Thuisstudie pabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Thuisstudie pabo

Berichtdoor mamareemster op 26 apr 2012, 09:27

Hallo allemaal,

Graag wil ik in februari 2013 beginnen met een thuisstudie PABO.
Nu ben ik aan het uitzoeken voor welke opleiding ik moet kiezen.
Ik zit te twijfelen tussen LOI en NTI. Heeft iemand ervaring met 1 van deze opleidingen?
Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee.
Ik heb zelf op het moment dat ik begin aan de opleiding 2 kleine kinderen en wil daarom
graag zo veel mogelijk thuis zijn. Daarom wil ik kiezen voor een thuisstudie.

Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen met mijn keuze.

Alvast vriendelijke bedankt!

Groetjes,
Mamareemster
mamareemster
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 26 apr 2012, 09:19
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Thuisstudie pabo

Berichtdoor super_juf op 26 apr 2012, 09:57

Hoi hoi!

Ik heb bijles gegeven en een van mijn klanten deed een zelfstudie van de NTI (doktersassistent). Zij had bijles Nederlands nodig.
Omdat de examenvragen uit de map zouden komen heb ik de lessen gebaseerd op deze werkmap van de NTI.

Ik vond de uitleg vreselijk omslachtig! Als iemand al thingy moeite heeft met Nederlands is het niet handig om een bepaald onderwerp zeer omslachtig uit te leggen.
Een voorbeeld hiervan was de uitleg over de persoonsvorm. De uitleg over de persoonsvorm nam echt een hele bladzijde in beslag! Hierna volgden talloze voorbeelden. Voorbeelden vind ik wel handig, alleen de uitleg over de persoonsvorm had zeker korter gekund. Dit ging in de hele map zo. Als je dan moeilijkere onderwerpen gaat krijgen (bijvoorbeeld pleonasme, tautologie etc.) dan is een omslachtige uitleg niet zinvol.

Van mijn klant hoorde ik dat het digitale contact met de docenten niet optimaal was, maar dit is wat zij vertelde.

Bij de LOI werken docenten van het Windesheim en ik geloof dat dit financieel ook beter is omdat je wel recht hebt op studiefinanciering. Dit was ten minste een paar jaar geleden zo. Of dit nu nog zo is, durf ik niet te zeggen.

Even iets waar ik nieuwsgierig naar ben. Aangezien de toetsen rekenen en taal verplicht zijn, kun je deze dan ook thuis maken? Of moet je dan naar Cito?

Succes!
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: Thuisstudie pabo

Berichtdoor Juf Bar op 05 mei 2012, 10:44

Hoi,

De LOI is alleen een soort aanmeld kanaal hoor. Je krijgt wel wat spullen, maar je volgt de opleiding bij Windesheim. De NTI werkt met een andere
hogeschool samen. Weet niet welke.
Je moet naast je thuisstudie ook stage lopen. Om geleerde in de praktijk te brengen en om praktijkopdrachten te maken en natuurlijk te leren hoe het is om voor de klas te staan.

Je zou ook kunnen kijken naar de digipabo als je geen college's ed. wil volgen. Loi/WIndesheim heeft startseminars en de rest doe je zelf thuis.
Juf Bar
PABOforum Peuter
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: 26 nov 2009, 09:49
Groep: 1
Schooltype: Christelijk
Functie: Leerkracht

Re: Thuisstudie pabo

Berichtdoor NafNaf op 06 mei 2012, 09:53

Ik heb ook een jong gezin en doe nu de pabo via de digipabo. Bevalt prima!
Realiseer je wel dat het wel echt veel werk is. Je kunt het meeste werk (op de stagedag na) wel thuis doen, maar er staat wel zo'n 30 uur per week voor de studie. Dat is dus meer dan alleen de avonden, je zult ook overdag studietijd moeten vinden.
NafNaf
PABOforum Peuter
 
Berichten: 158
Geregistreerd op: 18 jul 2011, 08:28
Groep: 6
Schooltype: Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Thuisstudie pabo

Berichtdoor moimoi op 06 mei 2012, 11:27

Niet onaardig bedoeld - maar informeer eens bij besturen hoe zij aankijken tegen dit soort instanties?
Ik weet dat ons bestuur de LOI bv niet echt geweldig vindt.
Ik heb alleen ervaring met de LOI studie onderwijsassistent, maar je ziet NIEMAND van de opleiding.
3 dagen ib (en 2 dagen lekker vrij om van mijn zoontje te genieten)
moimoi
Paboforumholist
 
Berichten: 1870
Geregistreerd op: 21 feb 2005, 20:43
Woonplaats: utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Thuisstudie pabo

Berichtdoor GertMallegrom op 07 mei 2012, 13:13

Dag Moimoi,

Het diploma wat je krijgt na het volgen van de pabo via de digipabo van Inholland is exact gelijk aan dat van de reguliere pabo. Het programma is ook hetzelfde (inhoudelijk dan).

Groet
Gert Mallegrom
Coördinator Digipabo Den Haag
GertMallegrom
PABOforum Baby
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: 27 maart 2009, 20:31
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten