Sponsorloop

Stage of werken in een ander land. Houd iedereen op de hoogte van de verschillen en overeenkomsten.

Moderator: miekiemousie

Sponsorloop

Berichtdoor SDR2909 op 15 dec 2013, 01:02

Hoi allemaal!
Ik ga volgend jaar naar Afrika voor twee weken. Het is de bedoeling dat ik geld ophaal voor de onderwijsprojecten daar. Ik dacht aan een sponsorloop, maar heeft iemand ervaring met het organiseren hiervan? Of hebben jullie nog een ander leuk idee voor stage? Flessen inzamelen hebben de kinderen al eens gedaan, dus dat mocht eigenlijk niet meer van de directeur.
Help? :-)
SDR2909
PABOforum Baby
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 20 dec 2012, 11:04
Groep: 0
PABO jaar: 2

Re: Sponsorloop

Berichtdoor miek op 15 dec 2013, 08:54

Tip: google op draaiboek sponsorloop.
Verder zou je ook aan een markt kunnen denken. Voorjaarsmarkt ofzo. Zelfgemaakte spullen verkopen of de kinderen oud speelgoed en boeken laten verkopen. Zemoeten een plekje op de markt dan kopen voor 2 euro ofzo maar winst mogen ze zelf houden.
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Sponsorloop

Berichtdoor Joke op 16 dec 2013, 19:26

Bingo? Loterij?

Ook wel eens gedaan: taartenbakwedstrijd met bekeruitreiking. De taarten worden verkocht, er is ook een koffie- en theehoek, waar tegen betaling een taartpunt bij de koffie gekozen kan worden.
en loterijrond eigengemaakte kunstwerken van de groepen.

Naam van een pop raden (Liefst pop als hoofdprijs.)

Aantal knikkers* in een grote glazen pot *of iets anders

Leerkracht werpen: Echt zomers. Op een schutting of muur de foto's van alle leerkrachten bevestigen en gevulde waterballonnen verkopen, die naar de foto's geworpen mogen worden.
Degene die de foto eraf gooit uiteindelijk heeft een klein prijsje verdiend, bv. uit een grabbelton.

Ook leuk bibberspiraal: er is vast wel een vader o.i.d. die zoiets in elkaar kan zetten.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Sponsorloop

Berichtdoor Erick op 16 dec 2013, 22:20

Of een soort dienstenveiling?
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0


Keer terug naar Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten