Nog geen baan gevonden? Au-Pair in Australie?

Stage of werken in een ander land. Houd iedereen op de hoogte van de verschillen en overeenkomsten.

Moderator: miekiemousie

Nog geen baan gevonden? Au-Pair in Australie?

Berichtdoor Klarinda op 25 feb 2014, 05:41

Hi,

Wij zijn opzoek naar een pas afgestudeerde PABO student die als au-pair bij ons in Brisbane, Australie wil komen werken voor minimal 6 maanden vanaf eind mei.

En nu vraag je je natuurlijk af waarom special een afgestudeerde PABO student? Omdat jullie ontzettend goed zijn met kinderen en omdat onze kinderen naast hun gewone Engelse school ook bijlles krijgen in Nederlands. Dus je bent ook nog eens parttime docent bij ons.

We zijn een Nederlands gezin, met 3 kinderen, Saimie 10, Gijs 8 en Willem 3 jaar. We wonen al 3,5 jaar in Australie en vinden het nog steeds een avontuur.

En dat is ook wat we je bieden! Een Autsralisch avontuur.
Wij zorgen voor kost en inwoning, zakgeld, telefoon abonnement en je retour ticket.

Wij vragen 4 dagen werken per week en tegen extra betaling avonden oppassen.
Je verantwoordelijkheden zijn het meewerken met de dagelijke verzorging van de kinderen; De oudste twee naar en van school/sport halen. Met de jongste overdag naar de speeltuin en/of lekker zwemmen in ons eigen zwembad of in een park down town. Meehelpen met koken en licht huishoudelijk werk.
Daarnaast ben je veranwoordelijk voor de Nederlandse bijscholing van alle 3 de kinderen. Elk kind op zijn eigen niveau en ondersteunt door on-line onderwijs system.

Wij verwachten van jou dat je een flexibele, vrolijke persoonlijkheid bent, die graag de bloemetjes buiten zet. Je realiseert je dat kinderen wispelturige wezens zijn en dat elke dag anders is, maar daar kun je natuurlijk meeomgaan. Je hebt je rijbewijs en je bent niet bang om links te rijden. (Uiteraard helpen we je de eerste dagen en sturen we je niet de weg op zonder gps:-)
We vinden het belangrijk dat je naast je werk in ons gezin ook hier een (sociaal) leven opbouwt en dat je hier goed in je vel zit. Je zorgt immers voor onze kinderen. Je bent daarom ook een onderdeel van ons gezin. We houden van een open communicatie en vinden dat alles te bespreken is.

Omdat je natuurlijk wel voor onze kinderen zorgt en dat nemen we natuurlijk heel serieus, hebben we een selectie proces dat bestaat uit Skype gesprekken, emails en een face to face afspraak in april in Nederland (Toevallig ben ik dan met onze 8 jarige Gijs op familie bezoek in NL). Tevens zal ik ook een referentie vragen van bijvoorbeeld een stage begeleider.

Als je interesse hebt dan kun je je motivatie en CV sturen naar klarinda@sarelsvanrijn.com.

Met vriendelijke groeten,
Klarinda
Klarinda
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 25 feb 2014, 04:38
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Nog geen baan gevonden? Au-Pair in Australie?

Berichtdoor Anita op 25 feb 2014, 11:40

Wat een ontzettend leuke advertentie! Als ik deze tien jaar geleden was tegengekomen...
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Nog geen baan gevonden? Au-Pair in Australie?

Berichtdoor JufH op 25 feb 2014, 18:44

Oeh, heel leuk idd... Maarja, niet pas afgestudeerd, nét een huis gekocht en al een vaste baan...
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: Nog geen baan gevonden? Au-Pair in Australie?

Berichtdoor Sellebel op 25 feb 2014, 18:51

Wauw, wat een leuke baan. Als ik 20 jaar jonger was...
Mijn eigen kleutergroep.
Sellebel
PABOforum Peuter
 
Berichten: 128
Geregistreerd op: 07 dec 2009, 09:00
Groep: 1
Functie: kleuterjuf

Re: Nog geen baan gevonden? Au-Pair in Australie?

Berichtdoor Klarinda op 03 maart 2014, 13:17

Misschien dat jullie wel iemand kennen, een leuke staigiar bijvoorbeeld, die eindstage aan het lopen is bij jullie op school?
Groetjes Klarinda
Klarinda
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 25 feb 2014, 04:38
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Nog geen baan gevonden? Au-Pair in Australie?

Berichtdoor Jufske op 07 maart 2014, 12:03

Dit is wel heel gaaf!!!

Wil zooo graag naar Australië toe, is echt een wens! Maar ik heb helaas een contract tot de zomervakantie lopen.
Jufske
PABOforum Peuter
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 02 feb 2013, 20:42
Groep: 3
PABO jaar: 0
Functie: Leerkracht

Re: Nog geen baan gevonden? Au-Pair in Australie?

Berichtdoor Rachel973 op 13 mei 2014, 15:02

Hee!

Zijn jullie nog op zoek naar een au-pair?

Ik ben dan wel niet afgestudeerd aan de pabo, maar wel als onderwijsassistent.
Tevens ben ik opgegroeid met 6 broers, zussen, broertjes, zusjes.. haha

Ik hoor het wel!

Groetjes Rachel
Rachel973
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 15 dec 2011, 16:42
Groep: 1

Re: Nog geen baan gevonden? Au-Pair in Australie?

Berichtdoor Joke op 13 mei 2014, 16:58

Quote: Als je interesse hebt dan kun je je motivatie en CV sturen naar klarinda@sarelsvanrijn.com.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Nog geen baan gevonden? Au-Pair in Australie?

Berichtdoor super_juf op 15 mei 2014, 20:12

Een tip: wees heel kritisch! Mijn broer heeft dit werk ook gedaan in Australië en is achteraf gezien erg uitgebuit. Hij moest 'onderduiken' om weer goed thuis te komen...
Het is absolkuut niet mijn bedoeling om dit soort zaken in een kwaad daglicht te stellen, maar wees wel voorzichtig...
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: Nog geen baan gevonden? Au-Pair in Australie?

Berichtdoor meesterlaus op 25 mei 2014, 14:56

Kun je vertellen wat er gebeurd is?
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig!

"Helaas" heb ik ook een vaste baan, anders had ik wellicht ook interesse.
Groeten,
Laurens


2013-16: Groep 7
2011-13: Groep 4
2010-11: Groep 3
meesterlaus
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 388
Geregistreerd op: 01 feb 2007, 10:32
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re: Nog geen baan gevonden? Au-Pair in Australie?

Berichtdoor super_juf op 01 jun 2014, 19:34

Nee, vanwege privacy liever niet. Als iemand dit serieus overweegt kan hij een pb sturen en dan geef ik tips waar je op moet letten :-)
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: Nog geen baan gevonden? Au-Pair in Australie?

Berichtdoor Klarinda op 11 nov 2014, 13:04

Hi,

Ik ben inmiddels weer op zoek naar mijn volgende au-pair en is Anne, onze huidige au-pair via dit forum bij ons terecht gekomen. Ze blijft tot half januari 2015 en zal dan de volgende au-pair een week inwerken.
Daarbij wil ik even aangeven dat dit een serieuse advertentie is en dat wij erg serieus omgaan met onze kinderen en dus ook met onze au-pairs.
Het is voor ons een succes formule waarbij het onze ervaring is dat onze au-pairs een super tijd hebben gehad en zij kunnen je dit uiteraard persoonlijk vertellen.

Dus bij ons geen reden om onder te duiken!

Veel liefs, Klarinda
Klarinda
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 25 feb 2014, 04:38
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron