TEFL - hulpvraag

Stage of werken in een ander land. Houd iedereen op de hoogte van de verschillen en overeenkomsten.

Moderator: miekiemousie

TEFL - hulpvraag

Berichtdoor Yvonnetje op 05 jul 2010, 14:06

Voor mijn TEFL-course heb ik bijna al m'n opdrachten ingeleverd en gehaald. De enige opdrachten die ik nog moet doen, zijn de volgende. Op het moment ben ik alleen een beetje inspiratieloos (vanwege ernstig slaaptekort afgelopen week), vandaar dat ik mijn laatste twee opdrachten hier nog even plaats. Het zou super zijn als er bij jullie wat ideetjes boven komen drijven. ;)

Mocht iemand hier benieuwd zijn naar het hoe en wat van dit alles, schroom niet en vraag gerust.
Alvast enorm bedankt!

1. Think of a game or activity for a multilevel class of 50 students (not one of those described in the module). Explain what language point or skill is practised, what the timing is, and how you will organize the game. (Write 150-200 words)

2. Prepare a plan for a 45-minute lesson on vocabulary of character traits. You have a class of 60 students of different levels. Think how you will generate and sustain student interest, how you will group the students and how you will cater for different learner levels. Note: you need to focus on familiarising your class with character/personality traits such as honest, stubborn or level-headed, not moods and feelings such as happy or sad. (Include the full list of words you plan to teach under 'Target language'). When considering presentation techniques bear in mind that the target vocabulary is non-visual (i.e. you cannot draw 'honest', etc). Remind yourself of the rules of lesson planning and include the following information:
•Objective
•Target language
•Assumed knowledge
•Anticipated problems
•Solutions
•Preparations and aids
Then write a step-by-step lesson plan including timing and interaction for each stage.
Eind februari met m'n nieuwe baan beginnen. Ditmaal aan de universiteit :) In Shenyang, China.
Yvonnetje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 487
Geregistreerd op: 16 okt 2005, 13:29
Woonplaats: Shaoxing, China.
Groep: 0
Schooltype: bilingual kindergarten
PABO jaar: 0

Re: TEFL - hulpvraag

Berichtdoor Anita op 05 jul 2010, 15:24

1. Een spelletje gebaseerd op 'wie is het'. Je kunt klassikaal beginnen doordat jij (of een student) iemand in het hoofd neemt. De leerlingen stellen vragen over de persoon waar jij alleen met ja of nee op mag antwoorden. Als het spelletje duidelijk is verdeel je de klas in groepjes zodat iedereen vaker aan de beurt komt.
Een ander spelletje dat je zou kunnen doen is levend memorie. Twee kinderen gaan de klas uit. Jij maakt setjes van steeeds twee kinderen. Zij zeggen allebei hetzelfde engelse woord als hun naam wordt genoemd. Degene die aan de beurt is moet dan vertellen wat het woord is en welke twee kinderen erbij horen. Hierbij kun je woordenschat herhalen.

Over de tweede ben ik hard aan het nadenken....
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron