[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Digipabo ervaringen 2010-2011-2012

Digipabo ervaringen 2010-2011-2012

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Digipabo ervaringen 2010-2011-2012

Berichtdoor mj-j27 op 12 maart 2010, 08:17

Hoi allemaal,

Gisteravond ben ik vol goede moed en zin naar de open avond van de Katholieke Pabo in Zwolle geweest en wat ik al een beetje verwacht had klopt inderdaad: ik ben super enthousiast over de opleiding, maar het is praktisch niet haalbaar voor mij in combinatie met mijn gezin( twee kleine kindjes en vriend die naast baan ook studeert). Ik zou twee avonden en een zaterdag per drie weken naar school moeten en dit ook allemaal naast mijn werk. Helaas, want de school staat erg goed aangeschreven en ik had ook een goede eerste indruk. Ik ben een harde werker, doorzetter en ben bereid om heel veel uurtjes in de studie te steken, maar bovenstaande lukt gewoon niet.

De enige mogelijkheid voor mij om toch de PABO te doen zou de Digipabo in Den Haag zijn. Zijn er meer mensen die hier in september mee gaan starten?? Misschien kunnen we ervaringen uitwisselen.
mj-j27
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 13 feb 2010, 21:50
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Gabrielle73 op 14 maart 2010, 14:25

Hoi mj-j27

Ik heb mij al aangemeld voor de digipabo in september. Ik ben nu druk bezig met mijn boeken te verzamelen en er vast wat te lezen. Ook al gebruik ik sommige misschien niet, het kan in ieder geval geen kwaad.... :)
Zelf heb ik ook een gezin met drie kinderen, dus is dit voor mij de ideale oplossing. Ik heb nu ook door een thuisstudie bijna mijn MBO onderwijsassitente 4 diploma. Het vereist grote zelfdiscipline, maar ik vind het prettig werken zo.

Ik heb er zo'n onwijs veel zin in om te starten! Het is wel leuk als we zo vast wat contacten leggen. Het wordt veel digitaal samenwerken en het is leuk als je elkaar al gesproken hebt voor de seminairdagen.

Hopelijk komen er nog meer aanmeldingen!

Groetjes Gabriëlle
2e jaars digipabo - groep 8
Avatar gebruiker
Gabrielle73
PABOforum Baby
 
Berichten: 45
Geregistreerd op: 26 dec 2009, 12:33
Groep: 8
Schooltype: Openbare basisschool
PABO jaar: 2

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Angèle op 22 maart 2010, 16:16

Hoi MJ en Gabrielle,

Ik ben vorige week woensdag naar de open dag geweest voor de deeltijd opleiding van de Pabo in Haarlem, maar ook voor mij geldt dat dit haast niet realiseerbaar is. Ik heb ook twee kinderen van 3 en 6 jaar. Mijn jongste gaat na de zomervakantie wel naar school, maar mijn man werkt ook veel 's avonds dus dat wordt toch wel lastig.

Nu denk ik er dus ook over om in september te gaan starten met de DigiPabo. Gabrielle ben jij naar een open dag geweest of heb je een informatiegesprek gekregen? Heb je ook al een stage plek? Bij de open dag in Haarlem gaven ze aan dat je niet zelf op zoek mag gaan naar een stage plek, maar dat dit via InHolland verloopt. Nu kom ik zelf uit Heemskerk, dus niet uit de omgeving Den Haag. Ik ben wel benieuwd hoe je dit moet aanpakken?

Gaat er iemand toevallig ook de opstapcursus rekenen en taal volgen in juni? Het is alweer zo'n tijd geleden, dit lijkt mij opzich wel handig en dan leer je gelijk al wat medestudenten kennen.

Het lijkt mij verder ontzettend leuk dus ik denk wel dat ik me ga aanmelden.

Groetjes,
Angèle
Angèle
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 22 maart 2010, 15:44
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor graafzijl op 31 maart 2010, 15:01

Dag allemaal

Wat leuk, ik wil ook graag in september 2010 beginnen met de PABO en zit in hetzelfde schuitje als jullie. Twee kleine kindjes (3 en 1). Ik schrok ook van de tijdsbelasting die een reguliere deeltijd-PABO met zich meebrengt. Want ik werk 4 dagen (daar zal ik wel in moeten gaan minderen als ik begin emt de Pabo) en wil daarom niet op zaterdag naar school. Wordt de digitale PABO alleen in Den Haag aangeboden, weten jullie dat? Ik kom ook uit Noord-Holland, maar ik begreep dat INHOlland meerdere vestigingen heeft en dat ze per individu zoeken in het bestand van dichtsbijzingde PABO. Dus in geval van Angèle en mijzelf Haarlem of Alkmaar.

Gaan jullie de verkorte variant doen of de 4-jarige? Ik kan de verkorte variant doen, want ik heb al een hbo+diploma. Het lijkt me leuk om contact te houden. Ik heb net een e-mail gestuurd met de vraag om een orienterend gesprek. Ik hoop dat ik snel iets hoor, want nu ik er eenmaal mee bezig ben, wordt ik steeds enthousiaster.

Laten we contact houden. Fijn om te weten dat er 'lotgenoten' zijn. Als ik het andere forum over de DigiPabo lees, is het best zwaar. Er staat ons dus nog wat te wachten.

Groetjes,
Marloes
graafzijl
PABOforum Baby
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: 31 maart 2010, 13:45
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Juf Bar op 31 maart 2010, 21:20

Hoi Marloes,

Hier al een reeds studerende. Ik doe de verkorte deeltijd variant. Mijn programma is hetzelfde als de digi-verkort. Alleen volg ik college. De hoeveelheid stof is enorm. 4 dagen een reguliere baan ernaast is niet te doen. ik ben zelf 1 dag minder gaan werken en nog is het aanpoten. alle vrije uurtjes gaan in de studie zitten.

succes met je gesprek.
Juf Bar
PABOforum Peuter
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: 26 nov 2009, 09:49
Groep: 1
Schooltype: Christelijk
Functie: Leerkracht

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor graafzijl op 26 apr 2010, 10:35

Ik heb me ingeschreven! Ik ben ontzettend benieuwd en heb er heel veel zin in. Nu op zoek naar een stageschool, want die moet ik toch zelf regelen, omdat ik buiten de regio Den Haag woon. Ik ben al bij twee scholen langsgelopen, en merk dat het lastig is omdat ze nog met de formatie bezig zijn en omdat ze al afspraken hebben met de PABO hier in de buurt. Wat zijn jullie ervaringen?
graafzijl
PABOforum Baby
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: 31 maart 2010, 13:45
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Juf in Spé Carla op 28 apr 2010, 21:58

Hoi hoi allemaal,

Ik ben Carla moeder van twee meiden en ik heb mijn diploma onderwijsassistent (niveau 4)bijna een jaar op zak. Dit diploma heb ik ook via thuisstudie behaald, dus die disipline heb ik wel. Ik ben momenteel werkzaam op een SBO school als persoonlijkbegeleidster van een autistise jongen en als invalkracht. Het les geven vind ik het einde toch wel. Ik twijfel nog een beetje om mijzelf aan te melden voor de digipabo en weet je waarom die rekentoets hiihihih :lol: . Misschien klink het een beetje dom. Ik heb een aantal van die toetsen bekeken, sommige dingen ben ik echt uit daar moet ik in bij gespijkerd worden.

Wie oo wie kan mij hier over de streep trekken :lol:
Aan de ene kant wil ik echt heel graag en aan de andere kant twijfel ik zo :nietsnappen:

Groetjes Carla :D
Laatst bijgewerkt door Juf in Spé Carla op 30 apr 2010, 17:52, in het totaal 2 keer bewerkt
1e jaars (Digi)pabo student - Groep 6- onwijs gaaf veel zin in
Avatar gebruiker
Juf in Spé Carla
PABOforum Baby
 
Berichten: 46
Geregistreerd op: 28 apr 2010, 21:10
Woonplaats: Papendrecht
Groep: 6
Schooltype: Speciaal basisonderwijs
PABO jaar: 1

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor MeesterD op 29 apr 2010, 05:37

en weet je waarom die rekentoets hiihihih :lol: . Misschien klink het een beetje dom. Ik heb een aantal van die toetsen bekeken, sommige dingen ben ik echt uit daar moet ik in bij gespijkerd worden.

Wie oo wie kan mij hier over de streep trekken :lol:
Aan de ene kant wil ik echt heel graag en aan de andere kant twijfel ik zo :nietsnappen:
Dus wacht even: je vind het geweldig om voor de klas te staan, maar je weigert dat verlangen werkelijk te maken? Alleen maar omdat je bang bent dat je de reken toets misschien niet gaat halen? Ik zou zeggen: ga ervoor!!! Rekenen is voor meer beginnende PABO studenten een probleem, maar als je de zelfdiscipline hebt om thuisstudie te te volgen dan heb je vast ook wel het lef om mensen om hulp te vragen bij je rekenvaardigheden! Je kan het zelf uit boekjes leren, je kan bijles vragen aan iemand, etc. Laat je AUB niet afschrikken door alleen dat rekengedoe :?
Avatar gebruiker
MeesterD
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 856
Geregistreerd op: 26 apr 2010, 22:26
Woonplaats: Noord-Holland
Groep: 5
PABO jaar: 0

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Juf in Spé Carla op 29 apr 2010, 08:42

Hoi MeesterD,

Bedankt voor je reactie.
Hier heb je helemaal gelijk in. Ik mag me door zo'n rekentoets niet uit het veld laten slaan :lol:. Ergens in juni is er nog een open dag voor de DigiPabo daar ga ik maar eens naar toe.

Thanks!

Groetjes Carla :D
1e jaars (Digi)pabo student - Groep 6- onwijs gaaf veel zin in
Avatar gebruiker
Juf in Spé Carla
PABOforum Baby
 
Berichten: 46
Geregistreerd op: 28 apr 2010, 21:10
Woonplaats: Papendrecht
Groep: 6
Schooltype: Speciaal basisonderwijs
PABO jaar: 1

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor MeesterD op 29 apr 2010, 16:01

Hoi MeesterD,

Bedankt voor je reactie.
Hier heb je helemaal gelijk in. Ik mag me door zo'n rekentoets niet uit het veld laten slaan :lol:. Ergens in juni is er nog een open dag voor de DigiPabo daar ga ik maar eens naar toe.

Thanks!

Groetjes Carla :D
Dat is de juiste instelling!!! En kom op zeg, dat rekenen wordt wel moeilijk over gedaan maar als je straks de toets hebt gehaald zul je denken 'liet ik hier de kans nou bijna voor schieten?'. Misschien dat er wel medestudenten in je buurt wonen die je kunnen helpen, etc. Eerst zien en ervaren, dan pas vrezen!
Avatar gebruiker
MeesterD
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 856
Geregistreerd op: 26 apr 2010, 22:26
Woonplaats: Noord-Holland
Groep: 5
PABO jaar: 0

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor bijna Juf Monique op 30 apr 2010, 15:05

Hoi Carla G,

Ik ben in februari dit jaar begonnen met de digipabo. Ik zag ook enorm op tegen de rekentoets. Ik ben in januari naar het startseminar geweest, daar heb ik veel tips gekregen van de leerkracht rekenen. daarnaast heb ik oefenreaders gedownload, andere oefenboeken gezocht en gevonden op internet en het grote rekenboek met oefenboek besteld bij Scala leuker leren. Dit laatste is een boek voor kinderen op de basisschool, maar daar staat alles tenminste begrijpelijk in uitgelegd.
Ik heb vanaf eind janauri tot en met 26 maart (27 maart had ik de toets) elke dag minimaal 1 uur, soms 2 uur, per dag geoefend. Alleen maar geoefend, geoefend en geoefend. Ik kon geen sommen meer zien! Maar: de toets in 1 keer gehaald en ik had nog een 7,1 ook! Het was me het meer dan waard!
Je mag er zelfs drie keer over doen, he, in 1 jaar. Dus ik zou zeggen, laat je door 1 toets niet tegenhouden. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, het is zóóó leuk!

Groetjes,
Monique
bijna Juf Monique
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 30 apr 2010, 14:57
Groep: 1
PABO jaar: 1

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Juf in Spé Carla op 30 apr 2010, 15:34

Hey Juf Monique,

Ja, MeesterD heeft mij dit ook al op mijn hart gedrukt :lol:. Het les geven vind ik gewoon het einde. Ik ben blij dat ik op dit forum ben gekomen, ik heb er zo'n zin in om nu te beginnen :D . Ik ga mijzelf inschrijven van de week ( zit op mijn digid te wachten). Ook ben ik al wat boeken aan het verzamelen en zeker over rekenen. Ik ga alvast beginnen om het rekenen wat bij te spijkeren.

En het is altijd fijn om te horen dat ik niet de enige ben.

Thanks! :lol:
Groetjes Carla
1e jaars (Digi)pabo student - Groep 6- onwijs gaaf veel zin in
Avatar gebruiker
Juf in Spé Carla
PABOforum Baby
 
Berichten: 46
Geregistreerd op: 28 apr 2010, 21:10
Woonplaats: Papendrecht
Groep: 6
Schooltype: Speciaal basisonderwijs
PABO jaar: 1

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor MeesterD op 30 apr 2010, 21:49

En als je er niet uitkomt, dan kan je altijd hier een som neergooien en kunnen wij je helpen :)
Avatar gebruiker
MeesterD
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 856
Geregistreerd op: 26 apr 2010, 22:26
Woonplaats: Noord-Holland
Groep: 5
PABO jaar: 0

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Juf in Spé Carla op 30 apr 2010, 21:56

Thanks!! ga ik zeker doen!!!

Ik ben echt blij met dit forum :duimomhoog:

Groetjes Carla
1e jaars (Digi)pabo student - Groep 6- onwijs gaaf veel zin in
Avatar gebruiker
Juf in Spé Carla
PABOforum Baby
 
Berichten: 46
Geregistreerd op: 28 apr 2010, 21:10
Woonplaats: Papendrecht
Groep: 6
Schooltype: Speciaal basisonderwijs
PABO jaar: 1

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Angèle op 03 mei 2010, 12:30

Hé Carla,

Ik start ook in september met de Digipabo. Als je meer wilt weten over de opleiding dan is er 25 mei ook nog een proefstudeeravond in Den Haag. Je kunt je hiervoor aanmelden via de website van InHolland Den Haag. Hierdoor krijg je alvast wat meer duidelijkheid over de inhoud van de opleiding. Verder is er 14, 17, 21 en 24 juni nog een opstapcursus taal en rekenen. Die wordt gratis aangeboden als je de Pabo gaat volgen.

Ik ga deze cursus in ieder geval ook volgen. Ik zie niet zo op tegen de rekentoets, maar ook voor mij is het al erg lang geleden en het lijkt mij handig om op deze manier er weer een beetje in te komen en je leert gelijk al wat mede studenten kennen. Wie weet zien we elkaar daar wel.

Marloes, welke variant ga je nu doen?

Groetjes,
Angele
Angèle
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 22 maart 2010, 15:44
Groep: 0
PABO jaar: 0

Volgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten