Per 1 september Verkort traject op de HU???

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Per 1 september Verkort traject op de HU???

Berichtdoor Juf-Tamara op 16 jul 2012, 14:39

Hoi Allemaal.

Ik ben Tamara, 25 jaar en begin per september aan de verkorte deeltijd Pabo bij de HU!! Ik heb hiervoor pedagogische wetenschappen gedaan aan de UU. ik was hieraan begonnen met het idee "ik wil eigenlijk de Pabo doen, maar heb vwo gedaan dus..." maar ben heel blij dat ik uiteindelijk deze achtergrondkennis heb, en nu heel veel zin om aan de Pabo te beginnen!!!!
Nog iemand aanwezig op dit forum die ook bij de HU start??
En weet iemand of het normaal is dat ik nu nog niks gehoord heb over waar ik stage kan lopen etc?? (bij de uu wordt dit al maanden van te voren geregeld...)
IK ben benieuwd naar de opleiding en hoop wat te kunnen bijdragen en leren op dit forum!!
Juf-Tamara
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 16 jul 2012, 14:12
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Per 1 september Verkort traject op de HU???

Berichtdoor Laura2 op 17 jul 2012, 13:32

Leuk dat je nog de pabo gaat doen, helemaal met zoveel kennis van pedagogische wetenschappen! Ik doe de voltijd opleiding bij de HU en je moet erg veel geduld hebben met stage's en andere belangrijke documenten.
Hoewel ik dit jaar al voor de zomervakantie mijn stageplek toegewezen heb gekregen, wist ik het vorig jaar één week voordat ik stage zou gaan lopen. Ook papieren voor de tussen- en eindevaluaties, stagecontracten en verdere informatie voor het komende jaar laten lang op zich wachten.
Maar verder vind ik de pabo heel fijn, hoor. ;)
Smile and the world will smile back

Jaar 1: 1e semester groep 5, 2e semester groep 1-2.
Jaar 2: 1e semester groep 4, 2e semester groep 7-8.
Jaar 3: 1e semester groep 3, 2e semester SBO.
Jaar 4: 1e semester minor BO, 2e semester Lio groep 4.
Avatar gebruiker
Laura2
PABOforum Baby
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 08 aug 2011, 20:47
Woonplaats: Midden Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 4

Re: Per 1 september Verkort traject op de HU???

Berichtdoor Suus1 op 22 jul 2012, 17:55

Hoi Tamara,
Wat leuk ik start in september ook op de HU met de deeltijd verkorte opleiding. Ik heb 7jaar geleden een economische hbo opleiding afgerond en ben na 7 jaar keihard werken alle politieke spelletjes zo beu. Ik vind het erg spannend allemaal maar heb er zoveel zin in! Blijf jij ernaast nog werken? Ik maak me niet zo veel zorgen over de late informatie, was op mijn vorige opleiding (Han) ook zo. Wellicht tot snel!
Groetjes
Suus1
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 22 jul 2012, 17:50
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Per 1 september Verkort traject op de HU???

Berichtdoor Dieuw op 09 aug 2012, 15:34

Hoi Tamara,
Ik ben ook van plan om te starten met de verkorte deeltijdvariant van de pabo aan de HU en heb net als jij hiervoor ped. wetenschappen gestudeerd (alleen de bachelor gehaald). Leuk om te lezen dat meer mensen deze stap willen wagen. Ik ga naar de open avond deze maand en wil me dan in gaan schrijven. Heb jij toevallig al wat informatie over het aantal lesuren per week, welke avonden er les wordt gegeven, het aantal stagedagen per week en mogelijke vrijstellingen met PW als basis? En waarom heb jij voor deze HBO studie gekozen als ik vragen mag?
Wie weet tot in de schoolbanken!
Groetjes Dieuwertje
Dieuw
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 09 aug 2012, 15:25
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten