Ervaringen - LOI pabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 23 jan 2009, 21:49

Heb het beroepsproduct gemaakt met de kennis die ik nu al heb, wanneer ik meer dingen opdoe via het lezen van boeken schrijf ik die er ook nog bij. Maar je hebt gelijk hoor het hoeft allemaal nog niet ingeleverd te worden. De beroepsproducten gaan in je portfolio en die moet je denk ik rond de tentamen periode opsturen naar het Windesheim.

Vervelend hè trouwens, zo'n heel verhaal tikken voor niks. Bij mij wissen mn katten het nog wel eens, die vinden toetsenborden wel leuk en omdat het een laptop is, is de boel ook nog lekker warm ;)

Vandaag trouwens stageschool aan de lijn gehad en ik ga eind maart kennismaken en woensdag 15 april beginnen (de rest van de tijd loop ik op de dinsdag :)) Het is een combi groep 3-4-5 in het montessori onderwijs, heb er erg veel zin in..
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 26 jan 2009, 10:47

eindelijk, ik kan op portaal bij al-pabo. meteen aangemeld voor 7 februari.
krijg er steeds meer zin in. nog een weekje en dan is de eerste contactdag al.

heb wel al wat vragen maar die zullen de 31 ste vast wel aan bod komen.

de groepen zijn trouwens erg klein valt me op. maar misschien staat niet iedereen aangemeld via portaal. ik sta erzelf ook nog niet bij. wel geregeld via de e-mail, maar niet via portaal.

heb al een lijstje met scholen, dus daar ga ik volgende week achteraan als ik meer info heb nav zaterdag over de stage.
basisschooljufworden
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 05 jan 2009, 16:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 28 jan 2009, 22:13

Fijn dat je er eindelijk op kan joh! Heb je eigenlijk al gehoord of je het hbo/wo traject mag doen? Want dat wist je nog niet helemaal zeker toch?

Er zijn inderdaad kleine groepjes op het portaal te zien, ik denk dat er voor de gehele pabo al (alle trajecten bij elkaar) zo'n 20 aanmeldingen zijn. Wel erg weinig helaas, Luuk (mijn vriend) heeft een collega op het vo die ook een al-traject volgt (docent wiskunde) via het windesheim. Die collega heeft aangegeven dat weinig contactdagen doorgaan ivm te weinig aanmeldingen (ja ik maak me daar toch wel een beetje zorgen over) dus dat is misschien ook een vraag voor de 31ste, wat is het minimum aantal studenten wat aanwezig moet zijn?
Voor jou (Ger) is dat misschien minder ter sprake omdat je door je verkorte traject in andere klassen valt met je lessen (toch?)

Oh ik heb trouwens mijn studentenpas, mediakaart en bewijs van inschrijving binnen! Jullie ook?
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 28 jan 2009, 22:36

Heb trouwens nog twee sites met wat lesmateriaal (zelf even globaal bekeken) ik geloof dat er wel wat leuks op staat:
www.kleutergroep.nl en www.jufjanneke.nl (ook allemaal dingen met kikker, wat ik vroeger wel erg leuk vond!) Misschien leuk om een keer op stage te gebruiken..
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Nitsje op 29 jan 2009, 10:51

Ik heb ook alle pasjes binnen, ik moet alleen nog een pasfoto van mezelf laten maken. Moet je dit altijd meenemen, kom je er anders niet in? Ze gaan zaterdag veel aan het spoor werken las ik op de NS site, dus ik doe er ruim 3 uur over. Joepie! Maar ja, ik wil niet te laat komen, dus dan maar vroeg op! Het komt nu wel heel dichtbij he? Spannend! Leuke sites zijn dat Ilse!
Nitsje
PABOforum Baby
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 03 nov 2008, 18:41
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 29 jan 2009, 11:18

Pff dat de NS net op die dag aan het spoor moet werken, balen hoor..

Op het pasje heb ik mn pasfoto trouwens iets groter uitgeknipt dan het vierkantje.. Het vierkantje was namelijk alleen mn gezicht en dan amper met haar (zou er een beetje raar uitzien) De pasfoto's waren net gemaakt, volgens de eisen voor een id kaart aangezien ik die ook net nieuw heb. Dus nieuwe foto's laten maken vond ik ook niet echt een optie.
Ik zou de pasjes gewoon in dat hoesje en dan in je portemonnee stoppen waardoor je ze sowieso bij je hebt.

De sites heb ik van de moeder van een vriend van me. Die zit al jaren in het onderwijs en heeft me wat dingen verteld, laten zien en wat tips gegeven. De sites heb ik thuis nog even uitgebreid bekeken en je kan er wel veel mee. Het ene is leuker dan het andere, maar daar kom je vanzelf achter door er een beetje doorheen te bladeren.

Het komt inderdaad dichtbij, ik heb niet het gevoel dat we overmorgen rond deze tijd op school zitten ;)
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 29 jan 2009, 11:47

hier ook alle pasjes binnen. weet van vorige opleiding dat je ze nodig had voor tentamens en boeken lenen. verder niet. oh ja een pas om koffie mee te kopen.

inderdaad zeker een vraag voor de 31ste met hoeveel aanmeldingen de contactdagen doorgaan. niet heel fijn als ze er niet zouden zijn.
dat zijn ook wel twijfels van mij bij windesheim. maar hoor ook hele goede verhalen. heb voor mezelf gezegd dat ik het aankomend half jaar kijk of de opleiding is wat ik zoek en of windesheim de al variant de manier voor mij is. mocht dat laatste niet zo zijn en ik wil wel verder dan kan ik altijd in september naar de pabo om de hoek gaan. alleen heeft die wel onderwijsavonden en dat vind ik zelf niet zo prettig. dus maar hopen dat de windesheim variant de manier voor mij is.

ik heb van windesheim nog niets gehoord over het hbo/wo traject. wel aantal brieven gehad waarbij ik kopie van mijn hbo diploma moest opsturen. elke keer braaf gedaan, maar nog geen reactie. we wachten geduldig.

krijg er steeds meer zin in.
Op mijn vrije dag ben ik ook echt aan de studie, ben alleen benieuwd of 1 dag studie genoeg is of dat ik straks meer tijd nodig heb. maar dat gaan we gewoon zien.

ik ga zaterdag met de auto, maar het blijft een lange rit naar Zwolle.
basisschooljufworden
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 05 jan 2009, 16:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Nitsje op 29 jan 2009, 14:37

Ik heb alles binnen! De postbode heeft een heel pakket afgeleverd van de LOI met de 1e 4 Ma's erin. Met keurig 4 mappen erbij en een overzicht wat je de volgende keer krijgt. Heel veel is het zelfde als op het blackboard als ik het even zo snel doorlees, maar er zitten ook wat nieuwe dingen bij. Fijn hoor, dat het toch zo op tijd (bij mij iig) binnen is. En dat we gelijk 4 ma's krijgen, dan kun je de komende 2 jaar vast vooruit! Nou, ik ga lezen en ik hoop dat het bij jullie ook deze week nog binnen komt!
Nitsje
PABOforum Baby
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 03 nov 2008, 18:41
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 29 jan 2009, 16:05

hier ook een doos van de loi.
en bij mij ook spullen voor tot ma6 enzo. maar heb het even heel vluchtig bekeken. ga vanavond alles even goed doornemen.
wel even op de campus van de loi gekeken maar dat stelt niet zoveel voor.
nou we zullen zaterdag wel de rest hren, denk uitleg per vak.
en de rest zullen we toch zelf moeten gaan doen.
basisschooljufworden
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 05 jan 2009, 16:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 29 jan 2009, 19:24

Leuk dat jullie alles al hebben! Ik ben vandaag vrij lang weg geweest dus hoop dat ze wel geweest zijn en dan morgen komen. Anders zal het volgende week wel komen..
Het zijn voornamelijk readers die we van de loi krijgen toch? Ennu dat dan vier mappen vol :O dat is toch nog aardig veel!
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 30 jan 2009, 14:48

nou stel je er niet teveel van vor hoor!

voor bijv. cito rekenen en taal zit er een reader bij. en dat zijn gewoon oefeningen om te doen.

en er zitten veel LWT formulieren in. Die je moet invullen als student en voor je stagebegeleider.
ook een CD voor Muziek.

en vooral veel ruimte over in de mappen.

ik had voor mezelf al een mapje gemaakt voor de vakken in periode 1. Maar de loi mappen zijn wel mooi. Ga daar gewoon straks alles in bewaren.

tot morgen!
basisschooljufworden
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 05 jan 2009, 16:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 30 jan 2009, 18:06

Aah dus het is toch niet zo veel.. Heb vandaag even de Loi gebeld over het pakket (vond het toch een beetje vreemd dat jullie het op dezelfde dag hebben gekregen en ik niet gister en vandaag niet) wat bleek: het Windesheim had doorgegeven wie ze allemaal een pakket moesten sturen en ik stond daar niet tussen. Ze hebben contact opgenomen met het Windesheim of mijn inschrijving wel rond was en of ze me het pakket alsnog toe konden sturen. Dat was dus allemaal rond en nu krijg ik het begin volgende week.
Ben ik toch blij dat ik nieuwsgierig ben naar de spullen, wie weet had ik het anders pas over een lange tijd gehad..

Heb niet het gevoel dat we morgen op school zitten, maar dan is het toch echt zo ver ;)

Tot morgen :)
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 01 feb 2009, 22:11

En wat vonden jullie van de startzaterdag??
basisschooljufworden
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 05 jan 2009, 16:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 02 feb 2009, 11:28

Op zich was de dag wel 'leerzaam' maar als je je al had aangemeld op blackboard en je als je al wat dingen doorgelezen had over LWT dan waren alle dingen die ze vertelden herhaling. Verder schrok ik wel een beetje van muziek.. Die toets met het zingen en spelen van 50 liedjes.. Hebben jullie die ook?
Verder hebben Ilse en ik nog naar je gezocht, maar we vonden niemand met je naam op het kaartje ;)
Het zien van alle gezichten vond ik trouwens wel leuk aan de startdag, je had tijd om even met iedereen te kletsen..
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 02 feb 2009, 12:32

hi ilse,

inderdaad veel was herhaling. maar wel leuk om je 'klas' te ontmoeten. wij zijn met 16 mensen. sommige al heel goed voorbereid andere helemaal nog niet. dus voor sommige was alles nieuw. ict was een beetje overbodig, maar goed de dag was ook zo voorbij.
muziek, inderdaad voor ons net zo. alleen tot en met ma4 volg ik een iets ander programma, vanaf ma 5 regulier.
volgens mij was dat pas in ma7 dus we hebben nog even om alles te leren :D
maar inderdaad het is wel veel. ook in ons groepje was er zoiets van pffff hoe gaan we dat doen. nou zie het dan wel weer.

vond de info verder duidelijk. nu nog een stageplek, hele ochtend al aan het bellen. overal zitten ze vol GRRRR 1 school moest ik mailen en de persoon die ik aan de lijn had zei we hebben er nu 2 dus volgens mij is er wel plek. Nu maar hopen op een snelle, hopelijk positieve respons.
in mijn woonplaats zit een andere pabo en die heeft contracten met, naar het lijkt, alle scholen hier. De HS Leiden deelt stage plekken in en als een school dan nog een plek over heeft kan die door studenten van andere hogescholen worden ingevuld....

nou ik ga verder bellen
Groetjes en studeer ze deze week
basisschooljufworden
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 05 jan 2009, 16:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

VorigeVolgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten