Tegemoetkoming leraren opnieuw aanvragen?

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Tegemoetkoming leraren opnieuw aanvragen?

Berichtdoor Sorimo op 15 dec 2011, 13:36

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over de tegemoetkoming leraren die deeltijdstudenten kunnen krijgen van Duo. Hier had ik in studiejaar 2010-2011 recht op als deeltijd pabo student. Ik heb destijds éénmalig een bedrag van ongeveer 1200 euro ontvangen. Echter, ben ik na een paar maanden wegens ziekte met de studie gestopt. Ik heb geen wijzigingen doorgegeven aan Duo. Zij hebben mij juli dit jaar een brief gestuurd of ik voor het studiejaar 2011-2012 de tegemoetkoming weer wil ontvangen. Nu zit ik er over na te denken om opnieuw met de (verkorte deeltijd) te beginnen in februari of september 2012. Heb ik in dit geval nog een keer recht op twee jaar tegemoetkoming (omdat ik eerder ben gestopt)? Of heb ik nog maar recht op één jaar, omdat ik al een jaar van Duo gekregen heb? Ik vermoed dat het laatste het geval is, omdat ik geen wijzigingen aan ze heb doorgegeven. Heel stom van mij natuurlijk, maar ik was destijds bang dat ik geld terug moest betalen, wat ik niet had... :? :shock: :?

Kan iemand mij hierbij helpen/adviseren? Wat is het beste om te doen?

Alvast bedankt!
Sorimo
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 15 dec 2011, 13:24
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Tegemoetkoming leraren opnieuw aanvragen?

Berichtdoor DoubtingM op 15 dec 2011, 13:40

Nog 1 keer heb je er recht op. Maximaal 2 keer (in totaal dus) niet per keer dat je de studie volgt. 2x gelijk aan 2 jaar. Al geef je niks door DUO kan het nog achterhalen dat je dat jaar gestopt bent via de onderwijsinstelling.
DoubtingM
PABOforum Baby
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: 16 nov 2011, 14:26
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast