Deeltijd Pabo (HR) september

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Deeltijd Pabo (HR) september

Berichtdoor MonaToetje op 09 jun 2012, 11:24

Na een paar jaar werken in de gehandicaptenzorg, begin ik nu steeds enthousiaster te worden over de Pabo.
Als ik het financieel rond kan krijgen, wil ik in september beginnen aan de pabo deeltijd op de hogeschool Rotterdam.
Via via heb ik gehoord dat de Pabo een behoorlijk drukke studie is, daar ben ik niet zo bang voor.
Maar ik vraag me af hoe het zit als je een deeltijd studie volgt, betekent dit minder huiswerk/projecten en meer eigen initiatief in het leren?
En wat betreft een stageplaats zoeken, hebben basisscholen liever een voltijd pabo-student?

Verder zijn alle tips en ervaringen welkom :)

Bedankt alvast!
MonaToetje
PABOforum Baby
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: 09 jun 2012, 11:09
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Deeltijd Pabo (HR) september

Berichtdoor Erick op 09 jun 2012, 22:12

Mijn ervaring is dat de opdrachten heel praktijkgericht zijn, m.a.w. het meerendeel van de opdrachten voer je uit op je stageplek en koppelt d.m.v. samenvattingen de theorie aan de praktijksituatie. Zo gaat het in elk geval bij mij.

Van wat ik heb horen zeggen zijn basisscholen ook blij met deeltijders hoor. Die staan toch anders, in positieve zin, in de opleiding.

:);)
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0

Re: Deeltijd Pabo (HR) september

Berichtdoor MandyJ op 11 jun 2012, 08:28

Ik sluit me aan bij Erick. Ik ervaar het zelf wel als zwaar hoor. Vooral de combinatie werken/studeren. Ik ga volgend schooljaar daarom ook een dag minder werken.
Leerkracht VSO ZMLK
MandyJ
PABOforum Baby
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 03 jun 2012, 19:09
Groep: 1
Schooltype: ZML
PABO jaar: 4
Functie: LIO - oa

Re: Deeltijd Pabo (HR) september

Berichtdoor Cindy_88 op 29 jun 2012, 10:19

Hoi Monatoetje,

Wat leuk dat je ook overweegt om in september te starten bij de pabo van de Hogeschool Rotterdam. Ik namelijk ook, maar ik ben nog wel in dubio.
Op dit moment werk ik als receptioniste, maar ik wil een hbo diploma halen om verder te kunnen komen. Ik twijfel nu alleen of dat ik verder wil in het bedrijfsleven, door bijvoorbeeld communicatie te studeren, of dat ik een switch moet maken om lerares te worden in het basisonderwijs. Een lastige keuze. Ik ben gek op kinderen, creatief, geduldig en ik heb al eerder toneelles gegeven aan kinderen. Daar kon ik echt heel erg van genieten. Maar is dat genoeg om te kiezen voor een leven lang voor de klas staan??? Want toneelles is natuurlijk heel anders dan rekensommetjes en aardrijkskunde.
Hoe heb jij de knoop uiteindelijk doorgehakt en heb je misschien tips? Ik vind het heel lastig en jammer dat ik niet naar de open dag ben geweest, maar ik was toen op vakantie.
En voor de deeltijders: wat voor werk doen jullie naast de studie? En is het goed te combineren? Want het is 1 dag stage en 2 avonden les toch? Nu werk ik namelijk 40 uur, dus als ik zou starten in september moet ik ook een dag gaan inleveren en misschien een andere baan zoeken.

Alle tips, ervaringen en verhalen zijn heeeeeel erg welkom!!!!

Groetjes,

Cindy
Cindy_88
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 29 jun 2012, 10:02
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Deeltijd Pabo (HR) september

Berichtdoor JufH op 30 jun 2012, 10:13

@Cindy_88
Heb je al eens gevraagd of je een paar dagen mee mag lopen op een school in de buurt? Weet niet of het al vakantie is bij jou, het is een beetje laat voor zoiets maar je krijgt wel een goed beeld v/d praktijk!
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: Deeltijd Pabo (HR) september

Berichtdoor Cindy_88 op 02 jul 2012, 08:23

Dat is inderdaad een goed idee, dat ga ik zeker nog proberen :-)
Cindy_88
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 29 jun 2012, 10:02
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Deeltijd Pabo (HR) september

Berichtdoor Joke op 02 jul 2012, 16:04

In Rotterdam en omstreken hebben ze nu nog één week school. Niet representabel denk ik, maar als je het wilt proberen, moet dat dus deze week. :?
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten