscheiding die de burgemeester gaf eruit hebben gezien? Hoe ziet een medaille eruit? En een ere-lint? Kijk samen naar de tekening op pagina 95.

Laat de kinderen bedenken aan wie zij een onderscheiding zouden willen geven en voor welke prestatie. Geef vervolgens genoeg materialen om een mooie decoratie mee te maken.
Avatar gebruiker
-Lin-
PABOforum Baby
 
Berichten: 49
Geregistreerd op: 22 maart 2004, 11:48
Woonplaats: Utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor Juf Jessi op 05 mei 2005, 14:35

Mocht er nog iemand met Floddertje aan de slag gaan, ik heb dagritmekaarten van Floddertje gemaakt. :D

http://www.jessi.nl
Laatst bijgewerkt door Juf Jessi op 04 maart 2007, 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Juf Jessi
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 437
Geregistreerd op: 18 nov 2003, 14:11
Groep: 12
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor marjan op 05 mei 2005, 15:39

Leuk gemaakt, Jessi. :D
marjan
Paboforumholist
 
Berichten: 2522
Geregistreerd op: 17 mei 2002, 19:32
Groep: 0
Schooltype: n.v.t.
PABO jaar: 0

Berichtdoor Micky op 06 mei 2005, 09:32

Heel leuk inderdaad, ik heb ze gelijk opgeslagen voor later!!!
Full-time groep 3! Maar wat wordt het volgend jaar???
Avatar gebruiker
Micky
PABOforum Peuter
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 19 jan 2005, 17:19
Woonplaats: Rockanje

Berichtdoor jeanne op 23 jun 2005, 22:47

Ik ga na de vakantie dit thema doen.
Heeft iemand misschien al woordkaarten bij dit thema gemaakt? Anders ga ik aan de slag ermee.
Of nog leuke knutselideeën?
Wij willen een badkamer maken in de themaspelhoek. Heeft iemand nog een ander idee?
jeanne
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 723
Geregistreerd op: 16 maart 2003, 13:59

Berichtdoor Micky op 26 jun 2005, 11:15

Hai Jeanné,

ik heb je een email gestuurd met de kaartjes die ik had. Misschien dat je er wat aan hebt!
Full-time groep 3! Maar wat wordt het volgend jaar???
Avatar gebruiker
Micky
PABOforum Peuter
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 19 jan 2005, 17:19
Woonplaats: Rockanje

Berichtdoor jeanne op 04 aug 2005, 20:45

Ik zoek bij het thema Floddertje nog een kralenplank. Kan iemand mij eraan helpen?
jeanne
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 723
Geregistreerd op: 16 maart 2003, 13:59

Volgende

Keer terug naar Onderbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten