Wiscat

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Wiscat

Berichtdoor Gummybeertje op 24 jun 2015, 16:50

Hallo allemaal,

in september start ik aan de verkorte digi pabo in dordrecht. Nu ben ik mij aan het voorbereiden op de wiscat. Alleen kom ik niet echt wijs uit de normering. Ik zie dat de hoeveelheid opgaven hetzelfde zijn overal ( 50) maar dat de normering drastisch verschillend is! ik zie 103, 126 en 140 langskomen?? Als het 140 is ga ik me nu al uitschrijven haha! En ik lees ook terug dat er meerdere rekentoetsen zijn? Dat in het eerste jaar een score van 103 behaald moet worden en het tweede jaar een score van 140? Kan iemand me hiermee helpen? Dan kan ik een beetje inschatten of ik de op goede weg zit met oefenen.
Gummybeertje
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 10 jun 2015, 16:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Wiscat

Berichtdoor Erick op 24 jun 2015, 21:54

Je moet de Wiscat binnen twee jaar halen. Op de (verkorte) deeltijdopleiding die ik gevolgd heb, lag de norm op 140. Volgens mij was 129punten wel de minimale score om door te morgen naar jaar 2. Dat weet ik alleen niet zeker.

Mocht je interesse hebben, ik heb nog oefenmateriaal 'ergens'. Zou je er gebruik van willen maken, stuur me een PB met je e-mailadres, dan komt het allemaal goed.
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten