Zij-instroom? (Zuid-Limburg)

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Zij-instroom? (Zuid-Limburg)

Berichtdoor MissTeach op 06 dec 2011, 11:35

Ik ben na het staken van mijn 1e graadsopleiding tot docent Engels van plan om de overstap naar de Pabo te maken. Nu vroeg ik mij af of het tegenwoordig nog mogelijk is om zij-instromer te worden in het basisonderwijs. En hoe je het beste op zoek kunt gaan naar een baan. En als ik dan toch al bezig ben met vragen zijn er hier mensen die ervaring hebben met de "markt" in Zuid Limburg. We willen hier nl naar toe gaan verhuizen maar ik vraag mij af of er wel werk is, ik zie namelijk nergens vacatures.
MissTeach
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 06 dec 2011, 11:13
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Zij-instroom? (Zuid-Limburg)

Berichtdoor miek op 06 dec 2011, 20:46

voor zover ik weet is er vrij weinig werk te vinden in zuid limburg...
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Zij-instroom? (Zuid-Limburg)

Berichtdoor Luni op 06 dec 2011, 21:10

Ik ben in juli 2010 afgestudeerd als zij-instromer. Ik begreep toen dat er wel kansen zijn op een zij-instroom baan maar dan vooral in het speciaal onderwijs en als je bagage meebrengt die ze kunnen gebruiken. Het schijnt dat scholen voor speciaal onderwijs hun nek nog wel voor zij-instromers willen uitsteken.
Ik was zelf de enige zij-instromer op de Pabo waar ik zat, er was er in jaren ook geen meer geweest. Zelf hadden zij ook de voorkeur voor de deeltijdvariant maar dat zag ik niet zitten. Voor mij heeft het zij-instroom traject wel veel opgeleverd. Veel vrijstellingen en veel kortere stages. Niet dat dat altijd in het voordeel van het leerproces is maar ik had een plek waar ik dagelijks veel leerde doordat ik alles zelf deed. En ik was zo in anderhalf jaar klaar, en dat met een pasgeboren zoon en dochter van 2, wel zo fijn.

Ik zelf was al werkzaam als logopedist op een cluster 2 school en ben daar doorgeschoven naar een positie als leerkracht terwijl ik studeerde.
Ondertussen liggen de bezuinigingen in het speciaal onderwijs behoorlijk op de loer. Wij mogen bijvoorbeeld niemand meer aannemen, ook al gaat er iemand weg.

Dus ik vraag me af wat je kansen zijn om een baan als zij-instromer te vinden en zeker in Limburg....
Luni
PABOforum Peuter
 
Berichten: 237
Geregistreerd op: 23 dec 2008, 20:52
Groep: 4
Schooltype: cluster 2


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast