PABO Verkort bij de Hanze of Stenden

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

PABO Verkort bij de Hanze of Stenden

Berichtdoor Nynke1980 op 02 maart 2017, 11:18

Ik wil in september starten met de verkorte Pabo en twijfel tussen de Hanzehogeschool of Stenden in Assen.

Beide hebben een paar voors en tegens. Hanze heeft maar 1 dag stage en dat is in combi met mijn gezin beter te doen (alhoewel veel stage natuurlijk ook wel weer goed is).
Maar bij Stenden kun je het DCBO halen (christelijk onderwijs) en alvast een deel gym doen.

Wat zijn er nog meer voor ervaringen en plussen en minnnen die mijn balans kunnen laten doorslaan naar 1 van beide?

Alvast bedankt!

Nynke
Nynke1980
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 02 maart 2017, 10:56
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: PABO Verkort bij de Hanze of Stenden

Berichtdoor Anita op 03 maart 2017, 12:23

Mijn bezwaar tegen één dag stage is dat je daardoor nooit een doorgaande lijn gaat zien. Ik heb nu een stagiaire van een verkorte opleiding die pas nu tijdens haar allerlaatste stage voor het eerst meerdere dagen achter elkaar stage loopt. Zij merkt zelf dat ze pas nu ze er twee dagen achter elkaar is bepaalde verbanden gaat zien. Tussen lessen, maar juist ook tussen gebeurtenissen en het gedrag van de leerlingen.
Ik begrijp het helemaal wanneer je vanuit praktische overwegingen kiest voor één dag stage, maar zorg dan wel voor meerdere momenten tijdens je studie waarop je een aantal dagen achter elkaar aanwezig bent.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron