Van voltijd naar deeltijd?

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Van voltijd naar deeltijd?

Berichtdoor Irissss op 02 nov 2015, 20:38

Weet iemand misschien of dat mogelijk is? En klopt het dat je al een baan moet hebben in het onderwijs als je deeltijd wil studeren? Dit laatste hoor ik regelmatig, maar heb het zelf eigenlijk nooit gezien op stages bij mensen die deeltijd studeerden.

Zelf zou ik graag de opleiding in deeltijd afmaken namelijk, maar kan er weinig over vinden op internet.
Irissss
PABOforum Baby
 
Berichten: 29
Geregistreerd op: 12 mei 2014, 19:47
Groep: 0
PABO jaar: 4

Re: Van voltijd naar deeltijd?

Berichtdoor Joke op 04 nov 2015, 16:00

Ik heb geen idee, maar misschien iemand anders?
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Van voltijd naar deeltijd?

Berichtdoor Erick op 05 nov 2015, 18:33

Ik denk dat je wel van voltijd naar deeltijd over kunt stappen, maar dat kan per opleiding verschillen natuurlijk. Het zal er mee te maken hebben welke modules je al gehaald hebt in de voltijd en of je die al weer kunt wegstrepen in de deeltijd. Ik raad je aan om eens te informeren bij Pabo's in de omgeving, of op de Pabo waar je nu studeert, een gesprek aan te gaan met de studieloopbaanbegeleider/mentor. Die weten wel wat er binnen de opleiding mogelijk is met de behaalde modules die je tot nu toe in huis hebt.

Ik had tijdens mijn deeltijd opleiding nog geen baan, en heb dus echt stageplekken gehad.
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0

Re: Van voltijd naar deeltijd?

Berichtdoor Irissss op 05 nov 2015, 23:39

Ik ben bijna klaar met mijn 3e jaar, dus hoef alleen nog maar de afstudeerstage, scriptie en een vak genaamd 'identiteit'. Ik weet niet precies wat dat inhoudt.

Ik heb een gesprek aangevraagd bij de studie-adviseur, hoop dat zij me meer kan vertellen. In elk geval bedankt voor je antwoord :)
Irissss
PABOforum Baby
 
Berichten: 29
Geregistreerd op: 12 mei 2014, 19:47
Groep: 0
PABO jaar: 4

Re: Van voltijd naar deeltijd?

Berichtdoor Erick op 05 nov 2015, 23:44

Het vak "identiteit" ken ik niet, maar komen al gelijk ideeën naar boven. "Wie ben jij als leerkracht", "De identiteit van scholen".

Je bent in de voltijd nu al zover gekomen, waarom wil je dat laatste jaar in de deeltijdvariant afronden? Ik denk dat de studieadviseur met je zal gaan kijken hoe je de inhoud van het vierde jaar over een andere (langere?) manier kunt uitsmeren zodat het wel lijkt op een deeltijdvariant terwijl je eigenlijk een vertraagde voltijd doet.

Succes, ik hoop dat het gesprek je behalve een fijn gevoel ook een mooi vooruitzicht mee geven over hoe/wanneer je je studie kunt afronden.

Erick :)
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten