[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Hoe was het??

Hoe was het??

Deel je ideeën en ervaringen voor en over 5 december. Help elkaar er een leuk thema van te maken.

Moderator: Anne

Hoe was het??

Berichtdoor juf_miriam op 05 dec 2006, 18:24

En... zijn jullie ook zo 'op', na deze lange dag.
Hoe was het??

Bij ons was het heel leuk. Heb wel samen met een collega de benen onder mijn kont uitgelopen, maar het is allemaal goedgelopen.
Een groot succes!!

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor Anne op 05 dec 2006, 19:17

Erg leuk! Eigenlijk was het mijn vrije dag en zou ik om een uurtje of tien naar school om in mijn eigen klas te kijken.....maar om kwart over negen werd ik gebeld of ik asjeblieft kon komen.....een collega van groep 3 was naar school gekomen en die wilden ze weer naar huis sturen (ze was aan de diarree en gaf over). Gelukkig kende ik de helft van de klas, dat was mijn groep 2 van vorig jaar en ik heb een hele leuke ochtend gehad. Het was echt een hele leuke gezellige klas. Ze hebben lekker zitten tekenen, kleuren en woordjes schrijven, ik heb voorgelezen en de Sint kwam met cadeautjes. Daarna gaan rennen met collega's om alle Sintversiering te verwijderen, morgen komt namelijk de kerstversiering. Gelukkig hoefden de kids maar tot 12.00 uur naar school. Half drie lekker gaan borrelen met elkaar. Superleuke dag gehad!
Avatar gebruiker
Anne
PABOForum team
 
Berichten: 1278
Geregistreerd op: 20 jan 2002, 06:46
Woonplaats: Den Hoorn
Groep: 1
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Berichtdoor tinka op 05 dec 2006, 19:24

Bij ons was het ook erg leuk! We hebben echt een super Sint, hij heeft veel humor, weet elk kind op zijn gemak te stellen. Het is ook echt Sinterklaas, het is zijn dag, planning of niet, hij stuurt het jaarlijks weer helemaal in de war! Alle kinderen hebben erg genoten en de cadeautjes vielen goed in de smaak. Ik was zelf trouwens helemaal kapot, je kunt beter gewoon lesgeven, daar word je niet zo moe van!
Deze week lekker wat aanrommelen en dan maandag de Kerstboom erin!
tinka
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 445
Geregistreerd op: 09 feb 2004, 23:06
Groep: 2
Schooltype: openbaar

Berichtdoor joyce1982 op 05 dec 2006, 19:56

Ook was het bij ons een fantastisch feest. Ik zat zelf in de organisatie en wist dus wat er ging gebeuren. Het is altijd weer afwachten hoe het uitpakt. En het verliep goed.
Sint kwam met de ferrari op school samen met 1 piet. Toen bleek er 1 piet kwijt te zijn + de mijter. Later werd er een pakketje bezorgd door de postbode en daarin zat de piet. Toen werd het programma binnen voortgezet. Sinterklaas deed het fantastisch. Iedereen heeft genoten.
Juf van groep 3. Daarnaast IBer en opleider in de school.
joyce1982
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 517
Geregistreerd op: 30 dec 2002, 16:45
Woonplaats: Achterhoek
Groep: 3
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor moimoi op 05 dec 2006, 19:58

dacht dat t aan mij lag....
:?
Ben duizelig en moe!
3 dagen ib (en 2 dagen lekker vrij om van mijn zoontje te genieten)
moimoi
Paboforumholist
 
Berichten: 1870
Geregistreerd op: 21 feb 2005, 20:43
Woonplaats: utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor juf marisja op 05 dec 2006, 20:34

ik was gevraagt om extra vroeg naar school te komen , om de pietjes dan te helpen sminken en de laatste slingers en thee alvast te zetten Lekker geholpen en de sinterklaas en pieten waren super met de kids. Kindjes waren lekker bijdehand. Sint sint , ik weet hoe jou muts heet , een mijter. Jongetje tegen mij ik wil bij sinterklaas op schoot. Ik tegen de sint dit jongetje wil bij u op schoot. zat ie daar, tot 2 keer toe wanneer krijgen we cadeautjes. Het was een groot succes.
stagiare van groep 5/6
juf marisja
PABOforum Peuter
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 13 okt 2006, 17:14

Berichtdoor miekiemousie op 05 dec 2006, 23:31

Bij mij was het ook erg leuk. De kinderen (groep 5, dus eerste maal) hebben echt mooie surprises gemaakt. Er was er één die tegenviel. De anderen kinderen vonden dit niet leuk. Bij het maken van de tekening kwamen ze daarop. De tekening was daarop voor de jongen die een 'slechte' surprise kreeg. Heel lief!

Nu morgen studiedag. Dat vind ik een leuke planning!!!
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor Vereltje op 06 dec 2006, 12:40

Na zo'n dag ben je inderdaad behoorlijk moe!! Maar het was een heerlijke dag!!

Met de hele school en ouders gingen we de Sint ophalen aan de haven. Daar kwam hij aan per boot. Daarna stapte hij over op een koets en zo gingen we terug richting school. Een hele gezonde wandeling :D Leek wel een optocht. Echt geweldig!

Daarna ging het feest op school verder. Heel veel gedanst, gezongen, enz... En onze school had vooraf van Sint 10 opdrachten gekregen per video-boodschap en natuurlijk werd nagegaan of die opdrachten gelukt waren....
En ja hoor!!! Onze 10 opdrachten waren állemaal geslaagd!! Elke klas had het dus goed gedaan! (per klas een opdracht)

De opdrachten waren:
- 350 wimpels maken
- 310 koekjes maken
- 20 dozen speelgoed voor het goede doel inzamelen
- een reuzegroot schilderij van 20m lang maken
- zelf een lied componeren over en voor Sint
- een reuzegedicht maken
- een levensgrote Sint maken
- een levensgrote Piet maken
- de troon van de Sint versieren
- Elk kind van de school móet een pietenmuts ophebben bij het afhalen van de Sint.

Echt heerlijk om de kinderen vooraf op die manier bezig te zien rond Sint!!
Vereltje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 461
Geregistreerd op: 28 aug 2005, 10:08
Groep: 6
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor juffieN op 06 dec 2006, 13:46

Bij ons was het ook erg leuk.
het was even de vraag of de sint wel zou komen dit jaar, omdat het adres van de nieuwe school was doorgegeven (de oude school is afgebrand, tijdens oudjaar een paar jaar geleden)
gelukkig zagen de kinderen zwarte piet op het dak van de school zitten, en die had gelukkig een mobieltje bij zich zodat we de sint konden bellen.
en toen werd hij gelukkig gebracht door een vriendelijke meneer met de auto ;)

veel spelletje en liedjes gezongen met de kinderen. vonden ze heel leuk
stage lopen in groep 3 is geweldig!
juffieN
PABOforum Baby
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 03 dec 2006, 17:05

Berichtdoor miek op 06 dec 2006, 15:23

bij ons was het ook geweldig. een paar kinderen vonden het wel erg spannend allemaal (groep 1) en ik zat 's ochtends dan ook met drie huilers! Gelukkig was dat vlug over en was er maar een nog echt bang toen sinterklaas in de klas kwam. Bij Sinterklaas in de aula (waar iedere klas een kort optreden deed) ging ons dansje ook goed. Een kind plaste daarna tijdens een ander optreden in haar broek. Gelukkig kon ik een klassenassistente van een andere groep met haar meesturen zodat ik bij mijn kinderen kon blijven. Ik zat er gisteren wel een beetje doorheen en na surprise bij mijn vriend lag ik dan ook al rond half elf in bed terwijl het eigenlijk nog wel gezellig was. vandaag lekker vrij gehad!
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Hoe was het??

Berichtdoor kikker123 op 05 dec 2007, 13:54

zo, het zit erop.
en...het was super!
de sint kwam op een shovel aan, de sint voorop en de shovel helemaal naar boven, meters boven de grond, echt gaaf.

daarna met vier kleuterklassen optredens gedaan voor de sint en naar de klas terug.
cadeautjes uitpakken, alle kinderen tevreden!!

lekker buiten uitrazen, een video over sinterklaas en weer huiswaarts.

1 kindje was ziek, dus die kreeg rond 1/2 11 thuis bezoek van zwarte piet !!!

al met al een supergeslaagde dag.

zat nog even in de piepzak want sint was de vader van een van de kleuters uit mijn klas !!!
Hij heeft NIETS gemerkt !!!
kikker123
Paboforumholist
 
Berichten: 1024
Geregistreerd op: 10 jan 2006, 11:28
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Hoe was het??

Berichtdoor Lief meisje op 05 dec 2007, 14:13

Het was leuk. Sinterklaas kwam wat met vertraging aan op school, stond een auto in de weg. Maar sinterklaas was verdrietig want zwarte piet was niet naar huis gekomen. Die stond namelijk op het dak maar kon er helaas niet meer af komen. Durfde ook niet te springen want hij had een touwtje meegenomen en als het langer was dan piet durfde hij het niet. Maar laat nou net een van de ouders met een hoogwerker langs rijden. Die heeft piet maar even van het dak gehaald.

Voor de rest was het erg leuk. (De kerstboom staat al weer in de klas).
Avatar gebruiker
Lief meisje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 416
Geregistreerd op: 21 sep 2006, 18:51
Woonplaats: drenthe
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Hoe was het??

Berichtdoor Joke op 05 dec 2007, 14:25

Het feest was bij ons ook heel erg geslaagd. Sint landde op het dak met de helicopter! Dat maakte best veel lawaai (geluidsopname) en iedereen was erg enthousiast toen de pieten voor het dakraam verschenen!
Sint zag er niet zo goed uit: strooien hoed, gympjes, géén boek en géén staf. Gelukkig waren we allemaal al op de hoogte dat alles kwijt was en hadden alle klassen zelf een blz. voor in het boek, een mijter en een staf gemaakt. Dus.. een modeshow met zelfgemaakte mijter en staf van vertegenwoordigers van elke groep. Sint kon niet kiezen, vond alles even mooi. Toen bleek de inpakpiet iets te enthousiast geweest te zijn, schoenen, mijter en staf kwamen bij het uitpakken van de groepscadeaus gelukkig allemaal weer te voorschijn. De kinderen vonden hun cadeaus fantastisch. Een hele gezellige morgen.

O ja! En we hebben het lied voor de sint gezongen! Zie de maan, zie de maan etc. Sint gaf zelf aan dat hij het nog niet kende.
Hij vond het erg mooi.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Hoe was het??

Berichtdoor Juf Jessi op 05 dec 2007, 15:38

Bij ons was het ook erg leuk, geen huilers of gedoe. Lekker bijtijds naar huis gegaan en nog wat slaap gepakt want ik ben echt de kwakkelprinses op het moment. :)
Avatar gebruiker
Juf Jessi
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 437
Geregistreerd op: 18 nov 2003, 14:11
Groep: 12
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Re: Hoe was het??

Berichtdoor Bell op 05 dec 2007, 15:47

dit was mijn eerste 'eigen' sinterklaasfeest in het onderwijs.
Heb groep 1 en het was erg gezellig!
Eerst met alle groepen 1 in de speelzaal, daarna ff rustig eten/drinken, lekker even naar buiten.
Nog een cakeje versierd en limonade gedronken, waarvan 2 bekers omver vielen... ff videootje en hup naar huis...

Ben echt gesloopt maar het was wel leuk:)
lekker gestart met 10 kinders in groep 2!
Bell
PABOforum Baby
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 27 okt 2004, 19:18
Woonplaats: Utrecht
Groep: 2
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: groepsleerkracht

Volgende

Keer terug naar Sinterklaas

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten