Alleen LIo stage in het buitenland doen

Stage of werken in een ander land. Houd iedereen op de hoogte van de verschillen en overeenkomsten.

Moderator: miekiemousie

Alleen LIo stage in het buitenland doen

Berichtdoor sjurulli op 09 nov 2007, 19:00

Hoi,

Ik ben een derdejaars student van de IPABO in Alkmaar.
Ik vroeg me af of hier studenten zijn die ook op de IPABO zitten (Amsterdam of Alkmaar) die weten of er
een mogelijkheid is om ook [u]alleen [/u]een buitenlandse LIO-stage te doen. Ik wil niet met een groep naar bijvoorbeeld
Suriname want het lijkt me juist een uitdaging om het alleen te proberen, die 3 maanden.

Alvast bedankt,
Shirley

P.S Ik vraag het hier omdat ik van school uit nog steeds geen antwoord heb ontvangen hierover.
sjurulli
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 22 aug 2005, 23:25
Woonplaats: alkmaar

Re: Alleen LIo stage in het buitenland doen

Berichtdoor Marieker op 13 nov 2007, 14:33

Ik heb op de pabo in Tilburg gezeten, en wilde voor mijn LIO in eerste instantie ook 'los' naar het buitenland. Dat was prima, zolang ik dingen maar goed regelde. Iemand van het expertisecentrum EGO had mij een baan aangeboden op een school op Curacao en als ik wilde kon dat dus. Wel was het voor de pabo fijn dat het een school was die wel contact had met Nederland, zodat ze een beetje een idee hadden wat ik daar zou gaan doen.
Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om juist in Nederland mn LIO te doen, omdat ik dat voor mezelf zinvoller vond (had in de eerste drie jaar nu niet echt het idee gekregen dat ik al startklaar was, en dacht met een buitenlandlio wel erg onder mijn verantwoordelijkheden uit te komen).
Maar goed, hoe het bij jou zit weet ik dus niet, maar er zijn vast mogelijkheden.
Marieker
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 10 okt 2007, 08:27
Woonplaats: Deventer
Groep: 0


Keer terug naar Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast