[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Ervaringen - LOI pabo

Ervaringen - LOI pabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Berichtdoor Mikenik op 10 jul 2006, 14:44

Hoi Karin, Cinderella en anderen,

Sorry voor de late reactie. Ik was even een paar dagen niet op dit forum geweest, vandaar :lol: . Karin, je hoeft je helemaal niet te verontschuldigen hoor! Ik ben alleen maar blij als ik iemand kan helpen. Ik word hier zelf ook geholpen door anderen…

Wat betreft de stage: ik doe de verkorte Digipabo. Die duurt ruim twee jaar. Ik val wel nog onder de oude regeling. Pabo Nieuwe Stijl heet dat. Alle nieuwe studenten vallen onder MAMI. Bij mij is het zo dat ik zelf mijn stageplekken moet regelen. Tot nu toe is dat geen enkel probleem geweest voor mij en ik heb ook nooit iets in die richting gehoord van medestudenten. Voor het nieuwe schooljaar heb ik ook al een stage geregeld in Eindhoven (pas net). De eerste school die ik benaderde was meteen raak. Mijn eerste keus dus! Ik weet niet of ik geluk heb gehad, maar mijn ervaring met het zoeken van stageplekken is dus goed. Toen ik begon aan de Digipabo heb ik pas een week van te voren mijn stageplek geregeld. Ik heb namelijk op het laatste moment besloten dat ik deze opleiding ging doen. Ook een week van te voren lukte het dus een plek te vinden. Ik denk dat als je het in het nieuwe schooljaar regelt, dat geen probleem is. Je loopt in principe ook maar één dag in de week stage. Als je wat later begint en dan een keer twee dagen in de week doet, dan kan je het zo inhalen.

Wat betreft boeken en readers: sowieso wil ik aanraden om niet vooraf alle boeken van de boekenlijst aan te schaffen. Dat had ik het eerste jaar wel gedaan, terwijl bleek dat ik een aantal boeken helemaal niet nodig had of bijvoorbeeld maar één hoofdstuk. Dat kan je ook wel kopiëren… Readers hoef ik niet te kopen. Die kan ik allemaal downloaden van internet en zelf printen. Dat kost je dus alleen papier en inkt.

Wat betreft toetsing: ik weet niet wat er allemaal is veranderd in het MAMI-systeem, maar ik hoef nooit presentaties te geven. De modules die je noemt heb ik ook gehad. Daarbij moest ik inderdaad een presentatie maken, maar dat betekende concreet dat ik een Powerpoint-bestand in moest leveren (eventueel met een uitgeschreven tekst in Word wat je bij de sheets zou willen vertellen). Een presentatie geven op school komt bij de Digipabo volgens mij niet voor. Er zijn immers ook studenten die in het buitenland wonen terwijl ze deze opleiding doen. Die komen nooit op de hogeschool (tentamens maken zij bij de ambassade of op hun stageschool). De meeste vakken worden bij mij getoetst met tentamens of opdrachten. Soms zijn die opdrachten in groepjes en dan communiceer je via het forum op internet, via je mail of soms per telefoon. Dat werkt tot nu toe heel goed. Iedereen is gemotiveerd en dat werkt stukken prettiger dan bij mijn vorige HBO-opleidng.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel…
;)
Mikenik
PABOforum Baby
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 20 jun 2006, 15:55

Berichtdoor smurfinnetje op 14 jul 2006, 22:30

hallo!

ik ga in september ook beginnen aan de digipabo!!!
ik heb zelf mijn stage plek geregeld omdat ik ook in brabant (maar dan west brabant) woon en ik geen zin heb om in den haag stage te lopen! ;) mijn ervaring met stageplekken regelen (heb eerder aan de haagse hogeschool gestudeerd en dus toen ook zelf een stageplek gezocht) maar mijn ervaring is dus dat jehalverwege het schooljaar het beste je plek kan regelen (voor het jaar erop!), dan hebben de scholen nog niet doorgegeven aan de pabo(s) hoeveel stagiaires ze willen! dus dan zeggen ze makkelijker ja!! als je in het begin van het schooljaar je plek gaat regelen hebben de meeste scholen al stagiaires toegewezen gekregen waardoor ze vol zitten, maar als je maar genoeg scholen belt en doorzet en je verhaal goed uit legt, dan kom je echt wel aan een stage plek!!

ik ben echt benieuwd hoe alles zal gaan verlopen!!! by the way, ik had bijna mijn Propedeuse gehaald aan de HHS, maar moet nu toch in het eerste jaar starten ivm een nieuwe regeling om de studenten te beschermen... beetje balen wel, maar kan waarschijnlijk de opleiding wel sneller afronden (dus 3 jaar ipv 4) ik zou dus wel even informeren hoe dat zit als je je P dus wel hebt!!!
succes met je beslissing en als die alleen afhangt van een stageplek, dan zou ik lekker naar de digipabo gaan!!!
succes!!!

Groetjes Melissa
smurfinnetje
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 19 feb 2006, 15:40

Berichtdoor Jamar op 20 jul 2006, 16:59

Hallo,
Gisteren heb ik mij aangemeld voor de PABO via de LOI. Dat is voor mij de ideale manier van studeren. Ik had nog nooit van de DigiPabo gehoord, maar als ik het zo lees komt het uiteindelijk op hetzelfde neer.

De LOI werkt samen met de Hogeschool Windesheim in Zwolle. Ik heb inmiddels contact gehad met scholen en vertel dan eerst dat ik de PABO ga doen bij de hogeschool Zwolle (ik woon zelf in Noord-Holland). En als er dan een lichtelijk verbaasde reactie komt zeg ik dat Zwolle in samenwerking met de LOI de mogelijkheid biedt om schriftelijk de PABO te volgen. Dat klinkt net anders dan wanneer je zegt dat je via de LOI studeert.

Ik begrijp trouwens niet wat er tegen de LOI is, want zoals Sil schreef moet je wel extra gemotiveerd zijn om thuis te kunnen studeren.

Het definitief zoeken naar een stageplek heb ik tot na de zomervakantie uitgesteld, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat gaat lukken.
Jamar
PABOforum Peuter
 
Berichten: 90
Geregistreerd op: 20 jul 2006, 16:47
Woonplaats: Noord-Holland

Loi Pabo

Berichtdoor MvZ op 27 jul 2006, 19:52

Ik ben erg enthousiast geworden over de Pabo via de Loi. En wil me daar denk ik voor in gaan schrijven, om dit jaar nog te kunnen beginnen. Daarom mijn vraag of iemand anders ook dat plan heeft, zodat je mocht het nodig zijn toch nog enigszins op elkaar kunt terug vallen.

Groetjes
MvZ
PABOforum Baby
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 24 jul 2006, 12:56

Berichtdoor Jamar op 27 jul 2006, 20:19

Ik heb me vorige week aangemeld bij de LOI. Inmiddels heb ik alle inschrijfformulieren in huis en ben ik de nodige bescheiden aan het verzamelen.

Elk kind heeft het recht om een uitzondering te zijn.
Jamar
PABOforum Peuter
 
Berichten: 90
Geregistreerd op: 20 jul 2006, 16:47
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor Jamar op 27 jul 2006, 21:25

Voordat ik op dit forum kwam had ik nog nooit gehoord van de digipabo. Inmiddels heb ik me daar ook maar in verdiept en nu vind ik het heeel lastig om te kiezen tussen de LOI en de digipabo. Digipabo komt wat professioneler op mij over en daar kan ik sowieso de verkorte leerroute doen, omdat ik al een hbo-diploma heb. Bij de LOI begint de opleiding dit jaar pas voor het eerst, en is het in principe een 4-jarige opleiding, maar je kunt wel sneller studeren als je dat wilt.
Ik heb al eerder cursussen gedaan via de LOI en dat beviel mij goed, dus op zich zie ik de LOI ook wel zitten.

Nu moet ik dus gaan kiezen.................
Elk kind heeft het recht om een uitzondering te zijn.
Jamar
PABOforum Peuter
 
Berichten: 90
Geregistreerd op: 20 jul 2006, 16:47
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor smurfinnetje op 02 aug 2006, 16:50

ben je al aan je keuze uit?!

als je voor de digipabo kiest: het bestaat langer, dus inderdaad wat professioneler en de "beginfouten" zijn er uit! je kan daar de verkorte route volgen wat betekend dat je sneller afgestudeerd zal zijn! ik had hier ergens gelezen dat de verkorte route 2,5 jaar duurt!! en misschien kan je daarin ook nog wel versnellen met eventuele vrijstellingen... dan ben je misschien wel in 2 jaar klaar!!

de LOI staat in zijn kinderschoenen nu, begint net, en ze zeggen dat je kan versnellen, maar als ze nu pas beginnen hebben ze het hele programma al klaar voor de komende 4 jaar? en ik las hier ook boven (dacht ik) dat er iemand ook twijfelde, maar dat ze niet in het 2de jaar kon verder gaan bij de LOI...

Ik heb ook een mensen horen vertellen dat ze "huilend" weggaan bij hoge school inholland... maar dat is denk ik voor iedereen anders te ervaren wat je van een school vindt!

succes met je keuze, maar uit mijn verhaal kun je denk ik wel aflezen waa rik voor zou kiezen! ;)

Groetjes Melissa
smurfinnetje
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 19 feb 2006, 15:40

Berichtdoor Jamar op 02 aug 2006, 16:59

Melissa, de digipabo heeft inmiddels zeker mijn voorkeur. Maar ik ga samen met twee vriendinnen de pabo doen en zij hebben allebei geen HBO, waardoor ze niet in aanmerking komen voor de verkorte opleiding. En ik heb begrepen dat het bij de digipabo te laat is om nu nog een assessment te doen. Voor die vriendinnen ziet de LOI er dan aantrekkelijker uit, omdat die wel al ingesteld zijn op sneller studeren.
Nou ja, we zijn met z'n drieën aan het uitzoeken wat het handigste is.
Elk kind heeft het recht om een uitzondering te zijn.
Jamar
PABOforum Peuter
 
Berichten: 90
Geregistreerd op: 20 jul 2006, 16:47
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor noukie op 27 sep 2006, 10:31

ik zit erover te denken om de pabo te gaan doen via de LOI. Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die in september al met deze opleiding begonnen zijn. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
noukie
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 27 sep 2006, 10:25

Gestart met LOI-pabo

Berichtdoor Bubje op 17 feb 2007, 16:08

Hallo,

Afgelopen September ben ik gestart met de LOi-pabo. Tot nu toe bevalt het erg goed.
Je studeert via Windesheim Zwolle en wordt er goed begeleidt. Je antwoorden via de mail komen vaak binnen 1 dag. Je kunt alle opdracten gewoon thuis maken en hoeft niet 1 of 2 avonden naar school.
Enige nadeel is dat je naar Zwolle moet voor tentamens maar dat neem ik voor lief.
Nog een nadeel is dat ze alle materiaal voor het 1e, 2e, 3e en 4e jaar niet afhebben. Hierdoor kun je niet vooruit werken. Dat is toch LOI, in je eigen tijd en dus ook sneller maar dat kan dus niet.
Bubje
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 17 feb 2007, 16:01

Berichtdoor JannekevanKammen op 17 feb 2007, 17:02

Loop je dan ook stages?
regelen zij dat of moet je dat dan zelf regelen?

Ben gewoon nieuwsgierig naar deze ontwikkelingen.
kijk voor je projecten, schoolactiviteiten en organisatie van je klas op http://www.jufjanneke.nl
JannekevanKammen
PABOforum Peuter
 
Berichten: 238
Geregistreerd op: 29 jan 2005, 15:22
Schooltype: Christelijk
PABO jaar: 0

Berichtdoor Geoffrey op 17 feb 2007, 17:10

Ook ik ben best nieuwsgierig naar dit soort dingen. Ik heb zelf namelijk het idee om een afstandsopleiding HBO Informatica te gaan doen (bijvoorbeeld bij de LOI), maar ik vraag me dan wel af of dit te doen is naast een volledige baan. Ik kan op mijn werk vrij veel doen, maar natuurlijk is het ook veel zelfstudie.

Wat is bijvoorbeeld de studiebelasting, Bubje? Hoeveel uren per week ben jij echt bezig met studeren?
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Berichtdoor Bubje op 17 feb 2007, 19:13

Loop je dan ook stages?
regelen zij dat of moet je dat dan zelf regelen?

Ben gewoon nieuwsgierig naar deze ontwikkelingen.

Ik zit nu in het eerste jaar. Ik moet 20 stages lopen. Ik loop 1x per week stage op een school in de buurt. Ik werk 4 dagen op een SBO dus kan niet meer dagen achter elkaar stage lopen. Maar dit bepaal jezelf.
Je moet zelf nog een stageplaats zoeken. Bij mij heeft het positief uitgepakt dat ik via de loi studeer. Daar waren ze nieuwsgierig naar.
Bubje
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 17 feb 2007, 16:01

Berichtdoor Bubje op 17 feb 2007, 19:15

Ook ik ben best nieuwsgierig naar dit soort dingen. Ik heb zelf namelijk het idee om een afstandsopleiding HBO Informatica te gaan doen (bijvoorbeeld bij de LOI), maar ik vraag me dan wel af of dit te doen is naast een volledige baan. Ik kan op mijn werk vrij veel doen, maar natuurlijk is het ook veel zelfstudie.

Wat is bijvoorbeeld de studiebelasting, Bubje? Hoeveel uren per week ben jij echt bezig met studeren?

Ik ben denk ik een uurtje of 10-15 in de week bezig. De ene week meer dan de andere keer. Aangezien ik alle scholvakanties vrij heb ivm mijn werk studeer ik dan meer dan tussendoor.
Het is zwaar naast een werkweek van 4 dagen en een stagedag maar ik heb het er voor over.
Bubje
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 17 feb 2007, 16:01

Berichtdoor no op 25 feb 2007, 14:37

hej bubje !

Ik ben net op deze site gestuiterd zeg maar ! Ik heb een jaar pabo gedaan (gewoon voltijd) maar ben toen gestopt omdat ik voor een jaar naar USA verhuisde. Nu ben ik weer terug en vlieg ik als stewardess maar toch wil ik graag een HBO opleiding ernaast doen. Toen kwam ik weer bij Pabo terecht (wat een verhaal he ;))

Anyway even googlen en dit kwam eruit, erg leuk om te horen hoe het gaat met jou ! ben ik ook echt benieuwd naar !

Maar ja ik kom natuurlijk ook weer met een vragen

-jij loopt nu 1 dag per week stage . . .hoe werkt dit precies en dan bedoel ik, binnen hoeveel tijd moet je hoeveel dagen lopen ? (dus per maand...zoveel dagen, per half jaar zoveel dagen ?) Dit moet ik weten ivm mijn rooster natuurlijk.

- ik heb een proefles aangevraagd en dat is leuk om te lezen maar eigenlijk ging het me een beetje om een voorbeeld van een opdracht te zien die je moet uitvoeren, een opdracht voor een stuk wat je moet schrijven, moet maken . . .kun jij me daar een concreet voorbeeld van geven ?

- dagen dat je op school moet komen ? Hoeveel zijn dat er en waar is dat ?

Hopelijk kun je me helpen :) ik zou er veel baat bij hebben :)


groetjes
no
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 25 feb 2007, 14:31
Groep: 0
PABO jaar: 3

VorigeVolgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron