Toelage leraren bij DT Pabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Toelage leraren bij DT Pabo

Berichtdoor Juffertje B. op 09 mei 2011, 13:42

hoi hoi,

ik heb me pas aangemeld om pabo deeltijd te gaan volgen vanaf het nieuwe schooljaar.

nu heb ik een beetje info opgeduikeld van internet en zag bij duo dat je een tegemoetkoming leraren kunt aanvragen als je DT pabo volgt en geen recht meer hebt op studiefinanciering. Ik las dat het inkomen van je partner meetelt in de berekening van het inkomen over afgelopen 2 jaar.

nu ben ik net 1 maandje samenwonend met mijn vriend. samen zouden we zeker boven de inkomensgrens komen.
ik had al aan duo gemaild of ik er dan recht op zou hebben en of ze kijken naar het inkomen van mijn vriend. zij mailden alleen terug over wat zij als partner beschouwen. ze zijn helaas niet echt helder en duidelijk over de telefoon of email.

mijn vraag is dus of iemand ervaring heeft met de toelage aanvragen in een soortgelijke situatie? en weet iemand of het max bedrag inkomen dat op de site staat bruto of netto is?
Juffertje B.
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 09 mei 2011, 13:21
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Toelage leraren bij DT Pabo

Berichtdoor kim82 op 05 jun 2011, 16:51

Hier ben ik ook wel benieuwd naar .... ik lees mee
kim82
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 04 jun 2011, 20:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Toelage leraren bij DT Pabo

Berichtdoor juf suus op 05 jun 2011, 17:53

Kijk even in dit documentje op pagina 2.
http://www.ib-groep.nl/Images/7542-10_tcm7-20243.pdf

Een citaat.
Met ‘partner’ wordt degene bedoeld met wie u in 2010 meer dan zes maanden:
• gehuwd bent of met wie u een geregistreerd partnerschap bent aangegaan en van wie u niet duurzaam gescheiden leeft, of
• op hetzelfde adres woont en duurzaam een gezamenlijke huishouding voert, maar met wie u niet gehuwd bent of een geregistreerd partnerschap bent
aangegaan. Ouders en daarbij inwonende broers en zussen worden niet als partner beschouwd.
http://juliana7.yurls.net/nl/page

2013-2014: groep 7 ( 27 leerlingen)
2014-2015: groep 7 ( 26 leerlingen)
juf suus
Paboforumholist
 
Berichten: 1791
Geregistreerd op: 11 jul 2007, 19:05
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten