[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - buitenlandse stage 2

buitenlandse stage 2

Stage of werken in een ander land. Houd iedereen op de hoogte van de verschillen en overeenkomsten.

Moderator: miekiemousie

Algemeen - Buitenlandse stage

Berichtdoor Mirja op 05 maart 2002, 17:30

Ik vraag me af of veel mensen een buitenlandse stage hebben gedaan of dat misschien nog wel gaan doen.

Ik ben vorig jaar voor een korte stage (10 dagen) naar Roemenië geweest. Ook kwamen de studenten van daar naar hier voor 10 dagen.
Ik weet nu in ieder geval hoe ik het niet wil in mijn eigen klas. Er is daar een heel ander idee over onderwijs dan hier.
Kleuters zitten in rijtjes en moeten dan allemaal een tekening over groenten in de moestuin gaan maken, etc. Ook kinderen van net 4. Spelen ho maar.
Niet leuk dus.

Hoe is jullie ervaring??
Schooljaar 2008/2009: kleutergroep de apen
Avatar gebruiker
Mirja
Paboforumholist
 
Berichten: 1355
Geregistreerd op: 31 jan 2002, 05:12
Woonplaats: Noord Holland
Groep: 12
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Re: Buitenlandse stage

Berichtdoor Anne op 05 maart 2002, 22:59

Wat supergaaf dat je naar Roemenie bent geweest!
Ik ben daar zelf van de zomer naar een kindertehuis geweest, in Rupea (ken je dat misschien?)
Ik zit pas in het eerste jaar van de Pabo, dus ik heb nog geen buitenland stage gedaan. Het lijkt me wel onwijs cool, maar tot nu toe heb ik alleen maar van mensen gehoord die een paar maanden gingen en dat vind ik dus eigenlijk te lang. Maar wat jij hebt gedaan, tien dagen, lijkt me wel heel cool eigenlijk. Werd dat vanuit je pabo georganiseerd?
Met veel plezier twee dagen in de week juf van een groep 1/2!
Avatar gebruiker
Anne
PABOForum team
 
Berichten: 1278
Geregistreerd op: 20 jan 2002, 06:46
Woonplaats: Den Hoorn
Groep: 1
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re: Buitenlandse stage

Berichtdoor Cindy op 06 maart 2002, 16:20

ik ben in de 2e ook naar het buitenland geweest. Een uitwisseling met België, het onderwijssysteem is daar ook heel anders dan in Nederland. Veel strenger, veel klassikaler. De kinderen zijn/lijken daar ook veel liever/gehoorzamer/stiller.

Op de Hogeschool Alkmaar wordt dat inderdaad door de PABO georganiseerd. Er is namelijk een apart afdeling voor; internationalisering. Er zijn contacten met Engeland, Spanje, België, Roemenië en voor langere stage (3 maanden) zijn er nog meer mogelijkheden.

Groetjes

CIndy
Schooljaar 2008/2009: 4 dagen groep 7 (één dag ouderschapsverlof)
ICT-coordinator, leescoordinator, sportcoordinator
Avatar gebruiker
Cindy
PABOforum Peuter
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 13 jan 2002, 00:56
Woonplaats: Heerhugowaard
Groep: 7
Schooltype: katholiek
Functie: ict en leescoordinator

Re: Buitenlandse stage

Berichtdoor Mirja op 06 maart 2002, 18:48

Wat Cindy inderdaad al zei klopt.
Je kunt in het tweede en derde jaar mee met een intensieve stage van 10 dagen. Naar bijvoorbeeld België of Denemarken.
Of een korte stage naar wat andere landen, zoals Roemenië. Bij deze stage krijg je ook studenten in Nederland, die dan bij jou komen logeren. 10 dagen in Nederland en 10 dagen in het buitenland.

En in het derde jaar heb je de kans om voor 3 maanden naar het buitenland te gaan. Er zijn nu mensen naar Engeland, Ierland, België, Frankrijk, Spanje, Zweden, Aruba...
Schooljaar 2008/2009: kleutergroep de apen
Avatar gebruiker
Mirja
Paboforumholist
 
Berichten: 1355
Geregistreerd op: 31 jan 2002, 05:12
Woonplaats: Noord Holland
Groep: 12
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Re: Buitenlandse stage

Berichtdoor Petra op 12 maart 2002, 21:08

Bij ons in Rotterdam, Ja op de Ichthus, kan je in het derde jaar en half jaar in het buitenland studeren. en je kan evt. je LIO lopen in het buitenland.

Maar volgens mij kan je dat beter vragen aan Maaike, want zij zit nu in het buitenland.
Petra
 

Re: Buitenlandse stage

Berichtdoor Maaike op 13 maart 2002, 13:52

ja ja ik zit inderdaad in het buitenland. Hier in Oostenrijk loop ik ook stage.
Ik vind het hier echt heel gaaf.
Ik loop stage op een priveschool en heb klas twee dat houdt dus in groep vier. Ik heb vandaag alleen gekeken, maar ik heb al een heleboel verschillen gezien.
- de lokalen zijn groter....de kinderen kunnen zich lekker terugtrekken als ze dat willen
- na elke les van drie kwartier of een uur hebben de kinderen een kleine pauze van 10 minuten waarin ze even kunnen bijkomen
- De kinderen mogen dan doen wat ze willen.
- In groep 4 krijgen ze al Engels.

Bovenal de kinderen zijn hier tien keer zo rustig.
Ja ik denk dat ik hier een hoop van zal leren en ook een andere dingen meemaken die misschien wel een idee zijn voor het Nederlandse onderwijs.

Wiedersehen,
maaike
Maaike
 

Re: Buitenlandse stage

Berichtdoor Mirja op 13 maart 2002, 19:11

Hou je ons op de hoogte hoe het daar allemaal gaat? Ben wel heel erg benieuwd.
Vooral hoe dat gaat met die korte pauzes tussen de lessen.
Schooljaar 2008/2009: kleutergroep de apen
Avatar gebruiker
Mirja
Paboforumholist
 
Berichten: 1355
Geregistreerd op: 31 jan 2002, 05:12
Woonplaats: Noord Holland
Groep: 12
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Re: Buitenlandse stage

Berichtdoor Maaike op 20 maart 2002, 14:04

Bij ´stage oostenrijk´ zul je zo nu en dan een verslagje vinden.

Maaike
Maaike
 

Re: Buitenlandse stage

Berichtdoor Anita op 27 maart 2002, 13:26

Ook ik zit op dit moment in het buitenland. Ik mag lekker 3 maanden genieten op Kreta.
We hebben al een aantal keer gekeken op een stageschool, maar ze hebben hier dus echt nog nooit van differentiatie gehoord! De kinderen zitten niet in heterogene groepen, jongens en meisjes zitten gescheiden, lessen worden alleen uit de methode gegeven, als ze klaar zijn zitten ze te niksen enz. Waarschijnlijk zal ik hier dus niet veel leren dat ik daadwerkelijk zal gaan toepassen in Nederland. Het is eerder zo dat wij hen hier wat kunnen leren. We hebben een presentatie gegeven over het nederlandse onderwijssysteem en ze vonden het helemaal geweldig. Ze hadden werkelijk nog nooit over differentiatie nagedacht, en waren het eens met alles wat we vertelden, maar waren bang dat het veel te veel tijd en moeite zou kosten om het toe te passen.
Ik leer hier dus in ieder geval een hoop van hoe het niet moet. Verder is zo'n stage natuurlijk ontzettend goed voor je zelfvertrouwen en zelfstandigheid. Je moet werkelijk overal zelf achteraan gaan.
Ik beschouw deze stage dus wel als een absolute meerwaarde voor mijn studie en zou iedereen aan willen raden om een tijdje naar het buitenland te gaan als je de kans krijgt.

Anita 8)
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Buitenlandse stage

Berichtdoor Dana op 28 maart 2002, 21:16

;DHai Maaike,

Ben even benieuwd waar in Oostenrijk jij stage loopt?
Is het een internationale school of niet?

Groetjes,
Dana ::)
Dana
 

Re: Buitenlandse stage

Berichtdoor Krullebol op 02 apr 2002, 11:24

Dit klinkt allemaal zo leuk! Ik wil het zelf ook heel erg graag, maar omdat ik de duale route doe, is het niet mogelijk om naar het buitenland te gaan, stom he!!!! ???

Groetjes,
Krullebol
'wacht niet op jezelf.........knal eruit' (loesje)
Krullebol
PABOforum Peuter
 
Berichten: 93
Geregistreerd op: 06 maart 2002, 13:44
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Buitenlandse stage

Berichtdoor Stephanie op 15 mei 2002, 17:10

Ik vind het leuk om de stage ervaringen te lezen uit het buitenland van anderen. Zelf wil ik ook stage gaan lopen in het buitenland. Helaas is mijn school er niet zo'n voorstander van omdat ik de vooropleiding van de pabo doe. Het lijkt me vooral leuk om naar Spanje of Frankrijk te gaan (kan ik de taal ook leren).
Stephanie
 

Re: Buitenlandse stage

Berichtdoor missdreamer op 17 mei 2002, 08:35

Ik heb er bewondering voor als mensen hun stage in het buitenland doen. Het lijkt mij inderdaad leuk maar ik zou het niet kunnen. Ik denk dat ik mijn thuisfrond veel te veel ga missen. Ik mis ze nu al als ik ze een week niet zie. Maar je zal er vast heel veel ervaring oplopen. Daarom vind ik het leuk dat er verslagen worden gedaan zodat ik een beetje mee kan ervaren hoe het zou zijn om daar stage te lopen.

Miss
Juf van groep 4 :D
missdreamer
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 346
Geregistreerd op: 25 jan 2002, 00:07
Woonplaats: vlaardingen
Groep: 4
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Re: Buitenlandse stage

Berichtdoor Anita op 18 mei 2002, 10:13

Ik zag er in het begin ook best wel tegen op om zo'n lange tijd thuis weg te zijn. Ik vond alleen dat ik het gewoon moest doen, omdat ik weet dat ik er anders spijt van zou krijgen. Nu zijn er intussen al meer dan twee maanden voorbij en zit ik over drie weken al weer in Nederland!

De tijd is echt veel te snel gegaan hier! :'(
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Buitenlandse stage

Berichtdoor Fishermans_Friend op 19 mei 2002, 21:55

Ik wil volgend jaar (in de derde) ook met een vriendin buitenlandstage lopen in Australië. Is er hier toevallig ook iemand die stiekum vanuit Australie hier op dit forum schrijft? Het is altijd wel handig als je wat tips enzo krijgt...
'Je gaat het pas zien als je het doorheb'.
Johan Cruijff
Avatar gebruiker
Fishermans_Friend
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 12 mei 2002, 21:05
Woonplaats: Arnhem

Volgende

Keer terug naar Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast