door kikker123 op 29 okt 2009, 19:35
16 november.
vraag de kinderen naar de intocht.
wie heeft het gezien op televisie?
wat is er allemaal gebeurd met de stoomboot voordat die aankwam in nederland.
wat is er met de cadeautjes gebeurd?
kunnen de kinderen zich een paar namen herinneren?
weten de kinderen eigenlijk hoe Sinterklaas altijd precies weet welk cadeautje hij aan welk kind moet geven?
zou daat altijd goed gaan?
17 november
In het SJ hebben de kinderen kunnen zien dat de Pieten extra pakpapier nodig hebben.
U kunt samen met de kinderen persoonlijk papier gaan maken.
In het pakketje zitten sjablonen om dit papier mee te maken.
ook zitten er etiketten in.
daarop kunnen ze hun naam schrijven.
18 november
Haal het klassenboek tevoorschijn.
maak een vergelijking met het boek van Sinterklaas.
welke kleur heeft het
wat staat er in?
pak de pen van het Sintpakket (balpoint rood met wit met daarop :sinterklaasjournaal)
zeg: deze ga ik gebruiken om in het klassenboek mee te schrijven.
kringgesprek:
in het SJ hebben de kinderen kunnen zien wat Heimwee betekent.
voer een gesprek over heimwee.
weten ze wat het is, hoe voelt dat,hebben ze het wel eens gehad.
Sint en de pieten zijn best lang van huis.
waar wonen ze ook alweer, zouden pieten ook heimwee hebben, waar zullen ze dan heimwee naar hebben.
als 1 van d pieten heimwee heeft wat kunnen Sinterklaas en de andere pieten dan doen om hem te helpen.
wat doen kinderen zelf als ze heimwee hebben?
19/20 november.
dansje voorde sint.
leer een liedje van Sinterklaas aan mét bewegingen!!!
23 november
wat een rommel; de klas is ondersteboven gehaald!
De Rommelpieten zijn geweest.En...het klassenboek is weg!!
Laatst bijgewerkt door
kikker123 op 29 okt 2009, 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt