Joke, ik begrijp eigenlijk niet helemaal wat je bedoelt.
Je houdt toch 1 deel zelf en de ander krijgt een andere deel. Die hoeft dus niet perse bijpassend te zijn. Dan klopt de foto inderdaad niet, maar als ik je verhaal leest zou er meer niet kloppen?
Ik denk dat je eerst moet kijken wat het doel is van jouw opdracht.
1.
Samenwerken aan een dubbele kandelaar:Als je wilt dat ze samen gaan werken om een dubbele kandelaar te maken, zoals er beschreven stond -iedereen legt het tweede deel met een halve tekening in een bak- pak je het verkeerd aan als je de door hun beschreven werkwijze gebruikt', want:
Van de twee delen, houd je er een zelf en een leg je er in een bak.
Iemand anders pakt een deel, jij ook, maar dat is zelden het deel dat bij jouw deel past.
Dat houdt dus in dat degene die jouw deel gepakt heeft, zelf nog op zoek moet gaan naar iemand die zijn deel gepakt heeft.
En dat houdt in dat het geen '
samenwerken aan een dubbele kandelaar' kan worden. Uiteindelijk gaat iedereen naar zijn plaats met zijn eigen dubbele kandelaar waarop hij die halve afbeeldingen heeft geplakt. Dus dan klopt de foto, maar ook de werkwijze niet.
2.
Samen praten en gezamenlijk een vredeslicht aansteken Als je opzoek gaat naar je eigen helft en je spreekt iemand die jouw deel niet heeft zeg je aardige dingen tegen elkaar en ga je verder zoeken. Als iedereen zijn deel heeft gevonden steekt ieder de kaarsen van zijn eigen dubbele kaarsenstandaard aan voor een gezamenlijk vredeslicht. Maar dat kan ook al niet, want de kaarsenstandaards moeten nog gemaakt worden. Dat kan dus wel als iedereen een deel in de bak legt als hij klaar is.
1. Samenwerken aan een dubbele kandelaar
Hoe krijg je 1 dan wel voor elkaar? (Even uitgaande van 20 lln.)De leerkracht deelt 10 delen met een halve tekening uit (maakt niet uit wie de tekening heeft gemaakt, de leerkracht of de tien mooiste door leerlingen gemaakt) De 10 delen met de andere helft van de tekeningen worden door de rest van de klas willekeurig uit een bak gepakt (of uitgedeeld).Ze gaan op zoek naar de andere helft. (Ze mogen natuurlijk nu ook aardige dingen tegen elkaar zeggen
Nu kan er samengewerkt worden aan een dubbele kaarsenstandaard.
2. Samen praten en gezamenlijk een vredeslicht aansteken
Hoe krijg je 2 dan wel voor elkaar? (Even uitgaande van 20 lln.)a. als alle 20 lln. eerst individueel een eigen dubbele kandelaar hebben gemaakt
b. als je 20 kant-en-klaar gekochte dubbele kandelaars gebruikt (geen knutselopdracht dus)
c. en eventueel ook als je 10 kant-en-klare dubbele kandelaars gebruikt
10 lln. krijgen willekeurig een deel en de andere 10 lln. pakken er een uit de bak (of de leerkracht deelt die uit) en iedereen gaat op zoek naar de andere helft en praat aardig met elkaar.
Bij deze laatste mogelijkheid is het vredeslicht aansteken niet alleen een klassikale gebeurtenis, maar ook een activiteit van duo's (want steeds twee lln. hebben samen een dubbele kandelaar.)
Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel, anders moet je het maar vergeten, want ik kan het niet duidelijker uitleggen.