Welke Taal/Rekentoets digipabo?

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Welke Taal/Rekentoets digipabo?

Berichtdoor Snoozie op 13 apr 2010, 10:21

Hallo Allemaal,

Momenteel studeer ik aan een reguliere PABO en doe het verkorte traject (2 jaar). Maar nu ben ik zwanger en moet voor mijn P nog 2 vakken en de Nederland en Reken eigenvaardigheid toetsen behalen. Deze PABO werkt dus zowel met de Nedcat en Wiscat (die ik beide behaald heb) en dus met twee extra toetsen.

Nu ben ik bang dat ik die 2 eigenvaardigheid toetsen niet meer zal behalen voor het einde van dit studiejaar (o.a. door de zwangerschap) en krijg dan een negatief studieadvies.

Nu ben ik me aan het orienteren om verder te gaan aan de DigiPABO en vroeg me dus af welke toetsen zij eissen. Mocht het hier enkel om de wis- en nedcat gaan voor je P, dan zou ik wellicht kunnen overstappen.

Hopelijk kan iemand mij dit antwoord verschaffen!

Groet Snoozie
Snoozie
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 13 apr 2010, 10:15
Groep: 6
PABO jaar: 1

Re: Welke Taal/Rekentoets digipabo?

Berichtdoor super_juf op 21 apr 2010, 21:21

Hoi Snoozie,

De pabo waar ik studeer heeft dat ook: Spelling/grammatica EV en rekenen EV (waar je minstens een 7 voor moet halen)
Ik had binnen een studiejaar mijn P nog niet en dat kwam omdat ik rekenen EV nog niet had. Ik was ook bang voor negatief studieadvies, maar er zit een verschil tussen negatief en negatief bindend.
Ik kreeg wel een negatief studieadvies, maar dat moesten ze mij geven vanwege de rekenen EV. Ik kreeg het niet bindend omdat ik er verder heel goed voor stond.
Dus als jij een paar vakken open hebt staan en er verder goed voor staat. Kunnen ze jou nooit van die pabo afsturen vanwege die toetsen. Dit mag overigens ook niet eens, omdat die Eigen Vaardigheden toetsen niet landelijk zijn.
Heb je het al gevraagd op je hoge school, hoe dat in elkaar steekt?

Digipabo weet ik helaas niets van, sorry.
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron