Waarom buitenland?

Stage of werken in een ander land. Houd iedereen op de hoogte van de verschillen en overeenkomsten.

Moderator: miekiemousie

Waarom buitenland?

Berichtdoor jufingridbakker op 17 apr 2013, 11:01

Hallo iedereen

Voor mijn werk doe ik een onderzoek. Hierbij ben ik aan het onderzoeken hoe de werkgelegenheid in het buitenland is en waarom je naar het buitenland gaat.
Ik zou het erg fijn vinden als jullie een vraag voor mij willen beantwoorden (pb mag ook):
- Wat is jouw motivatie om naar het buitenland te gaan? (stage en/of werk)

Je zult mij enorm helpen! Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Ingrid
jufingridbakker
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 16 maart 2011, 10:39
Functie: Leerkracht

Re: Waarom buitenland?

Berichtdoor Sannie op 20 apr 2013, 10:11

Ik ga in oktober met Edukans op onderwijsexpeditie in Ethiopie. Dan ga ik met eigen ogen zien hoe het onderwijs Ethiopië vormgegeven is. Zo ga ik o.a. een onderwijsproject van Edukans bezoeken, een PABO bezoeken in Ethiopie, samen met een lokale PABO-student 4 á 5 dagen les geven, op huisbezoek bij een leerling en een drama/spellendag organiseren voor kansarme kinderen.

Het doel is om zelf te ervaren wat het is om les te geven onder totaal andere omstandigheden. De mogelijkheden te ervaren van het lesgeven aan échte grote groepen onder zeer matige omstandigheden. Maar ook het enthousiasme en de enorme leergierigheid te zien bij deze leerlingen. Het samen lesgeven met de studenten uit het gastland heeft als doel te zien hoe internationaal het lesgeven eigenlijk is en hoe leuk het is om te praten over overeenkomsten en verschillen tussen pedagogische uitgangspunten en culturele. Het doel van het samen lessen voorbereiden is om de positieve elementen uit de beide manieren van lesgeven te bundelen tot een geheel.

Daarnaast is het doel ook de leerkrachten in Ethiopie te laten zien/ervaren wdat lesgeven meer is dan het overdragen van kennis. Het onderwijs in Ethiopie is doorgaans traditioneel en leeraargericht. Wij proberen o.a. door het werken met verschillende werkvormen te laten zien dat lesgeven meer is dat dit.

sandraverboven.inactievooredukans.nl
Sannie
PABOforum Peuter
 
Berichten: 69
Geregistreerd op: 24 feb 2013, 19:04
Groep: 0
PABO jaar: 3


Keer terug naar Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron