Ervaringen dt Pabo in combi met werk en gezin

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Ervaringen dt Pabo in combi met werk en gezin

Berichtdoor Minne op 20 jun 2011, 10:25

Hoi Allemaal,

Ik loop al tijden met het idee om de Pabo (deeltijd) te gaan volgen. Op dit moment krijgt dat idee toch wat serieuzere vormen.
Nu ben ik heel benieuwd hoe anderen het ervaren die deze studie volgens naast werk en gezin.

Is de studiebelasting te doen?

Ik ben dus eigenlijk gewoon op zoek naar ervaringen om uiteindelijk de knoop door te hakken.

Alvast bedankt.

X Minne
Minne
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 20 jun 2011, 10:18
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen dt Pabo in combi met werk en gezin

Berichtdoor britje1987 op 20 jun 2011, 11:32

hoi minne,
ik ben ook moeder van 2 jongens (3 en 4 jaar oud)
En wil proberen vanaf september te starten metr de PABO hier in arnhem.
Ik wil dan de deeltijd opleiding gaan doen, zodat ik s'avonds naar school kan en eventueel
overdag nog kan werken. Mijn nichtje doet momenteel de PABO en vertelde dat je ook voltijd kan doen,
en dan aangepast en in overleg.
Ik heb dus nu een email gestuurd naar het HAN, met een aantal vragen hierover.
En wacht nog even op het antwoord.
Met de toelage die je krijgt ben je natuurlijk geholpen in het grootste deel van de schoolkosten,
daar komt nog het boekengeld bij. En je krijgt het maar 2 jaar.
Dat is wel weer jammer,
groetjes britta
britje1987
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 20 jun 2011, 11:28
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen dt Pabo in combi met werk en gezin

Berichtdoor Minne op 20 jun 2011, 11:42

Hoi Britta,

Ik heb begrepen dat die toelage afhankelijk is van je inkomen(en dat van je partner). Of klopt dat niet?

Maar welk aantal uren wil je dan naast de opleiding nog gaan werken? En dan natuurlijk nog je stage.

Ben benieuwd hoe jij dit aan gaat pakken.

Gr. Minne
Minne
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 20 jun 2011, 10:18
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen dt Pabo in combi met werk en gezin

Berichtdoor Ravenn op 20 jun 2011, 17:32

Ik doe zelf de deeltijd opleiding en werk daarnaast 30 uur (drie dagen van 10 uur). Ik heb geen kinderen, maar ik ben de enige in de klas zonder kinderen (dus ik kan wel wat van hun ervaringen omschrijven).

Ik merk dat ik het, doordat ik geen gezin heb, veel makkelijker heb. Ik kan met gemak tot acht uur op de Pabo of op stage blijven hangen om te typen, ik heb alle weekenden om flinke kilometers te maken. De meeste moeders hebben hun baan opgezegd omdat het toch teveel is. Ik besteed ongeveer 20 uur per week náást de stage en de lessen. Dus elke avond een uurtje en in de weekenden zo'n beetje de hele dag. Ik moet er wel bij zeggen dat ik waarschijnlijk veel meer doe dan hoeft (ben nogal een perfectionist) en veel te veel hooi op mn vork neem. ;)
Avatar gebruiker
Ravenn
PABOforum Baby
 
Berichten: 44
Geregistreerd op: 21 apr 2011, 15:03
Groep: 7
PABO jaar: 2

Re: Ervaringen dt Pabo in combi met werk en gezin

Berichtdoor mo-milou op 22 jun 2011, 20:09

hallo,

Ik heb nog geen ervaring maar ga wel in September starten met de deeltijd PABO aan de hogeschool rotterdam.

Ik werk zelf 27 uur en heb een dochtertje van bijna 3 , daarbij dus straks twee avonden school + 1 dag stage ! pff als ik er aan denk wordt ik al duizelig haha ! maar dit is gewoon wat ik WIL doen dus ben ik bereid er enorm hard voor te gaan vechten !

Ik heb ong 3 jaar getwijfeld en het voelt super dat ik nu de stap heb gezet !

Succes met het nemen van deze beslissing !
mo-milou
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 17 mei 2011, 18:05
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen dt Pabo in combi met werk en gezin

Berichtdoor Juf Bar op 23 jun 2011, 11:32

Leuk dat je de pabo wil gaan doen.

Ik ben bezig met de deeltijd verkort. In het eerste jaar heb ik eerst 4 dagen gewerkt naast de studie en ik heb ook een gezin. 1 kleintje.
Thuis had ik hele duidelijke afspraken. 2 avonden college, de andere avonden elke avond van 8 tot 11 studeren. En in het weekend zat ik 1 middag/avond in de studeerkamer. Mijn man was die middag dan alleen met de kleine en zorgde ervoor dat ik ongestoord aan de studie kon.
Dit heb ik 1 jaar volgehouden en ik was kapot. Ik ben minder gaan werken en nu helemaal gestopt om me volledig op de studie te storten.
Misschien kan het met wat minder, want ik haal goede punten, maar zo zit ik zelf niet in elkaar.

In mijn klas werkt niemand meer, iedereen is gestopt. Of staat al voor de klas als oa.

Succes met je keuze.
Juf Bar
PABOforum Peuter
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: 26 nov 2009, 09:49
Groep: 1
Schooltype: Christelijk
Functie: Leerkracht

Re: Ervaringen dt Pabo in combi met werk en gezin

Berichtdoor Minne op 24 jun 2011, 10:38

Bedankt voor al jullie reakties!

Ik verwacht ook wel dat het zwaar zal zijn. Gelukkig heb ik ook de mogelijkheid om minder te gaan werken of zelfs te stoppen!

X Minne
Minne
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 20 jun 2011, 10:18
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen dt Pabo in combi met werk en gezin

Berichtdoor britje1987 op 06 jul 2011, 11:29

Hoi minne
ik doe overdag huishoudelijk werk bij mensen thuis.
Dit doe ik als extra dus het HOEFT niet. Nu doe ik dit ongeveer 6 a 7 uurtjes per week.
Dus opzich leek me dat wel te doen.

Ik heb inmiddels de entreetoets gehad en wacht op de uitslag.
En ik heb besloten de voltijd avond opleiding te gaan doen,zodat ik studiefinanciering kan krijgen.
Daarbij moet ik dan 2 dagen stage lopen. Dus wat dat betreft zou ik even moeten kijken hoe ik dat ga indelen.
Ik weet niet of je gewoon een aantal uur hebt wat je binnen 1 jaar moet stage lopen, of dat je echt 2 dagen per week moet.
Maar goed, eerst even de uitslag afwachtten.

groetjes britta
britje1987
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 20 jun 2011, 11:28
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron