[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - LOI-studenten, ik zoek jullie!

LOI-studenten, ik zoek jullie!

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

LOI-studenten, ik zoek jullie!

Berichtdoor Jukla op 02 jul 2015, 18:21

Ik zie her en der wel wat LOI-topics maar ze zijn of oud of kort. Ik overweeg sterk de PABO via het LOI te gaan doen en zou vooral toch wel wat meer willen lezen van andere studenten.

Ook heb ik wat concrete vragen, bijvoorbeeld of iemand een boekenlijst heeft van alle boeken die naast het LOI-materiaal nog aanbevolen worden, ik wil graag eens zien waar het over gaat. En ik ben benieuwd hoe het met de planning zit, ik las ergens dat er geen vaste structuur is of iets wat een soort tijds/zwaarte-indicatie geeft (bijv. module A kost een gemiddelde student 50 uur). Als dat klopt, wat is je gouden tip om dat toch goed voor elkaar te krijgen voor jezelf? Hoe zit het met de begeleiding, wat als je ergens gewoon níet uitkomt in je eentje?

En zo nog wat vragen, maar aan wie oh wie kan ik ze stellen ;)

LOI-ers, verzamel u!
Tweedekanser (36, moeder) die overweegt de PABO te gaan doen.
Avatar gebruiker
Jukla
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 01 jul 2015, 23:06
Woonplaats: Zuid-Holland zuid
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: LOI-studenten, ik zoek jullie!

Berichtdoor Jukla op 03 jul 2015, 17:25

Helemaal niemand? *weent*
Tweedekanser (36, moeder) die overweegt de PABO te gaan doen.
Avatar gebruiker
Jukla
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 01 jul 2015, 23:06
Woonplaats: Zuid-Holland zuid
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: LOI-studenten, ik zoek jullie!

Berichtdoor Joke op 06 jul 2015, 23:37

Ik zie her en der wel wat LOI-topics maar ze zijn of oud of kort. Ik overweeg sterk de PABO via het LOI te gaan doen en zou vooral toch wel wat meer willen lezen van andere studenten.

Ook heb ik wat concrete vragen, bijvoorbeeld of iemand een boekenlijst heeft van alle boeken die naast het LOI-materiaal nog aanbevolen worden, ik wil graag eens zien waar het over gaat. En ik ben benieuwd hoe het met de planning zit, ik las ergens dat er geen vaste structuur is of iets wat een soort tijds/zwaarte-indicatie geeft (bijv. module A kost een gemiddelde student 50 uur). Als dat klopt, wat is je gouden tip om dat toch goed voor elkaar te krijgen voor jezelf? Hoe zit het met de begeleiding, wat als je ergens gewoon níet uitkomt in je eentje?

En zo nog wat vragen, maar aan wie oh wie kan ik ze stellen ;)

LOI-ers, verzamel u!
Oeps, ik heb je bericht gemist door het warme weer.
Ik heb een maand of acht een vriendin begeleid die bij het LOI ging studeren. Ze is aan de studie begonnen omdat ze geen baan kon vinden en gestopt omdat ze een baan vond.
-Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met 'een boekenlijst van alle boeken die naast het LOI-materiaal nog aanbevolen worden.' Per module staat één boek centraal voor zover ik het me herinner.
-Wat de planning betreft. Je wordt inderdaad heel vrij gelaten. Je sluit een module in eigen tempo af. Er worden steeds data gegeven waarop je een (of meerdere) examens kunt doen in een centraal gelegen stad, daar kun je naartoe werken. Haal je het examen niet doe je het daarna weer over als je zelf denkt dat je er klaar voor bent, net zo vaak als je zelf maar wilt, maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Zo'n examen is best prijzig. Kortom er staat eigenlijk geen tijd voor, maar je doel is toch wel om in een jaar je propedeuse te halen. Als je naast een baan studeert zal dat hectischer zijn dan wanneer je alle tijd voor jezelf hebt. Geen tips dus, gewoon doen wat je je voorneemt.
-Er zijn meerdere manieren om begeleiding te krijgen:
- je gaat naar de dagen die ingepland worden om je vragen aan de begeleiders te stellen
- je zet met elkaar een computercommunity op, zodat je met medestudenten kunt overleggen (ik geloof dat dat een gewoonte is)
Je ingeleverde lessen worden uiterst zorgvuldig nagekeken en besproken, zodat je van je fouten leert.
Per vraag kun je een bepaald aantal punten halen en er wordt aangegeven hoeveel punten jij behaald hebt, waardoor je op een bepaald gemiddelde uitkomt. Dit is het cijfer wat je behaald hebt. Je kunt hier ook nog op reageren. Het werk werd snel en efficiënt nagekeken, zodat je ook snel weer door kunt.
Weet je wat? Zet je vragen hier neer en als ik er geen antwoord op weet, zal ik ze haar voorleggen. :-)
Laatst bijgewerkt door Joke op 10 jul 2015, 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: LOI-studenten, ik zoek jullie!

Berichtdoor Jukla op 09 jul 2015, 14:06

Oeps, ik heb je bericht gemist door het warme weer.
Ik heb een maand of acht een vriendin begeleid die bij het LOI ging studeren. Ze is aan de studie begonnen omdat ze geen baan kon vinden en gestopt omdat ze een baan vond.

Tof voor haar! Beviel het haar an sich wel, of niet? Wat vond jij ervan?

-Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met 'een boekenlijst van alle boeken die naast het LOI-materiaal nog aanbevolen worden.' Per module staat één boek centraal voor zover ik het me herinner.

Ik bedoelde dat ik graag zou weten welke boeken dus centraal zijn. Je krijgt natuurlijk lesmateriaal van het LOI maar daarnaast heb je nog boeken nodig, misschien dat die pas per module worden aangestipt maar ik zou eigenlijk graag een lijstje hebben met alle boeken die ik dan nodig ga hebben. Op die manier kan ik ze verwerken in mijn planning en ze zo op tijd bestellen via de bieb of koopjesjagen op MP.

-Wat de planning betreft. Je wordt inderdaad heel vrij gelaten. Je sluit een module in eigen tempo af. Er worden steeds data gegeven waarop je een (of meerdere) examens kunt doen in een centraal gelegen stad, daar kun je naartoe werken. Haal je het examen niet doe je het daarna weer over als je zelf denkt dat je er klaar voor bent, net zo vaak als je zelf maar wilt, maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Zo'n examen is best prijzig. Kortom er staat eigenlijk geen tijd voor, maar je doel is toch wel om in een jaar je propedeuse te halen. Als je naast een baan studeert zal dat hectischer zijn dan wanneer je alle tijd voor jezelf hebt. Geen tips dus, gewoon doen wat je je voorneemt.

Thanks. Het maandelijkse examengeld is net verhoogd, weet niet of het eerst ook zo was maar je mag nu 1 keer herexamen doen zonder bij te betalen, daarna inderdaad 110e.

Je ingeleverde lessen worden uiterst zorgvuldig nagekeken en besproken

Dat klinkt goed!

Ik heb nog even getwijfeld of ik toch niet liever Pedagogiek zou kiezen maar heb toch besloten nu eerst de PABO te doen, de kans dat ik uiteindelijk nog een vervolgstudie kies is groot maar ik wil graag de ervaring van de PABO en het voor de klas staan. Helaas is afstandsonderwijs de enige optie de komende paar jaar, daar baal ik eigenlijk een beetje van want anders zou ik zonder twijfel kiezen voor deeltijd.

Jij kent de opleiding dus een beetje, wat vond je ervan? Ik zie het als een investering, ik vind het niet erg om ca. 4 jaar te studeren en (flink) te betalen...mits het echt de moeite waard zal zijn. Als ik bedenk dat ik de keus heb tussen of niks of via de LOI denk ik, dan toch maar via de LOI. Uiteindelijk telt mijn inzet en stage. Maar misschien zie jij dat anders gezien je de opleiding van wat dichterbij kent?
Tweedekanser (36, moeder) die overweegt de PABO te gaan doen.
Avatar gebruiker
Jukla
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 01 jul 2015, 23:06
Woonplaats: Zuid-Holland zuid
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: LOI-studenten, ik zoek jullie!

Berichtdoor maestra op 10 jul 2015, 10:34

Jukla, denk je over de thuisstudie of de klassikale? En hoe is jouw situatie?
Ik wil hem ook dit jaar gaan doen. Ik heb me al ingeschreven voor de klassikale (ik kan nog terug) maar zie nog erg veel 'beren op de weg'. Ik werk 24 uur, heb een gezin en een chronische ziekte. Toch wil ik zo graag mijn hart volgen. Maar is het haalbaar? Mij is verteld rekening te houden met 20 uur zelfstudie, naast 1 lesdag en 1 stagedag.
maestra
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 08 aug 2014, 19:31
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: LOI-studenten, ik zoek jullie!

Berichtdoor Jukla op 10 jul 2015, 11:37

Jukla, denk je over de thuisstudie of de klassikale? En hoe is jouw situatie?
Ik wil hem ook dit jaar gaan doen. Ik heb me al ingeschreven voor de klassikale (ik kan nog terug) maar zie nog erg veel 'beren op de weg'. Ik werk 24 uur, heb een gezin en een chronische ziekte. Toch wil ik zo graag mijn hart volgen. Maar is het haalbaar? Mij is verteld rekening te houden met 20 uur zelfstudie, naast 1 lesdag en 1 stagedag.

Waarschijnlijk de thuisstudie maar ik ben nog een beetje aan het uitvogelen of de klassikale variant mogelijk is, dat is dan in mijn geval of elke dinsdagavond of om de zaterdag. Ik woon echter alleen met mijn beide kinderen (5&8) en heb niet echt een vangnet, als ik studeer ook geen mogelijkheden meer om een oppas te betalen ;) Op dit moment zit ik zonder baan maar goed, mag hopen dat dat verandert voor ik afgestudeerd ben.. Het is moeilijk om grote, dure besluiten te maken in een alles behalve ideale situatie. Maar je moet tegelijk iets doen om de situatie weer ideaal (of gewoon góed) te maken hè..
Tweedekanser (36, moeder) die overweegt de PABO te gaan doen.
Avatar gebruiker
Jukla
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 01 jul 2015, 23:06
Woonplaats: Zuid-Holland zuid
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: LOI-studenten, ik zoek jullie!

Berichtdoor Joke op 10 jul 2015, 13:18

Antwoord vriendin:
Ik heb het gelezen. Minpunten LOI:
- duur
- wordt niet echt serieus genomen door basisscholen
- moeilijk stageplekken te verkrijgen
En over die boeken:
Zijn best veel boeken, maar dat is goed in te plannen voor al die modules.
Lijst heb ik niet meer, maar ze kan op facebook zich aanmelden voor loi pabo. Daar zitten allemaal mensen die de pabo doen.
Ze mag altijd contact opnemen via facebook. Dan snor ik de mensen op die de studie doen.
Maar jouw adviezen waren super!
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: LOI-studenten, ik zoek jullie!

Berichtdoor Jukla op 10 jul 2015, 17:43

Bedankt! Ik heb geen privé Facebook maar ik zal toch even zoeken!

Ik heb ca. 30 scholen at random gemaild over hoe zij tegen de opleiding aankijken en of ze evt stageplekken hebben buiten de contracten om. De toon was over het algemeen dat ze inderdaad contracten met pabo's in de buurt hebben maar ze ook wel buiten die weg af en toe (..) stagiaires aannemen. En dat ze daarna meestal afgaan op de stages.

Natuurlijk waren er ook uitschieters ('LOI/Windesheim? Nooit van gehoord, lijkt me dat het intermenselijke contact van wezenlijk belang is op de pabo..' of juist 'Na 4 jaar zelfstandig studeren vind ik je in elk geval een doorzetter en zou ik je om die reden wel uitnodigen, tevens sla je veel fluff van de gewone pabo over.')

Dus ja, eigenlijk zegt mijn onderzoekje veel en niks tegelijk..

Naar school gaan pakt helaas aanzienlijk duurder voor me uit, te duur, anders zou ik het zo doen. Ik ben nog steeds aan het proberen dat voor elkaar te krijgen maar heb er een hard hoofd in.

Pfff moeilijk hoor..
Tweedekanser (36, moeder) die overweegt de PABO te gaan doen.
Avatar gebruiker
Jukla
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 01 jul 2015, 23:06
Woonplaats: Zuid-Holland zuid
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: LOI-studenten, ik zoek jullie!

Berichtdoor Joke op 10 jul 2015, 22:56

Misschien kun je beter een FB-pagina voor jezelf aanmaken. Ook de contacten van de studenten gingen via FB als ik het me goed herinner.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: LOI-studenten, ik zoek jullie!

Berichtdoor Jukla op 11 jul 2015, 00:03

Ik heb een account (anders kun je geen pagina beheren), alleen zonder vrienden ed. Ik heb maar even een profielfotootje geupload en me ermee aangemeld in de groep. Thanks, daar vind ik inderdaad veel meer info en antwoorden! :D
Tweedekanser (36, moeder) die overweegt de PABO te gaan doen.
Avatar gebruiker
Jukla
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 01 jul 2015, 23:06
Woonplaats: Zuid-Holland zuid
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: LOI-studenten, ik zoek jullie!

Berichtdoor Cinnn op 12 jul 2015, 12:20

Heb je je ook al eens verdiept in de digipabo? Misschien is dat ook wel iets. Is (vrijwel) zonder contacturen. Je hebt dan alleen oppas nodig tijdens je stagedag.
Cinnn
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 22 jun 2015, 15:24
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: LOI-studenten, ik zoek jullie!

Berichtdoor Joke op 12 jul 2015, 17:06

....... Jij kent de opleiding dus een beetje, wat vond je ervan? Ik zie het als een investering, ik vind het niet erg om ca. 4 jaar te studeren en (flink) te betalen...mits het echt de moeite waard zal zijn. Als ik bedenk dat ik de keus heb tussen of niks of via de LOI denk ik, dan toch maar via de LOI. Uiteindelijk telt mijn inzet en stage. Maar misschien zie jij dat anders gezien je de opleiding van wat dichterbij kent?
De opleiding, voor zo ver ik hem heb leren kennen, viel me 100% mee, al lijkt het begin me moeilijk voor iemand die er nog niets van weet. Je begint nl. meteen al lesvoorbereidingen op papier te maken volgens een bepaald principe (uit het boek), maar menigeen heeft in zijn leven nog nooit een les gemaakt, dus heeft geen idee waarmee hij bezig is. Dus het lijkt me dat dat niet mee zal vallen. Maar dat leer je snel en op internet vind je heel veel leuke ideeën. Je krijgt goede uitleg wat je wel of niet had moeten (of kunnen) doen en punten waarop je in je volgende lesvoorbereiding kunt gaan letten. Ook de reken- en taaltoetsen zijn pittig, maar die moet je bij elke opleiding maken, dus dat valt weg.
Het is geen opleiding voor mensen die niet gemotiveerd zijn of er niet volledig achterstaan, ook niet voor mensen die geneigd zijn alles voor zich uit te schuiven. Het komt echt op zelfdiscipline aan, maar dan kan je ook je theoretische kennis in minder dan een jaar doen. Als je qua stage ook voldoende dagen hebt dan heb je in minder dan een jaar je propedeuse, dat is dan wel weer een voordeel.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: LOI-studenten, ik zoek jullie!

Berichtdoor Jukla op 17 jul 2015, 18:39

Bedankt! Ik heb me inmiddels ingeschreven. Ik heb eerder afstandsonderwijs gedaan, al overweeg ik nu de klassikale variant te doen. In september weten ze of die doorgaat en zo ja kan ik overstappen. Ik ben niet helemaal vreemd in het onderwijs maar ook weer wel, ik was namelijk thuisonderwijzer tot een jaar na mijn scheiding. Ik ga een dappere poging wagen en hard werken, aan motivatie in elk geval geen gebrek!
Tweedekanser (36, moeder) die overweegt de PABO te gaan doen.
Avatar gebruiker
Jukla
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 01 jul 2015, 23:06
Woonplaats: Zuid-Holland zuid
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: LOI-studenten, ik zoek jullie!

Berichtdoor maestra op 20 jul 2015, 09:48

Wat goed Jukla! Leuk voor je!
Mijn inschrijving staat ook nog, ik ga er gewoon voor! Nu nog hopen dat de klassikale variant start in mijn voorkeursplaats anders is het niet haalbaar. Nog nadenken over plan B.
maestra
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 08 aug 2014, 19:31
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: LOI-studenten, ik zoek jullie!

Berichtdoor Verenaa op 17 sep 2015, 21:44

Hooi allemaal,

Ik volg de PABO via de LOI. Zit in het eerste jaar voor mn P.
Nog meer die hier mee bezig zijn?
Ik vind het zelf fijn om het een en ander met andere te kunnen bespreken,
so let me know!

Vind ik gezellig =)
Verenaa
PABOforum Baby
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: 08 nov 2010, 20:10
Groep: 0
PABO jaar: 3

Volgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron