[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Digipabo ervaringen 2010-2011-2012

Digipabo ervaringen 2010-2011-2012

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor lenilena op 17 aug 2010, 11:14

hoi allemaal,

ik zie jullie allemaal volgende week hoop ik! ik ben er iets over 9 (aankomst den haag 8.57) (anders moet ik de kinderen wel heeeel vroeg uit bed halen om naar de oppas te brengen) en kan ik de trein van 7.45 nemen uit alkmaar ipv 7,15.

tot volgende week

groeten lenita
lenilena
PABOforum Baby
 
Berichten: 41
Geregistreerd op: 19 maart 2010, 15:37
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Gabrielle73 op 19 aug 2010, 09:15

Aan de intakelijst te zien, gaan er nog aardig wat starten in september!

Ik ben zo benieuwd naar volgende week.... :adhd:
Geen idee of we wat mee moeten nemen. Hou het maar op mijn agenda en een schrijfmap. Ik ben vorige week nog op mijn stageschool geweest ter voorbereiding. Even doorgesproken waar alles ligt, de namenlijsten, de opzet. Gelijk afgesproken dat ik de eerste dag mijzelf voorstel, ga voorlezen na de pauze en 's middags een simpele tekenles ga geven, zodat mijn rol in de groep gelijk duidelijk is. Zelf vind ik dit prettiger dan alleen observeren. Gelijk maar in het diepe! :lol:

Tot volgende week in ieder geval en succes met de intakegesprekken.

Groetjes Gabriëlle
2e jaars digipabo - groep 8
Avatar gebruiker
Gabrielle73
PABOforum Baby
 
Berichten: 45
Geregistreerd op: 26 dec 2009, 12:33
Groep: 8
Schooltype: Openbare basisschool
PABO jaar: 2

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor bijnajuffie op 19 aug 2010, 09:53

Yesss... gister avond heb ik me ook officieel ingeschreven!
Ik kijk er ontzettend naar uit.
Ik ben benieuwd hoe de introductiedagen verlopen.
Ben al begonnen met voorbereiden voor de rekentoets. Valt best tegen!
bijnajuffie
PABOforum Baby
 
Berichten: 39
Geregistreerd op: 05 jul 2010, 20:56
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Juf in Spé Carla op 20 aug 2010, 09:31

Ik neem ook volgende week alleen mijn agenda en mijn schrijfmap mee. :D

Het gaat toch wel spannend worden nu alles zo dichtbij komt.

Vandaag word ik gebeld voor het intakegesprek ben benieuwd hoe dit in zijn werk gaat. Ik moest eigenlijk werken vandaag ( daarom kon ik niet naar Den Haag) maar er heerst bij ons een griep epedimie ze vallen met bosjes neer en ik ook :( . Maar ja, liever nu dan volgende week met de introductiedagen :D.

Maandag even naar mijn stageschool om nog dingetjes door te nemen :D

In iedergeval tot volgende week :lol: ik heb er onwijs veel zin in. :adhd:

Groetjes Carla

PS Net gebeld, nu :adhd: :adhd: :adhd: ik nog meer. Het was iedergeval een leuk gesprek. Het hemd werd van mijn lijf gevraagd :) En hij vertelde een beetje hoe het startseminair eruit ziet volgende week. Ben echt benieuwd :D
1e jaars (Digi)pabo student - Groep 6- onwijs gaaf veel zin in
Avatar gebruiker
Juf in Spé Carla
PABOforum Baby
 
Berichten: 46
Geregistreerd op: 28 apr 2010, 21:10
Woonplaats: Papendrecht
Groep: 6
Schooltype: Speciaal basisonderwijs
PABO jaar: 1

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor bijnajuffie op 20 aug 2010, 19:55

Hoi Carla,

Ik verwacht ook een telefoontje voor de intake. Kun je me zeggen wat ze ongeveer van je willen weten?
Ben trouwens benieuwd welke tentamens in oktober komen.
Voor de 2-jarige opleiding zijn er 5 tentamens gepland. Dat wordt lezen, leren, lezen, leren!!

Dank je!

Bijnajuffie
bijnajuffie
PABOforum Baby
 
Berichten: 39
Geregistreerd op: 05 jul 2010, 20:56
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Gabrielle73 op 21 aug 2010, 09:22

Hoi

Op leernetwerkeducatie kan je al bij de verschillende handleidingen zien wat we wanneer gaan krijgen. In de studiewijzer staat een schema per kwartaal.
Ook heb ik er ergens een versnellingshandleiding gezien en hieraan staan schema's hoe alles dan in elkaar vloeit, wat vakken aangaat.

Moet je maar eens even gaan snuffelen :D !

Voor de 4 jarige weet ik al zo dat we het eerste kwartaal als leertentamens "kennis onderwijssysteem" en "kennis kunstzinnige oriëntatie" krijgen. Als je hier, bij deze vakken, dan weer de recente (2010-2011) handleidingen van opzoekt op leernetwerkeducatie kan je precies zien wat je uit welk boek of reader moet weten. Ook zit er een rooster bij met alle doelen die je moet beheersen voor die tentamens. Het is veeeeeel!! :?

Op die manier kan je vast starten met samenvatten/leren/lezen!

Groetjes
Avatar gebruiker
Gabrielle73
PABOforum Baby
 
Berichten: 45
Geregistreerd op: 26 dec 2009, 12:33
Groep: 8
Schooltype: Openbare basisschool
PABO jaar: 2

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor lenilena op 21 aug 2010, 13:51

hoi gabriella,

ook ik kwam hierachter en hoop dat ik t allemaal goed begrijp

uit de studiewijzer heb ik de planning van periode 1 gehaald (periode 1) met verwijzing naar alle boeken en de stof die je van leernetwerkeducatie kan halen (zie de paragraaf daarachter in studiewijzer) (bijv mbt kennis onderwijssysteem - verwijzing naar thema - beeldend onderwijs) hierin vind ik ook weer allerlei info en opdrachten. Daarnaast moet je volgens mij dat instroomdossier gaan doen (zie handleiding instroomdossier/ bekwaamheidsdossier) en daarnaast moet je voor de eerste periode (en daarna) een praktijkmap gaan bijhouden met allerlei opdrachten (zie praktijkgids hiervoor). Ook las ik nog de vakkennis en didactiek van het onderwijsplein van levensbeschouwing - er staat hierin (maar niet in de planning?) dat je dit ook al vanaf periode 1 moet gaan bijhouden...

kortom dit is echt onwijs veel - begrijp ik dit allemaal goed? - alleen het instroomdossier is al vet veel ha! nou ja op dit moment duizelt alles me voor de ogen en heb ik totaal geen overzicht

o ja en dan krijgen we ook nog de reken en taaltoets ha ha begin m een beetje te knijpen

ps waar vond jij dan die versnelde handleiding? graag hoor ik van jullie of dit ongeveer klopt wat ik heb opgeschreven?
groetjes
lenilena
PABOforum Baby
 
Berichten: 41
Geregistreerd op: 19 maart 2010, 15:37
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor lenilena op 21 aug 2010, 14:01

o sorry gabriella ik begrijp al wat je bedoelt met het versnellingstraject - o waar ik het trouwens heb over studiegids bedoel ik studiewijzer (pag 16)

groeten lenita
lenilena
PABOforum Baby
 
Berichten: 41
Geregistreerd op: 19 maart 2010, 15:37
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Juf in Spé Carla op 21 aug 2010, 18:59

Hoi bijnajuffie,

Heb je je intakegesprek al gehad. Ook het hemd van je lijf gevraagd :lol:

Ja, het is heeeeel veeeeeeel. Af en toe komt het toch wel op mij af hoor, maar we gaan er voor :D Ik ben dan ook al bezig met de samenvatting van kennis onderwijssysteem :shock:

Doei doei Carla
1e jaars (Digi)pabo student - Groep 6- onwijs gaaf veel zin in
Avatar gebruiker
Juf in Spé Carla
PABOforum Baby
 
Berichten: 46
Geregistreerd op: 28 apr 2010, 21:10
Woonplaats: Papendrecht
Groep: 6
Schooltype: Speciaal basisonderwijs
PABO jaar: 1

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Juf Freddie op 21 aug 2010, 20:51

Hoi Carla, ik heb me amper 2 weken geleden op de valreep aangemeld. Heb dus nog geen informatie en kan ook nog niets nakijken via internet.

Ik zie dat jij stage gaat lopen in het speciaal onderwijs, ik wil dat ook graag doen, maar moet dus nog een stageplek zoeken. De tutor die ik sprak tijdens de intake gaf aan dat ik even moet wachten met zoeken tot het startseminar. Mag ik vragen of het lastig was een stageplek te vinden in het speciaal onderwijs?

Groetjes, Freddie
Juf Freddie
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 11 aug 2010, 21:42
PABO jaar: 1

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Juf in Spé Carla op 22 aug 2010, 08:53

Mag ik vragen of het lastig was een stageplek te vinden in het speciaal onderwijs?

Groetjes, Freddie

Voor mij was het niet moeilijk, ik werk er al als onderwijsassistent. :D Maar ik zit wel in een uitzonderingspositie, ze hebben liever niet dat je het 1e jaar stage loopt in het speciaal basisonderwijs????
Ik heb dit speciaal aangevraagd....


Groetjes Carla
1e jaars (Digi)pabo student - Groep 6- onwijs gaaf veel zin in
Avatar gebruiker
Juf in Spé Carla
PABOforum Baby
 
Berichten: 46
Geregistreerd op: 28 apr 2010, 21:10
Woonplaats: Papendrecht
Groep: 6
Schooltype: Speciaal basisonderwijs
PABO jaar: 1

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor bijnajuffie op 23 aug 2010, 07:33

Jammer genoeg kan ik nog niet alles lezen.
Ik heb me pas laat aangemeld en moet nog wachten tot alles verwerkt is.
Heb ook geen idee hoe lang dat duurt??
Morgen zal ik vast meer informatie krijgen.

Ik hoop jullie morgen te zien en te spreken!
bijnajuffie
PABOforum Baby
 
Berichten: 39
Geregistreerd op: 05 jul 2010, 20:56
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Gabrielle73 op 23 aug 2010, 08:11

Hoi Bijnajuffie,

Bij jou zal het allemaal wel een stuk sneller gaan omdat ze toch alles moeten verwerken voor 1 september. Wij hadden ons een paar maanden terug al op gegeven en dan duurt het wachten zo langggggggg...... :lol:
Morgen zullen we wel een hoop te horen krijgen. Dat hoop ik tenminste.
Ik heb net mijn treinkaart online gekocht (ik wist niet dat dit kon! :? ) en uitgeprint. Handig voor morgenochtend in de spits. Heerlijk die digitijd!

Alleen al dat we nu op deze manier weer kunnen gaan studeren (wat klinkt dat hè!) is wel een luxe.
Het is echt heel veel wat we moeten gaan doen. Volgens Den Haag is gelijk strak plannen het magische woord. Daar kan ik mij iets bij voorstellen; ik ben vast begonnen met samenvatten, maar het is heel veel stof per tentamen. Als we er dan een paar op een dag moeten doen ben ik benieuwd of mijn hersenpan dit wel aan kan? :lol: We gaan het allemaal zien.

Groetjes en allemaal tot morgen,

Gabriëlle
2e jaars digipabo - groep 8
Avatar gebruiker
Gabrielle73
PABOforum Baby
 
Berichten: 45
Geregistreerd op: 26 dec 2009, 12:33
Groep: 8
Schooltype: Openbare basisschool
PABO jaar: 2

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor bijnajuffie op 23 aug 2010, 08:56

Hoi Gabrielle,

Ik hoop zeker dat het snel gaat allemaal, zo te horen moet ik geen week langer wachten met voorbereiden op de tentamens.
Ik ben wel al begonnen met oefenen voor de rekentoets. Daar zit al heel wat studie-uren in.
Op zolder heb ik sinds gister een mooie "studeerkamer". Dan komt het allemaal wel heel dichtbij! haha
Waarmee ben jij al begonnen?

Groetjes,
Mir
bijnajuffie
PABOforum Baby
 
Berichten: 39
Geregistreerd op: 05 jul 2010, 20:56
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo september 2010!!!

Berichtdoor Gabrielle73 op 23 aug 2010, 10:41

Van de zomer heb ik in ieder geval vast een keer rekenen en spelling doorgenomen. Dat zal inmiddels wel weer weggezakt zijn, maar dat leert sneller, als dat het voor de eerste keer is.
Daarnaast ben ik klaar met de samenvattingen voor kennis onderwijssysteem (pfff, echt veel). Nu ben ik druk bezig voor kennis kunstzinnige orientatie.
Ik ben bewust vast aan het voorwerken, daar mijn moeder ernstig ziek is. Ik weet niet hoe het allemaal gaat lopen en op deze manier heb ik wat meer speling en spreiding.
Het scheelt dat ik de stof dan al een keer gehad heb. Ik vind het ook lekker om alvast wat te doen!

Groetjes Gabrielle :D
2e jaars digipabo - groep 8
Avatar gebruiker
Gabrielle73
PABOforum Baby
 
Berichten: 45
Geregistreerd op: 26 dec 2009, 12:33
Groep: 8
Schooltype: Openbare basisschool
PABO jaar: 2

VorigeVolgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten