[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Ervaringen - LOI pabo

Ervaringen - LOI pabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 19 jan 2009, 15:04

wachtwoord heb ik al veranderd. de servicedesk van windesheim kijkt er nu nogmaals naar.
dus gaat vast goedkomen.
dat rekenboek van wolters had ik ook al gezien. ga even afwachten hoe de taalboeken daarvan zijn. als die heel duidelijk zijn dan ga ik denk ik dat boek wel kopen.
maar heb tot nu toe alleen echt moeite met de meetkunde hoofdstuk. ben nu met breuken bezig en dat gaat goed. Het is net of als je wel wat kennis hebt het boek wel goed aansluit maar als je over een onderwerp minder kennis hebt dan mis je wat basiskennis.

de taalboeken heb ik vrijdag besteld. dus verwacht die deze week wel binnen te hebben. ga dan ook met taal aan de slag. lukt dat een beetje bij jou?
basisschooljufworden
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 05 jan 2009, 16:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 20 jan 2009, 15:18

Taal gaat op zich wel, ik moet alleen wel bij sommige dingen goed na blijven denken ;)

Het boek is wel duidelijk, eerst een uitleg, dan voorbeelden, daarna 20 zinnen om mee te oefenen. Ben nu bezig met grammatica, denk dat spelling ook wel een beetje hetzelfde principe heeft.

Heb net mijn blokfluiten maar weer eens uit de kast getrokken, wel goed te combineren met deze opleiding geloof ik ;)
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 20 jan 2009, 21:39

hier nu ook de boeken voor taalvaardigheid binnen. ga het weekend daar mee aan de slag.

hihi de blokfluit. die heb ik niet meer, maar wel een viool en klokkenspel, daar gaat het vast ook wel mee lukken.
basisschooljufworden
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 05 jan 2009, 16:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 21 jan 2009, 14:00

Fijn dat de boeken binnen zijn! Dan kan je tenminste wat afwisselen ;) Zelf ben ik nu begonnen met alvast wat huiswerk voor de eerste week te doen. Ik ga de eerste week namelijk ook beginnen met een nieuwe baan, waar ik de eerste twee weken uitgebreid in 'moet' werken. Waardoor ik 2 a 3 dagen extra werk in de week (naast de twee vaste dagen). Toen ik dat hoorde bedacht ik me dat het misschien iets verstandiger was om dan nu al te beginnen met meerdere vakken.
Lwt en slb begin ik steeds beter te begrijpen (wat je er voor moet doen) en de rest gaat ook wel aardig.

Oh trouwens, heb jij je via al-pabo@windesheim al wel aangemeld voor de startzaterdag? Ik zag namelijk net dat die van HBO/WO al gesloten was en die van regulier tot vandaag was (de aanmelding ervan). Aangezien je je niet aan kan melden neem ik aan dat je nog wel ertussen komt, maar je weet maar nooit!

Viool en klokkenspel zijn trouwens ook erg leuk :)
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 22 jan 2009, 09:39

hi ilse,

bedankt voor de tip. ik heb meteen het al team gemaild. portaal doet het namelijk nog steeds niet. het zou wel vreemd zijn dat als we 31 ste beginnen, waar alles wordt uitgelegd, dat we dan de 7e niet naar de startzaterdag zouden kunnen gaan....

ik ben ook al begonnen met voor werk. probeer nu elke maandag als ik vrij ben te studeren en dat lukt aardig. nu bezig met laatste deel van rekenen en net begonnen met hoofdstuk 1 voor pedagogiek. ik heb nog niet alle boeken, wat 2e hands gekocht via bol.com maar heb daarvan nog niet alles ontvangen. wel de nieuwe boeken. maar goed kan al aan de slag met taal en pedagogiek.

leuk een nieuwe baan, maar ook zwaar met een nieuwe studie erbij! Wat voor werk doe je?
basisschooljufworden
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 05 jan 2009, 16:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 22 jan 2009, 10:26

Hoi Ger,

voor de eerste contactzaterdag 7 feb kan je je nog wel gewoon inschrijven, die inschrijving sluit pas op 30-01.

Goed bezig met rekenen hoor! Gaat lekker snel zeg.. Ik ben zelf gister begonnen met het eerste hoofdstuk van pedagogiek, ben alleen nog een beetje aan het twijfelen of ik nu gelijk een samenvatting maak of dat ik dat een week of 2 voor het tentamen doe. Dan zit alles er nog wat verser in denk ik.
Bij bol.com krijg je de nieuwe boeken altijd wel snel binnen, tweedehands duurt wat langer hè. Ik heb voor blok twee al wat op marktplaats gekeken en daar een mooi pakket samen kunnen stellen (waren niet alle boeken, maar wel allemaal voor de helft van de prijs) Die ga ik vrijdag ophalen, ben wel benieuwd.

Qua werk doe ik niks bijzonders hoor ;) Ben van mijn bijbaantje in het weekend en 's avonds overgestapt op een parttime baan voor 2 dagen in een woonwinkel. Brengt veel meer rust met zich mee aangezien ik nu een vast rooster heb, bij dat andere baantje had ik alleen 2 vaste avonden en in het weekend allemaal verschillende diensten. Van laat in de avond tot vroeg in de morgen. Nu kan ik tenminste 's avonds en een paar dagen overdags studeren en ook nog tijd genoeg hebben met stage erbij. Eigenlijk is het dus rustiger dan bij mijn andere baantje ;)
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Nitsje op 22 jan 2009, 14:27

Wat irritant Ger, dat je het portaal nog niet op kan.

Ilse, heb jij ook het idee dat je niet voor elk onderdeel van MA1 je een les krijgt op 7 februari?
Ik heb me ingeschreven voor PEC1, ASSLB1, LWT1, RE1 en het vragenmomentje. Maar ik zie nergens BVRT staan en 23D1 ook niet, ik snap beeldende vorming wel, dat we daar geen les van krijgen, knippen en plakken is weinig uitleg voor nodig. Heb jij je ook voor al deze vakken ingeschrenven? Ik zag op de kandidatenlijst wel af en toe jou naam staan, maar sommige vakken zijn we in groepjes, vandaar.

Wat doen jullie al keurig het huiswerk, zeg. Ik heb ook wel wat voorwerk gedaan, maar niet zoveel als jullie, knap hoor!

In beeldende vorming staat een opdracht dat je een bedrijf moet zoeken die afvalmateriaal heeft waarmee je (op je school) kunt knutselen. Maar dat valt nog niet mee, waar moet je heen? Je kan toch niet elke fabriek afgaan en vragen of je hun afval mag? Hebben jullie daar al iets voor gevonden?
Nitsje
PABOforum Baby
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 03 nov 2008, 18:41
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 22 jan 2009, 16:24

Het klopt dat we niet voor ieder vak les krijgen. Ik heb me ook niet ingeschreven voor SLB, aangezien ik dan bij LWT-1 zit (wel rot dat het groepjes zijn, want nu hebben we wel heel veel 'tussenuren' op die dag)

Bij A-algemeen op bb is een bestandje te vinden met het rooster voor 7 februari, daarop zie je precies wat ma1, ma2, ma3 etc gaat doen die dag. Je gaat naar A-algemeen, dan links naar mededelingen archief, daarna is het de bovenste. Als het goed is hebben wij die asslb pas in ma2.
In de ma1 heb je eerste het vragenmoment, dan eventueel LWT-1, daarna pedagogiek, daarna weer eventueel LWT-1 en op het laatst rekenen.

Die opdrachten bij beeldende vorming vind ik af en toe wat overdreven voor een thuisstudie! Je hebt ook een andere opdracht waarbij je 12 verschillende materialen moet gebruiken voor een opdracht, om hiermee te experimenteren. Op zich wel te doen op stage denk ik, maar aangezien we dit eerste blok nog geen stage lopen vind ik het wel een beetje raar.
Die opdracht die jij noemt komt een beetje op hetzelfde neer, 'hoe gaan we dit doen'? Ik denk dat ik iets regel via mijn ouders die verkopen als hobby meel op een molen voor één dag in de week. Die hebben allemaal meelzakken waar ik misschien wel iets mee kan..
Ga even voor jezelf na of misschien iemand in je familie een eigen bedrijf heeft of probeer iets op je eigen werk te regelen.. Als het niet lukt kan ik hier nog wel even rond kijken en je er misschien mee helpen?

Groetjes
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Anita op 22 jan 2009, 18:37


In beeldende vorming staat een opdracht dat je een bedrijf moet zoeken die afvalmateriaal heeft waarmee je (op je school) kunt knutselen. Maar dat valt nog niet mee, waar moet je heen? Je kan toch niet elke fabriek afgaan en vragen of je hun afval mag? Hebben jullie daar al iets voor gevonden?

Toen ik de Pabo deed werkte ik in de horeca. Ik spaarde daar vaak wijnkurken, flesdoppen, bierviltjes, waxinelichtkuipjes, rietjes etc die ik dan weer kon gebruiken. Als je het vraagt willen ze zulke dingen vaak best een weekje voor je bewaren.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Nitsje op 22 jan 2009, 18:44

Ik zag dat schema ja, maar ik denk dat ik toch naar ASSLB1 ga, daar is ruimte voor die dag en het is toch een thuisstudie? Je mag toch zelf indelen wanneer je wat doet? En ik wilde al graag wat weten van stage, dus ik ga maar stiekem een lesje mee pikken. :D

En bedankt voor de tip Anita!
Nitsje
PABOforum Baby
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 03 nov 2008, 18:41
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 22 jan 2009, 18:44

of ga bij de plaatselijke kinderboerderij / manage stallen. daar hebben ze ook altijd wel voerzakken ed. waar je leuk mee kan knutselen.

ik had ook gezien dat je niet voor elk vak les hebt. maar je moet je dus ook nog per zaterdag inschrijven per vak. dan maar hopen dat ik voor de 30 ste op portaal kom.

ik ga zelf pas een samenvatting maken aan het eind. dan weet ik ook hoe moeilijk de stof is en wat wrs. belangrijk is. nu is dat nog wat gissen.
heb nu ook 2 tweedehands boeken binnen. voor periode twe heb ik nog niets gekocht. wil eerst kijken hoe alles gaat.
Laatst bijgewerkt door basisschooljufworden op 23 jan 2009, 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt
basisschooljufworden
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 05 jan 2009, 16:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 23 jan 2009, 14:09

Hi,

ik kan op portaal. maar ik heb op een of andere manier geen toegang tot gedeelte al-pabo. in de gebruikersgids van de loi staat dat je bij student onderwijsaanbod alpabo moet kiezen. maar dat heb ik er niet staan. heb mijn profiel ook al aangepast. grrrrr heb je eindelijk toegang kun je nog niets.

groetjes
basisschooljufworden
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 05 jan 2009, 16:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 23 jan 2009, 14:53

Ger, dat probleem had ik ook in het begin! Mailtje gestuurd naar al-pabo met de uitleg wat ik niet kon, hebben ze het binnen een uurtje ofzo voor me geregeld. Het ging in ieder geval erg snel!

Ilse, slim om je idd toch aan te melden voor die les, wilde het zelf eigenlijk ook wel doen, maar dan is mijn LWT.. En als ik dat op een andere tijd zou doen zou ik in misschien in mijn eentje komen te zitten.. Die les waarvoor jij je hebt aangemeld is volgens mij een algemene uitleg over SLB, altijd handig natuurlijk :)

Ik ben vandaag bezig geweest met het eerste beroepsproduct van lwt, op zich heel goed te doen :)
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 23 jan 2009, 15:05

Heb met wat wisselen me toch nog in kunnen schrijven voor SLB :)
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 23 jan 2009, 16:07

mm net heel verhaal getikt is het weg.

ilse je bent echt op dreef als je al een beroepsproduct af hebt.
ik heb er wel naar gekeken maar moet toch wat meer gelezen hebben om die opdracht te kunnen maken. maar al de opdrachten lever je toch voor de tt periode in? hebben we nog even.

ik heb al pabo al gemaild, nu dus even afwachten.
basisschooljufworden
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 05 jan 2009, 16:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

VorigeVolgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten