Leukste feest ooit?

Deel je ideeën en ervaringen voor en over 5 december. Help elkaar er een leuk thema van te maken.

Moderator: Anne

Leukste feest ooit?

Berichtdoor Juf-Linny op 07 aug 2008, 09:37

Ik ben héél vroeg, ik weet het. Maar aangezien ik dit schooljaar in de werkgroep Sinterklaas zit ben ik zeer benieuwd naar jullie Sint ervaringen op school.
Sinterklaas op school vraag vaak om een leuk verhaal om de viering heen. Vorig jaar heeft de Sint bijvoorbeeld op onze school gelogeerd. Wat hebben jullie zo allemaal in het verleden georganiseerd?
"Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense".
Avatar gebruiker
Juf-Linny
PABOforum Peuter
 
Berichten: 150
Geregistreerd op: 24 okt 2005, 11:11

Re: Leukste feest ooit?

Berichtdoor theaterjuf op 07 aug 2008, 11:54

Ook dit kun je op het forum vinden. Gebruik de zoekfunctie rechtsboven in je scherm, dan vind je een heleboel!
theaterjuf
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 450
Geregistreerd op: 26 sep 2006, 19:27
Groep: 5

Re: Leukste feest ooit?

Berichtdoor Swinta op 07 aug 2008, 14:02

Hier wil ik als moeder op reageren:

Het is heel verwarrend, tenminste voor mijn kinderen, als school een heel ander verhaallijn volgen dan dat van
het Sinterklaarjournaal. Nu weet ik dat school voor dat verhaallijn geld moet betalen, en snap ik dat school zelf
iets leuks willen bedenken. Maar wilde het je even melden.
(en het was extra leuk toen piet kwam logeren op school! ( toen alle pieten onderdak zochten bij de gewone mensen thuis omdat
er geen pietenhuis was). onze toenmalige school sprong daar zo leuk op in door een piet te laten logeren in school, de kids waren echt
door het dolle)
3 september begint school! Ik heb er zin in! :)
Swinta
PABOforum Peuter
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 12 nov 2007, 15:59
Woonplaats: Noord-Holland
Groep: 8
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 1

Re: Leukste feest ooit?

Berichtdoor Mniekske op 08 aug 2008, 17:48

Op een oude stageschool, waren ze naast de school aan het bouwen. De sint is dat jaar met de hijskraan van die bouw het schoolplein 'opgehesen'. De kinderen vonden het echt geweldig, zo`n andere entree als normaal. Ook het logeren van de Pieten op school was een succes idd.
Avatar gebruiker
Mniekske
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 758
Geregistreerd op: 04 nov 2006, 16:42
Woonplaats: Noord Brabant
Schooltype: SO
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Leukste feest ooit?

Berichtdoor The_Email_Female op 17 okt 2008, 00:38

Door op het Sinterklaas journaal aan te sluiten kan je niet bij alle kinderen verwarring verkomen. Een hoop kinderen kijken namelijk naar de club van Sinterklaas.
Stilte is het krachtigste geluid
The_Email_Female
PABOforum Peuter
 
Berichten: 235
Geregistreerd op: 01 mei 2002, 12:49
Groep: 12
Schooltype: Openbaar, Jenaplan


Keer terug naar Sinterklaas

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron