Verkorte Pabo Tilburg

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Verkorte Pabo Tilburg

Berichtdoor Sanne93 op 15 okt 2015, 11:30

Hallo allemaal. Na mijn studie Pedagogische Wetenschappen zou ik graag nog de verkorte pabo doen in Tilburg. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben en hoe ze het vinden. Ik las dat er maar weinig stagedagen zijn per week, mag je ook extra stage lopen? Ik denk namelijk dat ervaring opdoen het belangrijkste is en dan is twee jaar al best kort... En hoe is het in Tilburg geregeld met stageplaatsen, ik blijf het liefst in m'n studiestad wonen en zou dan ook graag daar stage lopen en niet in Tilburg. Daarnaast ben ik benieuwd naar de reacties van het werkveld op de verkorte pabo, wordt het als iets positiefs of negatiefs ervaren?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Sanne93
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 15 okt 2015, 10:28

Re: Verkorte Pabo Tilburg

Berichtdoor Joke op 15 okt 2015, 13:49

Ha Sanne, welkom op het forum. Ik kan je helaas niet helpen aan een antwoord op je vragen. Succes in ieder geval.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Verkorte Pabo Tilburg

Berichtdoor Erick op 16 okt 2015, 15:28

Wat betreft het aantal stagedagen, ik zou het als opleiding alleen maar toejuichen wanneer een student meer stagedagen wil inplannen. Je moet alleen voor jezelf de afweging maken of je dat financieel gezien ook rond kunt werken. Want veel mensen die aan de verkorte opleiding beginnen, zullen daarnaast nog werken. Dat was in mijn geval toen ik aan de verkorte opleiding van Fontys (nu: De Nieuwste Pabo) begon, in elk geval wel. Ook ik heb er toen voor gekozen om een extra dag stage te lopen.

Afhankelijk van de opleiding zul je zelf een stageplek mogen zoeken. Hoe Fontys Tilburg hier mee omgaat, weet ik niet. Maar wellicht staat het in een online brochure over de opleiding of kun je via de website in contact komen.

Succes met het inwinnen van de informatie!
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0

Re: Verkorte Pabo Tilburg

Berichtdoor Anita op 19 okt 2015, 12:37

Meer stage is alleen maar goed, zou ik als opleiding en als stageschool idd alleen maar toejuichen. Of je er ook wat voor terugkrijgt aan punten is dan echter wel de vraag, daar hoef je waarschijnlijk niet teveel van te verwachten.

Ik zou een student van de verkorte Pabo die hiervoor al pedagogische wetenschappen heeft gedaan van harte begroeten. Je bent wat ouder en hebt een pedagogische achtergrond, zijn voor mij absoluut pluspunten.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Verkorte Pabo Tilburg

Berichtdoor Irissss op 02 nov 2015, 20:46

Ik weet niet hoe het in Tilburg bij Fontys is, maar bij Avans weet ik dat ze vaste scholen hebben waar ze stageplaatsen aanbieden. Je mag dus geen andere scholen, waardoor veel mensen die in Breda wonen ook terecht komen in dorpjes op 1,5 uur rijden. Maar ik zou het even bespreken met de mensen in Tilburg, waarschijnlijk kunnen zij je er meer over vertellen.
Irissss
PABOforum Baby
 
Berichten: 29
Geregistreerd op: 12 mei 2014, 19:47
Groep: 0
PABO jaar: 4

Re: Verkorte Pabo Tilburg

Berichtdoor MrMartin op 15 okt 2016, 18:20

Ik ga (indien Fontys voldoende inschrijvingen heeft) in februari 2017 starten met deze opleiding. Wordt een drukke 2 jaar naast mijn huidige baan, maar erg veel zin in! Inmiddels al meer mensen met ervaringen m.b.t. deze variant? Of wellicht andere starters op dit forum te vinden?

Groetjes,

Martin
Met vriendelijke groet,

Martin
MrMartin
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 15 okt 2016, 18:07
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Verkorte Pabo Tilburg

Berichtdoor Joke op 15 okt 2016, 20:48

Succes Martin!
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Verkorte Pabo Tilburg

Berichtdoor Marjolein1974 op 03 nov 2016, 21:35

Succes, Martin!
Marjolein1974
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 03 nov 2016, 21:28
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron