Stageplaats

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Stageplaats

Berichtdoor Cinnn op 30 jun 2015, 21:49

Hoi, ik ga in september starten met de digipabo. Ik heb dit weekend een aantal scholen gemaild. En zoals het er nu naar uitziet, kan ik kiezen uit een openbare, christelijke en katholieke basisschool. Waar zou jullie keus op vallen? Vind het nog een soort van lastig. Ben van huis uit katholiek. Doe er niet heel veel mee. Ben nog wel gelovig maar niet echt praktiserend zeg maar. Vind bijbelverhalen wel altijd heel boeiend. Lastig hoor!
Cinnn
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 22 jun 2015, 15:24
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Stageplaats

Berichtdoor Sowieso op 01 jul 2015, 19:23

Ik denk dat je vooral moet kijken wat jouw visie op levensbeschouwing is: Wil jij op school kinderen het christelijk geloof meegeven, of niet? Ik ben van mening dat je om te werken op een christelijke school zelf ook wel praktiserend gelovig moet zijn. In de praktijk zie je dit overigens ook regelmatig anders.

Op openbare scholen kom je ook kinderen tegen met andere geloven. Op sommige van die scholen worden lessen levensbeschouwing en godsdienst aangeboden, op andere scholen weer niet.

Als stagiaire kun je, bij twijfel, denk ik mooi beide typen 'uitproberen' en kijken wat bij je past.
Avatar gebruiker
Sowieso
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 332
Geregistreerd op: 02 apr 2008, 15:27
Woonplaats: Drenthe
Groep: 3
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Stageplaats

Berichtdoor Anita op 01 jul 2015, 20:12

Inderdaad, als je twijfelt dan zou ik juist tijdens je opleiding verschillende scholen uitproberen zodat je weet wat bij jou past. Kijk ook verder dan alleen dat stempeltje van de school. In de dagelijkse praktijk heeft het vaak veel meer invloed wat de verdere overtuiging is, zoals klassikaal onderwijs, Dalton, Jenaplan etc.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Stageplaats

Berichtdoor Cinnn op 07 jul 2015, 20:58

Nog een vraag wat is beter/fijner als eerste stageplaats? Een groep 5 of groep 5/6?
Cinnn
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 22 jun 2015, 15:24
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Stageplaats

Berichtdoor Erick op 07 jul 2015, 21:50

Ook dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. Een 5/6 vraagt meer van je klassenmanagementvaardigheden dan een groep 5, denk ik. Je hebt immers twee mini-klasjes in een. Zelf zou ik kiezen voor 5, maar 5/6 kan ook een leuke uitdaging zijn hoor.
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten