Ervaringen Inholland en Ipabo.

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Ervaringen Inholland en Ipabo.

Berichtdoor Déés op 02 feb 2012, 15:51

In september wil ik graag beginnen met de pabo in alkmaar. Nou zou ik graag willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met 1 van deze 2 scholen. Ik vind een keuze maken erg moeilijk. Ik ben al naar de open dag van inholland geweest en in maart is er een open dag van de ipabo. Wat ik vergeten ben te vragen bij inholland is, kan ik op alle basisscholen gaan werken zodra ik klaar ben? Ik hoorde namelijk dat je alleen op openbare basisscholen mag werken. Als je de ipabo doet mag je op alle basisscholen werken. Dan lijkt het mij nog moeilijk om een baan te krijgen bv op een streng gereformeerde school als je zelf dat geloof niet aanhangt. Of zie ik dit helemaal verkeerd?
Verder word er bij inholland een stage voor je geregeld en bij ipabo moet je dat zelf regelen. Lijkt mij een hele extra klus, van solliciteren enzo! Nemen scholen jou bv niet aan omdat zij al een contract met inholland hebben. En nemen zij dan alleen studenten van inholland aan?

Ik hoor graag waarom jullie nou juist voor de ipabo hebben gekozen en niet voor inholland, of andersom!
Déés
PABOforum Baby
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 25 jan 2012, 11:09
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen Inholland en Ipabo.

Berichtdoor Breeb op 02 feb 2012, 16:05

Ik heb gekozen voor InHolland (DenHaag), de verkorte deeltijd (2jaar). Ik ben gaan kijken, leek me leuk, gebouw zag er goed uit, goede faciliteiten, dus gewoon een goede indruk. Ik heb verder niet gekeken, omdat ze niet overal de twee-jarige deeltijd aanbieden.
Even op je vraag over werken: het standaard programma van de pabo InHolland is dacht ik overal zonder het DCBO (uit mn hoofd). Dit is een onderdeel waar je zelf voor kunt kiezen. Met dit deeldiploma kun je op alle Christelijke scholen ook lesgeven, maar er zijn ook scholen waar ze niet eens naar die aanvulling vragen. Het is ook afhankelijk van de school war je wilt gaan werken dus. Ik heb nu een stageschool waar ze echt een contract hebben met inHolland. Dit hebben de scholen gedaan omdat ze anders helemaal overspoeld worden door stagiaires. Nuwordt het centraal geregeld. Van deze scholen weet ik dat InHolland vraagt of je niet zelf contact met ze wil opnemen, maar ook bij InHolland kun je evt zelf een stageplek regelen.

Succes met beslissen!
Breeb
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 02 feb 2012, 07:58
Groep: 0
PABO jaar: 2

Re: Ervaringen Inholland en Ipabo.

Berichtdoor Déés op 02 feb 2012, 16:12

Bedankt voor je snelle reactie! Ik had nog nooit gehoord van dcbo! Ik ga inderdaad ook nog even kijken bij ipabo. En daarna kijk ik denk ik gewoon naar waar ik mij het meest 'thuis voel'. Al zou ik het wel makkelijk vinden als mijn stage door school wordt geregeld. Verder wil ik deeltijd doen en dat kan bij beide scholen :D
Déés
PABOforum Baby
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 25 jan 2012, 11:09
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen Inholland en Ipabo.

Berichtdoor Sterre op 04 feb 2012, 13:04

Ik heb al mijn stages zelf moeten regelen. Dat is een hoop gebel, maar als je op tijd begint is er wel een plekje te vinden. Ik hoefde alleen voor mijn LIO-stage te solliciteren. Voor de rest was bellen en langskomen voldoende.
Sterre
PABOforum Peuter
 
Berichten: 77
Geregistreerd op: 09 sep 2011, 16:06
Groep: 3
Schooltype: openbaar
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen Inholland en Ipabo.

Berichtdoor Déés op 06 feb 2012, 11:19

Ok dat valt dan wel mee! Dank je wel!
Déés
PABOforum Baby
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 25 jan 2012, 11:09
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron