Deeltijd verkort: Rotterdam? Den Haag? Leiden?

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Deeltijd verkort: Rotterdam? Den Haag? Leiden?

Berichtdoor Pannekoek op 23 mei 2011, 13:48

Hallo allemaal,

Ik wil na de zomervakantie gaan starten met de deeltijd verkorte PABO.
Ik moet alleen nog 'even' kiezen welke.
Ik zoek dus ervaringen met enkele PABO's deeltijd verkort.

- Haagse Hogeschool? (dichtste bij voor mij. Les op ma-avond en do-avond.) (nadruk op 'grote stad', ik heb liever nadruk op adaptief / meer begaafdheid) Ik zou ook dicht bij huis kunnen stage lopen dan. 1 dag per week)
- Hogeschool Rotterdam? (iets verder, maar goed aan te reizen. Les op ma-avond en dins-avond. Waarop ligt de nadruk? Waar loop je dan stage?)
- Die andere in Rotterdam (ben even kwijt hoe die heet)?
- InHolland in Den Haag? (Is Christelijk, niet mijn voorkeur. Maar hoeveel 'merk' je daarvan? Moet ook iets meer stage lopen dan 1 dag per week volgens hun website
- Hogeschool Leiden? (Is Katholiek, ook niet mijn voorkeur. Maar hoeveel merk je daarvan? Verder kan ik weinig online vinden over lestijden etc.

Mijn voorkeur gaat wel uit naar een PABO met contacturen, en dus niet een digi-variant. Ik heb een beetje een stok achter de deur nodig want ik ben namelijk heel goed in uitstellen tot het laatste moment. En reflecteren met andere studenten in IRL lijkt me ook wel prettig.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met kiezen!
Start maandag 29-09-2011 met de PABO (deeltijd verkort)
Pannekoek
PABOforum Baby
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: 23 mei 2011, 08:33
Groep: 0
PABO jaar: 1
Functie: dt-vl student

Re: Deeltijd verkort: Rotterdam? Den Haag? Leiden?

Berichtdoor Juf Bar op 08 jun 2011, 20:14

Hoi,

Ik zit op INHolland. Dus kan je alleen daar wat over vertellen.
De verkorte deeltijd is erg pittig. Je doet eigenlijk 4 jaar in 2 jaar. Wij hebben les op di- en do- avond. Er is ook een groep die op do mid. en do. avond les heeft.
Dat het een christelijke school is heb ik echt nog nergens aan gemerkt. Je kunt wel je DCBO halen, dat is dan het enige christelijke. Dit is extra, je kiest daar bewust voor of juist niet.
Op de deeltijd verkort heb je wel levensbeschouwing, je leert over de 5 grote religies. Maar meer vanuit een stukje algemene ontwikkeling. Het is 1 vak, dus dat val wel mee.

Je loopt in de eerste 1,5 jaar jaar ongeveer 1 dag stage per week. In een periode loop je 18 dagen. De periode is 20 weken. Zelf wil ik met tentamens geen stage lopen, dus die week sla ik dan over. Dan moet je dus ergens een dagje extra als je niet aan je 18 dagen komt. Maar geloof me, het stage lopen is het leukste van de opleiding. Dus meer is niet erg, mits het natuurlijk te combineren is.
In de laatste periode moet je 32 dagen stage lopen. Dat komt neer op 2 dagen per week. Maar bij de deeltijd is alles vrij invulbaar. Er zijn ook studenten die met de basisschool afspreken dat ze bijv. een hele week achter elkaar komen en dan gelijk 5 dagen afstrepen.

De meeste docenten zijn goed bereikbaar, het is alleen wel even uitzoeken wat je precies moet doen. Het staat allemaal wel in studiehandleidingen maar het is even uitzoeken. Ze hebben vanuit de opleiding daar wel wat verbetering in gebracht door overzichten en een periode brief voor ons te maken.

Wil je nog meer weten?
Juf Bar
PABOforum Peuter
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: 26 nov 2009, 09:49
Groep: 1
Schooltype: Christelijk
Functie: Leerkracht

Re: Deeltijd verkort: Rotterdam? Den Haag? Leiden?

Berichtdoor Pannekoek op 09 jun 2011, 11:21

Bedankt voor je reactie!
Zit je in Den Haag of Rotterdam? (als ik me niet vergis heeft InHolland er meerdere toch?)
Start maandag 29-09-2011 met de PABO (deeltijd verkort)
Pannekoek
PABOforum Baby
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: 23 mei 2011, 08:33
Groep: 0
PABO jaar: 1
Functie: dt-vl student

Re: Deeltijd verkort: Rotterdam? Den Haag? Leiden?

Berichtdoor Juf Bar op 09 jun 2011, 12:28

Ik zit in Den Haag.
Mooi gebouw en zeer goed bereikbaar.
Juf Bar
PABOforum Peuter
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: 26 nov 2009, 09:49
Groep: 1
Schooltype: Christelijk
Functie: Leerkracht

Re: Deeltijd verkort: Rotterdam? Den Haag? Leiden?

Berichtdoor Pannekoek op 09 jun 2011, 18:58

Klinkt ook wel goed, zeker ook het do-+do-av. Ik ga maar eens informeren of ze dat volgend jaar ook weer gaan doen (heb ik ook nog een avond thuis namelijk)

Reacties van anderen zijn nog steeds welkom!
Start maandag 29-09-2011 met de PABO (deeltijd verkort)
Pannekoek
PABOforum Baby
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: 23 mei 2011, 08:33
Groep: 0
PABO jaar: 1
Functie: dt-vl student

Re: Deeltijd verkort: Rotterdam? Den Haag? Leiden?

Berichtdoor Juf Bar op 11 jun 2011, 19:10

De do-do variant doen ze volgens mij alleen bij de september start en bij voldoende animo. Ik ben in feb. begonnen en dan heb je dat niet.

Waar je denk ik ook rekening mee moet houden is je eigen woonplaats. Het stagebureau regelt stageplekken voor je. En die zijn in de regio van de school.
Juf Bar
PABOforum Peuter
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: 26 nov 2009, 09:49
Groep: 1
Schooltype: Christelijk
Functie: Leerkracht

Re: Deeltijd verkort: Rotterdam? Den Haag? Leiden?

Berichtdoor Tamaravdr op 20 jun 2011, 15:56

Bedoel je met die andere school in R'dam toevallig Thomas More?
Daar zit ik op namelijk, geen deeltijd maar toch. Deze school is klein! Dat is ideaal, het is wel een katholieke school.
Hoeveel merk je hiervan? Ik moet eerlijk zeggen niet veel. Het enige wat je eraan overhoudt is een godsdienst akte en dat werkt alleen
maar in je voordeel. Je loopt stage op katholieke scholen, maar er zijn ook mogelijkheden om stage te lopen op andere scholen!
LIO stage bij groep 1/2
Tamaravdr
PABOforum Peuter
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 01 okt 2010, 11:47
Woonplaats: Zuid-Holland
Groep: 3
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 3
Functie: Stagiaire


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast