Hulp bij verslagen maken.

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Hulp bij verslagen maken.

Berichtdoor Simonekip73 op 07 aug 2011, 12:48

Goedemiddag,

Ik heb misschien een hele brutale vraag, maar ik doe momenteel de deeltijdopleiding van de Pabo Theo Thijssen. In Utrecht.
Ik ga nu naar het vierde jaar, maar moet nog ontzettend veel verslagen maken uit het derde jaar.
Maar het lukt me gewoon niet. Ik heb geen inspiratie en kan door omstandigheden me niet goed concentreren op school.

Nu kan je denken dan moet je het derde jaar overdoen, maar ik zit met het volgende.
Mijn man is ongeneeselijk ziek. Dit is bijna een jaar geleden geconstateerd. Hij heeft niet heel lang meer te leven en dit brengt flink wat emoties met zich mee. Hierdoor heb ik weinig kunnen doen voor school.

Ik kan en wil op dit moment niet stoppen met mijn opleiding, omdat ik wil afstuderen. Zo snel mogelijk. Ik heb verder geen opleidingen afgerond en dit is de enige kans op een goede baan. Hiermee kan ik toch voor m'n gezin zorgen als mijn man komt te overlijden. Ik heb een jaar lang tijd gehad om alles te verwerken en ik ben klaar om te gaan studeren.

Nu vroeg ik me af of iemand nog verslagen heeft die hij/zij aan mij wilt geven, zodat ik inspiratie heb en een idee heb hoe de verslagen gemaakt moeten worden? Ik zal echt niets kopieren en letterlijk gebruiken, maar ik heb een steuntje in de rug nodig. Wie kan en wil mij helpen?
Het zou gaan om verslagen van de PABO Theo Thijssen.

Ik zal je eeuwig dankbaar zijn.

Als er iemand is dat mij zou willen helpen mail me dan.
Groetjes Simone

simonekip1973@hotmail.com
Simonekip73
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 07 aug 2011, 12:29
Groep: 2
PABO jaar: 4

Re: Hulp bij verslagen maken.

Berichtdoor JufP op 07 aug 2011, 15:39

Hallo Simone,

Wat vervelend zeg! Ik begrijp dat dit een hele zware tijd is voor jou en je gezin!

Zelf heb ik niet op deze Pabo gezeten en kan je dus ook niet helpen met de verslagen.
Maar misschien is het sturen van verslagen ook wel niet helemaal de gemakkelijkste oplossing.

Misschien kun je wat opdrachten beschrijven die je moet doen en kunnen we je door het geven van tips/ideeën of voorbeelden misschien verder helpen?

Veel succes!
Avatar gebruiker
JufP
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 357
Geregistreerd op: 15 maart 2009, 21:10
Groep: 3
Schooltype: Protestant Christelijk
Functie: Groeps- en invalleerkracht

Re: Hulp bij verslagen maken.

Berichtdoor super_juf op 07 aug 2011, 15:53

Hallo Simone,

Wat enorm rot voor je! En dat je zo voelt heb ik helemaal beeld bij!
Ook ik heb niet op deze pabo gezeten.

Ik heb wel verslagen maar ik stuur nooit een verslag op. Wat HelenP aangeeft is misschien een optie. Je mag de opdrachtomschrijving ook in een pb doen en op deze manier kan ik je op weg helpen.
Een vraag wat nu zo in mij opkomt: heb je helemaal geen verslagen? Of heb je al wel opzetjes en dat dit verder uitgewerkt moet worden? Dat laatste zou op het forum nog gemakkelijker zijn.

Kun je voorbeelden geven wat je zoal moet doen?

Heel veel sterkte in elk geval!
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: Hulp bij verslagen maken.

Berichtdoor super_juf op 07 aug 2011, 15:57

Nog een aanvulling...

Als je gaat afstuderen, betekent dit dat jij je lio al hebt gelopen? Je mag toch niet op lio als jij vrijwel geen verslag van je derde jaar hebt ingeleverd?
Of gaat dit anders met deeltijd? Dat dit samengaat (verslagen en meteen lio-stage) :D
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: Hulp bij verslagen maken.

Berichtdoor juf Agnes op 10 aug 2011, 15:51

Nog een ander idee... zoek een 'critical friend' iemand die jou verslag even (mee)leest voor je ze inlevert. Vooral voor 'grotere/ langere' werkstukken is dit erg prettig; iemand die je vragen stelt of opbouwende kritiek geeft. Desnooods samen met jou aan een verslag werkt...

Ik woon in een dorp in de buurt van Utrecht en wil je eventueel wel helpen. Heb net de opleiding Master SEN afgerond en weet uit ervaring wat werken, 'gedoe' in de privé sfeer en studeren in combinatie van je vraagt...
Reik niet naar de hemel, maar haal 'm naar je toe! (Karin Bloemen; "Lef")
juf Agnes
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 884
Geregistreerd op: 25 apr 2006, 21:04
Groep: 2
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast