[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Bijna klaar met HBO opleiding, nu versnelde PABO??Help!

Bijna klaar met HBO opleiding, nu versnelde PABO??Help!

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Bijna klaar met HBO opleiding, nu versnelde PABO??Help!

Berichtdoor Surfchica op 28 mei 2007, 18:16

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier op het forum. Maar ik heb meteen al een vraag voor jullie.
Ik ben 23 jaar en bijna afgestudeerd, ik studeer nu hbo Communicatie.
Maar nu begin ik steeds meer te denken om hierna de versnelde Pabo te gaan doen van 2jaar! :shock:
Alleen ik heb toen ik 19 was al eens de pabo gedaan..maar ben toen gestopt omdat ik te onzeker was, ik had erge last van faalangst!
Ik ben nu natuurlijk een aantal jaar ouder en als ik afgestudeerd ben, ben ik 24.
Dus ik denk dat dat wel verschil zou maken, wat denken jullie??
Ik heb nu ook bijna geen last meer van faalangst(doordat ik veel presentaties ect heb moeten geven bij mijn huidige studie)

verder vroeg ik me ook af, moet je een test doen voor de 2 jarige versie, of niet?

Is het een slechte keuze om hierna weer met de pabo te beginnen denken jullie?? Help me haha ik weet echt niet wat ik moet doen. :?
Surfchica
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 28 mei 2007, 18:07

Berichtdoor justme27 op 28 mei 2007, 18:37

Hey,

Ik ben zelf ook altijd faalangstig geweest, ook tijdens de pabo.
En ook ik het heb gehaald, dus dan moet het jou zeker lukken!!
Ik denk dat alle presentaties zeker helpen!
Ga naar een informatiedag/avond (deze zijn er momenteel genoeg geloof ik), en mocht je de pabo gaan doen bespreek dan ook met je begeleider (op school en eventueel in je stage) dat je hiermee zit.
Als het goed is zullen zij je dan extra helpen.
Kijk trouwens voor info op de websites van de scholen.
Succes ermee!
Groetjes
Wees jezelf; er zijn al zoveel anderen... (Loesje)
justme27
PABOforum Peuter
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 30 jun 2006, 14:39
Groep: 6
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor Surfchica op 28 mei 2007, 18:44

Thnx voor je berichtje!!!
Ja ik had het toen ook gezegd, maar door de manier waarop ze er bij mij opschool mee omgingen werd het eigelijk alleen maar erger, dus daarom ben ik ook maar gestopt. Durfte op het laatst bijna niks meer! Nou dan is de lol er ook wel af :cry:

Maar vinden jullie het niet dom dan, na een hbo studie er nog 1 doen,en dus eigelijk de eerste voor niks hebben gedaan...voelt zo dom haha :?
Surfchica
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 28 mei 2007, 18:07

Berichtdoor christa1981 op 28 mei 2007, 18:54

Ik heb een beetje hetzelfde gehad. Op de havo wilde ik al wel naar de pabo, maar ik voelde me te jong en ik was erg verlegen. Ik ben toen eerst een andere opleiding gaan doen, maar de pabo begon weer steeds meer te trekken. Nu ben ik bijna afgestudeerd aan de pabo, het gaat echt super! Ik ben erg goed begeleid de afgelopen 2 jaar en voel me nu erg zeker voor de klas.
christa1981
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 281
Geregistreerd op: 21 dec 2005, 19:12
Woonplaats: Weesp
Groep: 5
Schooltype: openbaar
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Berichtdoor lindajuf op 29 mei 2007, 11:09

Nee hoor, helemaal niet raar! Ik zelf heb ook eerst een andere HBO opleiding gedaan. Eigenlijk wist ik toen al 'dit wordt het niet'. Toen al had ik de Pabo in mijn hoofd... Daarom heb ik na mijn eerste studie alsnog voor de Pabo gekozen. Niet de voltijd maar de verkorte deeltijd. Bij ons moest je 21 zijn of al een HBO opleiding hebben. Dan kon je zo starten. Ik zou dus zeggen doen! Als dat is wat je wilt kun je er beter nu voor gaan dan dat je eerst gaat werken en over 10 jaar besluit dat je voor de klas wilt. Dan heb je een heel ander leven en weet je niet of je het nog wilt doen. Nu ben je gemotiveerd en dan gaat het je zeker lukken. Succes!
lindajuf
PABOforum Peuter
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 07 sep 2005, 13:37
Woonplaats: Langedijk
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor Surfchica op 29 mei 2007, 12:51

Thnxs voor de berichtjes allemaal!
Ik was dan als ik het doe, ook van plan de 2-jarige verkorte versie te gaan doen.
weten jullie toevallig of je dan nog recht heb op studiefinanciering? of niet omdan het deeltijd is? of mag je nog geld lenen van de ib-groep?

Hoe heb jij dat gedaan ¨2e jaars student¨? ben je gaan werken in het werkveld waarvoor je je 1e opleiding heb gedaan of hebben jullie gwoon ergens een baantje genomen?

En ben ik niet te oud als ik dan begin?? als ik klaar ben met mijn huidige studie ben ik bijna 25... :?

Nog tips voor een goede Pabo, met goede begeleiding?
aangezien ik dat niet heb gehad op de pabo waar ik een aantal jaren geleden zat.. :cry:
Dus ik reis liever dan maar wat verder bv!! (ik woon in Amsterdam)

Hoop iets van jullie te horen!!
Surfchica
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 28 mei 2007, 18:07

Berichtdoor Lisa* op 29 mei 2007, 19:29

weten jullie toevallig of je dan nog recht heb op studiefinanciering? of niet omdan het deeltijd is? of mag je nog geld lenen van de ib-groep?
Geen recht op studiefinanciering bij een deeltijdopleiding. Wel kun je 2 jaar lang een tegemoetkoming leraren krijgen via de ib-groep. Iets van ruim 1100 euro geloof ik per jaar. Tegemoetkoming in de boekenkosten en collegegeld. Is een gift. Geld lenen van de ib-groep schijnt te kunnen, ik weet er het fijne niet van maar een medestudent overwoog dat.

En ben ik niet te oud als ik dan begin?? als ik klaar ben met mijn huidige studie ben ik bijna 25... :?
Te oud??? Ik ben zelf 31 en moet nog een jaar, bij mij in de klas zit iemand van half 40 en daar waren er meer van. Dus te oud zeker niet :D .
Ik wens je veel succes!
Lisa*
PABOforum Peuter
 
Berichten: 98
Geregistreerd op: 19 jun 2005, 13:45
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0

Berichtdoor Tedda op 30 mei 2007, 07:15

Ik was dan als ik het doe, ook van plan de 2-jarige verkorte versie te gaan doen.
weten jullie toevallig of je dan nog recht heb op studiefinanciering? of niet omdan het deeltijd is? of mag je nog geld lenen van de ib-groep?

Volgens mij hebben bij mij een paar meiden toch wel studiefinanciering en dat schijnt te kunnen als je staat ingeschreven bij de voltijd maar de lessen van de deeltijd doet. Ik snap niet helemaal hoe werkt maar het schijnt op de een of andere manier toch te kunnen. Alleen doe ik niet de verkorte leerroute, dus misschien is het anders. Maar ben jij niet sowieso je recht op studiefinanciering verloren omdat je het al gehad hebt?
Je kunt inderdaad die tegemoetkoming aanvragen alleen kan dat pas als je staat ingeschreven en de hogeschool jouw collegegeld heeft ontvangen. (Ten minste zo werkt het bij ons.) Ik heb het daarom pas in oktober gekregen.

En ben ik niet te oud als ik dan begin?? als ik klaar ben met mijn huidige studie ben ik bijna 25... :?
Bij mij in de klas zitten ook dames van boven de dertig. Ik ben zelf trouwens 28 en ik vind mezelf niet te oud :D

Nog tips voor een goede Pabo, met goede begeleiding?
aangezien ik dat niet heb gehad op de pabo waar ik een aantal jaren geleden zat.. :cry:
Dus ik reis liever dan maar wat verder bv!! (ik woon in Amsterdam)
Ik ben echt superblij met de Haagse Hogeschool. Zit wel lekker dichtbij het station :)
Tedda
PABOforum Peuter
 
Berichten: 65
Geregistreerd op: 07 okt 2005, 19:17
Woonplaats: Den Haag
Groep: 0
PABO jaar: 2

Berichtdoor lindajuf op 30 mei 2007, 07:56

Voor zover ik weet is het zo:
Je hebt maximaal 4 recht op studiefinanciering. Als je een opleiding gaat doen die aansluit bij je vorige opleiding heb je als het goed is recht op nog meer jaren. Als dit niet het geval is dan heb je dus geen recht meer op studiefinanciering.

Ik had ook al een HBO opleiding afgerond dus geen recht meer. Wel heb ik een tegemoetkoming leraren aangevraagd (zoals al eerder vermeld in dit topic). Dit is ideaal, je haalt je collegegeld er bijna helemaal uit. Voor 2 jaar lang.

Ik zelf ben de jongste op de opleiding (23 jaar) de oudste is rond de 40 en de gemiddelde leeftijd in de klas ligt rond de 28 denk ik. Kortom je bent helemaal niet te oud! Sowieso ben je nooit te oud om te leren toch! :D

Dan over het werken. Velen werken 2 of 3 dagen, dan 1 dag stage en een 1 dag om aan school te gaan. De meesten hebben daarnaast een gezin. Erg zwaar dus voor velen, maar iedereen redt het wel. Ik zelf heb dit allemaal niet. Ik woon thuis en heb alleen een bijbaantje. Dit is heerlijk. Ik merk dat ik alle tijd ook hard nodig heb. Nu ben ik in de positie dat ik extra stagedagen kan lopen. Dit is erg prettig. Het is dus aan jou wat je doet. Ik zelf raad je aan om gewoon 1 a 2 dagen te werken en niet meer. Dan kun je rustig je studie doorlopen zonder al teveel stress.. Succes
lindajuf
PABOforum Peuter
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 07 sep 2005, 13:37
Woonplaats: Langedijk
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor jufHetty op 30 mei 2007, 08:00

Hoi Surfchica,
Als je wat "ouder" bent als je de PABO doet kan dat een voordeel. Ik zat er zelf direct na het VWO op, en ik had verschillende medestudenten die al een stuk ouder waren en "zelfs" kinderen hadden. Ik weet nog dat ik besefte dat zij allerlei ervaringen meebrachten die mij ook inspireerden. Het was heel verrijkend, en ik merkte dat zij naadloos pasten tussen de jongere studenten omdat die wisselwerking er was.
Veel succes!
Auteur Handboek Invallers Basisonderwijs
Lees mee op mijn weblog
Twitter: @Invaltips
Nieuwsbrief met Invaltips via invaltips@gmail.com.
jufHetty
Paboforumholist
 
Berichten: 1337
Geregistreerd op: 18 dec 2006, 19:17
Groep: 0
Schooltype: Vrije School
PABO jaar: 0
Functie: Directeur en vakleerkracht

Berichtdoor Juf_Danielle op 30 mei 2007, 08:43

Geen recht op studiefinanciering bij een deeltijdopleiding. Wel kun je 2 jaar lang een tegemoetkoming leraren krijgen via de ib-groep. Iets van ruim 1100 euro geloof ik per jaar. Tegemoetkoming in de boekenkosten en collegegeld. Is een gift. Geld lenen van de ib-groep schijnt te kunnen, ik weet er het fijne niet van maar een medestudent overwoog dat.

Dit laatste zou ik inderdaad maar even navragen want ik studeer in deeltijd en ik kan ook niet lenen bij de IBG.

wat Tedda schrijft is hier ook herkenbaar. Een aantal studenten in mijn klas hadden nog recht op studiefinanciering en hebben zich voltijd in laten schrijven en deeltijd in laten delen. Zo zijn ze voor de IBG voltijd studenten en voor de pabo gewoon deeltjid studenten en krijgen ze toch studifinanciering!!
Juf_Danielle
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 463
Geregistreerd op: 26 sep 2005, 20:10
Groep: 6
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 2

Berichtdoor Lisa* op 30 mei 2007, 09:55

[Volgens mij hebben bij mij een paar meiden toch wel studiefinanciering en dat schijnt te kunnen als je staat ingeschreven bij de voltijd maar de lessen van de deeltijd doet. Ik snap niet helemaal hoe werkt maar het schijnt op de een of andere manier toch te kunnen.

Oftewel dan licht je samen met je Pabo de boel op? Mijn Pabo werkt daar in elk geval niet aan mee.
Lisa*
PABOforum Peuter
 
Berichten: 98
Geregistreerd op: 19 jun 2005, 13:45
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0

Berichtdoor Tedda op 30 mei 2007, 13:42

[Volgens mij hebben bij mij een paar meiden toch wel studiefinanciering en dat schijnt te kunnen als je staat ingeschreven bij de voltijd maar de lessen van de deeltijd doet. Ik snap niet helemaal hoe werkt maar het schijnt op de een of andere manier toch te kunnen.

Oftewel dan licht je samen met je Pabo de boel op? Mijn Pabo werkt daar in elk geval niet aan mee.

Ik vond het ook apart en ik vind het ook naar oplichterij rieken. Voor de studiefinanciering is het natuurlijk wel zo dat je de opleiding moet afronden anders heb je een schuld en daar profiteert IBG volgens mij weer van...
Tedda
PABOforum Peuter
 
Berichten: 65
Geregistreerd op: 07 okt 2005, 19:17
Woonplaats: Den Haag
Groep: 0
PABO jaar: 2

Berichtdoor Juf_Danielle op 30 mei 2007, 16:34

Ik dacht in eerste instantie ook: Wat een oplichterij. Toch is dit, bij ons op school, niet het geval.

De deeltijd opleiding is namelijk exact hetzelfde bij ons op de Pabo als de voltijd opleiding. Het aantal contacturen is hetzelfde, de lessen zijn exact hetzelfde, de opdrachten zijn hetzelfde, zelfs de stages en de stageopdrachten zijn hetzelfde.

Waar zit het verschil dan in? in het feit dat jij 3 hele lange avonden naar school gaat.
Omdat het qua opleiding geen verschil maakt (het is dus ook geen verkorte variant de pabo) kan dit.

Dit is wat me verteld is!
Juf_Danielle
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 463
Geregistreerd op: 26 sep 2005, 20:10
Groep: 6
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 2

Berichtdoor Surfchica op 30 mei 2007, 16:50

He allemaal!

Echt super bedacht al voor de vele berichtjes :D
Ik heb inderdaad als ik mijn huidige opleiding heb afgerond geen recht meer op studiefinanciering. Maar het lijkt me toch wel fijn om bv maandelijks wat geld te kunnen lenen bij de IB-groep. Dus ik hoop wel dat dat dan mogelijk is.

Ik zat me trouwens af te vragen, het is zo als je een tweede studie ernaast doet, dat je daarvan niet het collegegeld hoeft te betalen.
En aangezien ik denk ik 3maanden uitloop met mij studie, moet ik wel daar het helejaar betalen. Zou het denken jullie mogelijk zijn, om dan wel gewoon in september te beginnen met de 2-jarige opleiding?

Want soms lees ik op websites van scholen, dat je moet kunnen aantonen dat je HBO niveau hebt. En ja het zo voor mij kwa geld wel heel voordelig zijn natuurlijk, en leuk hoef ik niet weer een jaar te wachten. Denken jullie dat het mogelijk zo zijn, als ze weten dat je binnen 3maanden je Hbo diploma haalt, dan toch te mogen beginnen in september?

Moeilijke vragen heb ik hé haha :roll: :shock:
Surfchica
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 28 mei 2007, 18:07

Volgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron