[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Ervaringen - LOI pabo

Ervaringen - LOI pabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor sbeverwijk op 18 aug 2007, 16:33

Hallo allemaal,

Ik heb mij ook ingeschreven voor de Pabo via Loi-Windesheim. Ik heb alleen wel begrepen van de LOI dat je zelf een stageschool moet zoeken, waarbij je vrij bent om een christelijke of openbare school te kiezen. Ik was eerst van plan om de dagavond-variant van de Pabo aan de HvA te volgen maar ik vind de LOI toch flexibeler. Windesheim staat sowieso zeer goed aangeschreven, het is niet alleen een opleiding van de LOI. De LOI faciliteert het, de stof en begeleiding komt van Windesheim.

Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met mensen die al aan deze opleiding zijn begonnen of, net als ik, nog gaan beginnen.

Groetjes,
Suzanne
sbeverwijk
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 14 jul 2007, 16:24
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Sien op 25 aug 2007, 21:20

Hallo allemaal,

Ik heb mij ook ingeschreven voor de Pabo via Loi-Windesheim. Ik heb alleen wel begrepen van de LOI dat je zelf een stageschool moet zoeken, waarbij je vrij bent om een christelijke of openbare school te kiezen. Ik was eerst van plan om de dagavond-variant van de Pabo aan de HvA te volgen maar ik vind de LOI toch flexibeler. Windesheim staat sowieso zeer goed aangeschreven, het is niet alleen een opleiding van de LOI. De LOI faciliteert het, de stof en begeleiding komt van Windesheim.

Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met mensen die al aan deze opleiding zijn begonnen of, net als ik, nog gaan beginnen.

Groetjes,
Suzanne

Hoi Suzanne,

Ook ik start in September met de Pabo via Loi/Windesheim. Leuk om via deze weg al medestudenten te ontmoeten!
Heb jij lang moeten wachten op de spullen van Loi? Ik heb me net ingeschreven maar wil graag aan de slag!

Groetjes Josine
Sien
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 11 aug 2007, 11:57
Groep: 3
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor sbeverwijk op 26 aug 2007, 09:48

Hoi Josine,

Leuk om te horen dat je ook pabo gaat doen via de LOI. Ik was laat met mijn inschrijving, heb net de laatste formulieren naar Windesheim gestuurd :-)
Ik heb echter nog wel een probleempje: ik heb namelijk erg veel moeite met het vinden van een stageplaats. Bij mij in de omgeving werken de scholen samen met Pabo INholland, IPabo Alkmaar en de Hogeschool van Amsterdam..tja, dan blijven er niet veel plekjes over. Ook het feit dat je 50/50 in onder- en bovenbouw in zowel het eerste als het tweede halfjaar moet stagelopen vinden de scholen hier lastig. Volgens hen lopen andere pabostudenten een halfjaar stage in de onderbouw en een halfjaar in de bovenbouw, hetgeen voor een school natuurlijk veel makkelijker te coordineren is.

Ik ben benieuwd hoe jouw zoektocht naar een stageplaats verloopt?

Groetjes,
Suzanne
sbeverwijk
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 14 jul 2007, 16:24
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Lientjuh1983 op 26 aug 2007, 10:33

Hoi Hoi,

Ik begin ook in september met de LOI via de Windesheim.........mits ik slaag voor de toelatingstoets, welke ik a.s. dinsdag heb. Het is dus nog even spannend. Wat betreft stages en boeken heb ik nog helemaal niets. Ik vind het ook logisch dat dit pas gebeurt nadat ik weet of ik de toets haal. Ik ben benieuwd of je gelijk al in september stage moet gaan lopen, want anders zou ik heel krap de tijd hebben om een stage plaats te zoeken. Maargoed, dat zien we dan wel weer.

Nog even blokken en hopelijk haal ik de toets, ik heb er in ieder geval zin in! :D
...:::Volg je hart:::...
Avatar gebruiker
Lientjuh1983
PABOforum Peuter
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 06 jun 2007, 20:38
Woonplaats: Amersfoort
Groep: 0
PABO jaar: 2

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Sien op 26 aug 2007, 12:17

Hey Suzanne,

Bij de eerst school waar ik langs ging hadden ze nog wel een plaats voor een stagiaire,
naast de 10 van de plaatstelijke Pabo.
Dus ik heb (gelukkig) wat dat betreft geen probleem!! Ik heb het verder nog niet over de verdere
inhoudelijke zaken van de stage gehad, maar ik geloof (hoop) niet dat ze daar moeilijk over zullen doen.

Ik heb nog helemaal geen formulieren van Loi gekregen om door te sturen dus ik hoop dat het allemaal
op tijd is. Bij de Loi garandeerde ze me dat ik wel zou kunnen starten zolang ik voor 15 september
maar ingeschreven was... Ik heb al wel formulieren door gefaxt naar Windesheim voor evt vrijstellingen,
dus da's nog ff duimen! Zou wel mooi zijn! :)

Enne Lientjuh, Succes met je toets!!

Groetjes Josine
Sien
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 11 aug 2007, 11:57
Groep: 3
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor sbeverwijk op 26 aug 2007, 18:29

Kijk dat is beter, meteen een stageplaats! Gefeliciteerd hoor.

Ik heb wel een school gevonden die een plekje heeft in groep 8, maar je moet zowel in de onder- als in de bovenbouw stagelopen, het eerste en het tweede halfjaar. Ik ga morgen meteen maar even langs om dat te bespreken, zou toch wel erg jammer zijn als ik de opleiding niet kan aanvangen alleen omdat ik geen stageplaats heb :?

De eerste startdag is in ieder geval 15 september, dus als ik tot die tijd een stageplaats vind, zien we elkaar daar!
sbeverwijk
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 14 jul 2007, 16:24
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Lientjuh1983 op 27 aug 2007, 12:27

Begin je gelijk op 15 september al met stage dan!? :o Dan mag ik als ik de toets heb gehaald wel opschieten :? Er staat trouwens op de site van LOI dat je een algemene toelatingstoets krijgt waarop je je niet of nauwelijks kan voorbereiden. maar omdat ik in eerste instantie naar domstad zou gaan, waar ik wel een hele lijst kreeg met boeken waaruit ik kon leren, zit ik me nu af te vragen of ik nu wel of niet nog me rekenen en nederlands erin moet gaan stampen.
Ik vat het wel samen vandaag, maar toch ben ik een beetje bang omdat ik niet weet wat me te wachten staat. *help*
...:::Volg je hart:::...
Avatar gebruiker
Lientjuh1983
PABOforum Peuter
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 06 jun 2007, 20:38
Woonplaats: Amersfoort
Groep: 0
PABO jaar: 2

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor sbeverwijk op 27 aug 2007, 16:17

Hey Lientjuh,

Nee don't worry hoor, je hoeft niet meteen te beginnen met je stage, maar ik heb hier in de buurt concurrentie van drie voltijd- en deeltijd pabo's...ik ben al een behoorlijke tijd bezig met het zoeken naar een stageplaats, maar alle scholen zitten vast aan contracten met deze lokale pabo's...ik knijp em nu toch wel een beetje. Straks heb ik mij definitief ingeschreven en collegegeld betaald en dan zit ik zonder stageplaats, dat risico wil ik niet nemen. Ik heb ook voor mijzelf bepaald dat als ik tot 12 september geen stageplaats vind, ik de opleiding niet ga doen (zou heel erg jammer zijn)

Wat betreft de stage kan ik het volgende melden (het heeft me trouwens ontzettend veel moeite gekost om de volgende info te verkrijgen - in detail :D ):

- het eerste halfjaar moet je 8 dagen stagelopen, 4 in onder- en 4 in bovenbouw. Er is dan nog geen begeleiding vanuit Windesheim, wel moeten de leerkracht(en) van de school jou aan het eind van deze 8 dagen beoordelen, met name over in hoeverre zij je geschikt achten voor het onderwijs.
- het tweede halfjaar loop je 20 dagen stage: 10 in onder- en 10 in bovenbouw. Dit is eigenlijk het echte begin van de stage, waarbij je een begeleider hebt van Windesheim en er eveneens intensieve begeleiding van de school wordt verwacht.

Over je toelatingstoets kan ik je ook niets vertellen, ben daar helemaal niet bekend mee namelijk. In ieder geval wens ik je heel veel succes toe!
Groet
sbeverwijk
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 14 jul 2007, 16:24
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Anita op 27 aug 2007, 17:36

Maar als ik het goed begrijp heb je toch al een stageplaats voor het eerste halfjaar? Dan heb je vanaf nu nog een halfjaar de tijd om ook een plaatsje te zoeken voor het tweede halfjaar. Dat zou toch moeten lukken.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor sbeverwijk op 27 aug 2007, 20:39

Hoi,

Ja, een school heeft een stageplaats beschikbaar in groep 8. Dus de bovenbouw staat alvast, voor het hele studiejaar! ;)
Als ik nu nog een school vind waar ik zowel het eerste als het tweede halfjaar kan stagelopen in de onderbouw, dan zit ik gebakken. Ik geef de moed niet op natuurlijk.
sbeverwijk
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 14 jul 2007, 16:24
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Lientjuh1983 op 27 aug 2007, 20:41

Oh, dus het eerste half jaar kunnen we rustig aan doen.

Probleem is dat ik in de buitenschoolse opvang werk en dus de schooltijden erg nauw verbonden zijn met mijn werktijden. Ik hoop dat er op de school waar mijn bso in komt te zitten, ruimte is voor stage, dan kan ik zo vanuit de klas weer aan het werk op de bso, zou ideaal zijn. En anders halve dagen /ochtenden gaan stage lopen. Het zal wel goedkomen. Ik las op de site van de Windesheim dat ze vooral in en rond Zwolle scholen hebben, nu woon ik in Amersfoort, dus we zullen even zien wat het wordt.

Morgen de toets, spannend! Ik hoop dat ik het haal! zodra ik terug ben laat ik weten hoe het ging! :D
...:::Volg je hart:::...
Avatar gebruiker
Lientjuh1983
PABOforum Peuter
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 06 jun 2007, 20:38
Woonplaats: Amersfoort
Groep: 0
PABO jaar: 2

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor sbeverwijk op 27 aug 2007, 20:45

Succes Lientjuh....je gaat het natuurlijk gewoon helemaal halen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sbeverwijk
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 14 jul 2007, 16:24
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Lientjuh1983 op 28 aug 2007, 12:45

Bedankt allemaal voor de succeswensen!

Mijn vermoeden werd bevestigd en het was inderdaad een toets waar je niet echt voor kon leren :? Maargoed, dat maakt niet uit. Ik moest een soort motivatie test doen op de pc, dat was heel persoonlijk en dus verder niet moeiljik ofzo. Daarna een DAT test ofzo. met ruimtelijk inzicht, nederlands en stukje IQ. Al met al vond ik het erg op een IQ test lijken. Sommige dingen waren echt heel moeilijk, en anderen wist ik zo. Dus heb geen idee hoe ik ervoor sta. Deze week hoor ik de uitslag, dus we zitten nog even in spanning... :lol:
...:::Volg je hart:::...
Avatar gebruiker
Lientjuh1983
PABOforum Peuter
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 06 jun 2007, 20:38
Woonplaats: Amersfoort
Groep: 0
PABO jaar: 2

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor joycelub op 29 aug 2007, 07:02

Hoi!

Ook ik begin over een paar dagen of weken (?) met Pabo van de Loi. Heb me al in maart ingeschreven en heb er echt zin in. Het lijkt me ideaal om de zorg van mijn zoontje en de studie te combineren. Ik heb al een stageplek gevonden en ga op dinsdag stagelopen. Ik kan zowel in de onderbouw als ik bovenbouw bij deze school (mijn oude basisschool) stagelopen. Ik heb onlangs een mail gehad van het Windesheim met de eerste gegevens en een literatuurlijst. Ik heb mijn stageadres al bij hen aangemeld en wacht nu eigenlijk op het lespakket van de Loi. Gisteren nog gebeld en deze ontvang ik eind deze of begin volgende week. Vind het wel laat dat je de spullen ontvangt, want ik wacht al zo lang! Ik heb me ook aangemeld voor de startzaterdag, lijkt me erg leuk. Bij toeval ontdekte ik dit forum, leuk om met medestudenten ervaringen uit te wisselen. Ben echt benieuwd hoe het allemaal werkt op het Blackboard etc. want daar word ik nu nog niet echt heel veel wijzer van, het is allemaal nog een beetje zoeken. Maar dat komt vast allemaal goed!

Groeten Joyce
joycelub
PABOforum Baby
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: 28 aug 2007, 19:33
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Lientjuh1983 op 01 sep 2007, 10:47

Ik ben geslaagd voor de toets!!!!!!!!! :D :D :D

helemaal blij dat ik nu officeel kan beginnen, de gegevens zijn al naar de LOI gestuurd dus moet nog ff wachten totdat ik die berg papierwerk binnen krijg, maar daar maak ik me niet zo druk om. Komt vast goed! Ben heel blij dat ik mag beginnen in ieder geval!!!
...:::Volg je hart:::...
Avatar gebruiker
Lientjuh1983
PABOforum Peuter
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 06 jun 2007, 20:38
Woonplaats: Amersfoort
Groep: 0
PABO jaar: 2

VorigeVolgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron