Studiekosten

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Studiekosten

Berichtdoor Marjoleinjolein op 01 feb 2012, 10:19

Dag allemaal,

Bij mij begint het erg te kriebelen om weer verder te gaan studeren. Ik zit wel met véél vragen over het collegegeld omdat dat ik de studie alleen kan doen als deze ook betaalbaar is.

Ik heb eerst orthopedagogiek gedaan (gedrag & maatschappij). Volgens het Croho-register is dit dus geen opleiding op het gebied van gezondheidszorg of onderwijs, dus hoef ik alleen het instellingscollegegeld te betalen en niet het bedrag voor een tweede bachelor. Klopt dit?

Verder las ik op de site van de IBG dat er sprake is van een tegemoetkoming studiekosten leraren. Ik voldoe aan de voorwaarden schoolsoort en nationaliteit, maar over het inkomen heb ik een vraag. Er wordt namelijk het inkomen van 2008 gebruikt als peiljaar. In dat jaar had ik nog geen inkomen omdat ik studeerde. Klopt het dan dat ik recht zou kunnen hebben op de volledige tegemoetkoming?

Ik hoop op een antwoord! Alvast bedankt. :)

Groetjes,
Marjolein
Marjoleinjolein
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 01 feb 2012, 10:13
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Studiekosten

Berichtdoor Joke op 05 feb 2012, 12:56

Ik heb geen idee, maar misschien iemand anders wel. Succes!
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Studiekosten

Berichtdoor Kimberley24 op 05 feb 2012, 13:51

Vraag de studiekosten na bij de opleiding die je wilt doen, zij zijn hiervan volledig op de hoogte! Vaak kunnen zij je een heel informatiepakket toezenden!
Kimberley24
PABOforum Peuter
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 28 feb 2010, 18:45
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Studiekosten

Berichtdoor bunny op 05 feb 2012, 22:38

Ik zou ook direct bij de school vragen hoe het zit met de kosten. Het collegegeld hangt namelijk ook ervan af of je een voltijd-, deetijd of een duale studie doet. Over de tegenmoetkoming studiekosten leraren heb ik ooit uitgezocht dat je er alleen in aanmerking voor komt als je een voltijdstudie volgt. Daarom was dat voor mij helaas geen optie en ik heb er daarom ook niet meer informatie over.
bunny
PABOforum Baby
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: 17 feb 2011, 11:17


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten