Leervraag

Stage of werken in een ander land. Houd iedereen op de hoogte van de verschillen en overeenkomsten.

Moderator: miekiemousie

Leervraag

Berichtdoor Rianner op 20 feb 2007, 22:07

Hallo,

Ik ben tweedejaars student en wil in het derde jaar van mijn opleiding drie maanden stage lopen in het buitenland. Ik wil daar niet heen om op prachtige scholen terecht te komen of te genieten van de mooie landen. Ik wil juist naar een plek waar onderwijs helemaal niet zo vanzelfsprekend is als wij hier gewend zijn. Ik wil daar heel graag ervaringen opdoen, mijzelf nuttig maken en betekenis geven aan het onderwijs daar.
Nou wordt er vanuit mijn Pabo om een leervraag gevraagd. Ik ga tijdens mijn stage doelgericht iets leren en/of onderzoeken.
Nou is mijn vraag of iemand mij hierbij kan helpen/sturen. Ik heb heel Internet afgezocht en bij veel hulporganisaties gekeken. Er wordt voornamelijk hulp geboden bij de opbouw van scholen en het verzorgen van materialen. Maar hoe kan ik als toekomstige leerkracht van betekenis zijn in het onderwijs daar?
Vanuit de leervraag wordt mijn stageplek gekozen. Ik wil dus wel duidelijk de nadruk leggen op het onderwijs in ontwikkelingsgebieden.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen of zelf ervaring heeft opgedaan?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Rianne
leerkracht
Rianner
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 20 feb 2007, 21:21

Berichtdoor Anne op 20 feb 2007, 22:21