pabo deeltijd: Marnix academie of Hoge school Utrecht?

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

pabo deeltijd: Marnix academie of Hoge school Utrecht?

Berichtdoor yes op 17 jul 2017, 20:05

Hallo, voor aankomend schooljaar wil ik (40 jaar) mij gaan inschrijven voor de deeltijd pabo opleiding in de avonduren (verkorte studie in 2,5 jaar). Na 15 jaar bedrijfsleven neem ik de weloverwogen keuze om de switch te gaan maken. Deze verkorte studie zal ik in eerste instantie naast mijn baan gaan doen icm met een jong gezin (2 kindjes: 6 en 3); ik heb heel veel zin om te starten :D ! Na mijn pabo studie hoop ik snel een baan in het primair onderwijs te krijgen. Ik heb nog een paar vragen:

 -Ik twijfel tussen Marnix academie en Hoge school Utrecht (woonplaats Utrecht). Wat zijn jullie ervaringen? Wat raden jullie aan?
- Daarnaast: wat zijn de baanperspectieven voor de 40+ers met deeltijd pabo op zak? Lukt het vaak om bij de school waar je in het laatste jaar stage loopt, een contract te krijgen?
 
Dank alvast voor reacties!
yes
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 16 jul 2017, 13:16
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: pabo deeltijd: Marnix academie of Hoge school Utrecht?

Berichtdoor JufH op 24 jul 2017, 19:03

Over je studieplek kan ik geen advies geven, ik ken ze geen van beiden...
En tja, een vaste benoeming direct na je stage krijg je helaas niet overal, dat ligt eraan of er plek is. In het nieuws hoor je continu over flinke tekorten, dat gaat alleen maar erger worden. Maar nogmaals, een school kan niet meer mensen aannemen dan er qua formatie mogelijk is.
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: pabo deeltijd: Marnix academie of Hoge school Utrecht?

Berichtdoor Anita op 08 aug 2017, 15:36

Wij hebben in het verleden stagiairs gehad van beide opleidingen. Ik was alijd erg blij met studenten van de Marnix qua bagage. Ik heb het idee dat de eisen daar (in ieder geval destijds) hoger zijn. Daarnaast ken ik vanuit mijn nascholing de Marnix als een instituut waar ze hun zaakjes goed op orde hebben.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron