PABO RT

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

PABO RT

Berichtdoor Cinnn op 22 jun 2015, 15:33

Hoi,
ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.
Ik ben me aan het oriënteren om me te laten omscholen. Al jaren wil ik de pabo doen, al ben ik er de laatste tijd achter gekomen dat het waarschijnlijk beter bij mij past om 1 op 1 kinderen te begeleiden dan voor een hele klas te staan.
RT (of IB) lijkt mij daarom erg leuk, maar niemand wordt natuurlijk meteen RT'er. Hoe groot is de kans om als RT'er aan de slag te gaan. Na hoeveel jaren voor de klas kan je de overstap maken en heb je een post-hbo opleiding hiervoor nodig?

Een ander idee waar ik mee loop is een bachelor logopedie te halen en uiteindelijk logopedist worden. Het voordeel van de pabo vind ik dat ik het in 2 jaar kan doen en in deeltijd, aangezien ik al een HBO-opleiding heb.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Bedankt alvast.
Cinnn
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 22 jun 2015, 15:24
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: PABO RT

Berichtdoor Anita op 22 jun 2015, 19:40

Een RT'er op de school zelf is iets wat steeds minder voorkomt. Hulp wordt met name in de groep gegeven door de eigen leerkracht. RT-praktijken zijn wel behoorlijk in opkomst. Steeds meer ouders vinden het nodig dat hun kind buiten school nog extra hulp krijgt.
Toen ik tien jaar geleden de RT-opleiding deed was er ook een vrouw bij die zonder onderwijskundige opleiding was toegelaten. Zij haakte echter snel af omdat ze toch een bepaalde basiskennis miste.

Als je twijfelt of voor een klas staan iets is, dan weet ik niet of de Pabo wel zo'n prettige route is... Tijdens de opleiding zul je toch juist moeten laten zien dat je dat aankunt, wil je een diploma halen. Misschien is het iets om eens mee te lopen op een basisschool?
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten