M38 - Denk er aan om PABO te doen

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

M38 - Denk er aan om PABO te doen

Berichtdoor meijerc op 12 okt 2017, 20:37

Hallo allemaal,

Ik heet Christiaan Meijer. Ik ben 38 jaar oud, vader van 2 jongens (7 en 3 jaar jong). Ik zit al een paar jaar te denken om de PABO te doen maar door carrière en gezin nooit van gekomen.
Nu is er wel een kans om mijn "roeping" te gaan volgen. Alleen zit ik met wat vragen. Ik hoop dag jullie mij hier mee kunnen helpen.

Ik zou graag hier en daar een keer mee willen lopen op verschillende basisscholen.
Ik wil in februari gaan beginnen aan de DT PABO maar moet even gaan uitzoeken hoe ik naast de opleiding ook nog kan werken (ergens).

Mijn vragen:
Is het mogelijk om tijdens de studie te werken in het onderwijs ergens?
Ik begreep dat je naast de PABO ook als onderwijsassistent kan worden opgeleid?
Heeft iemand een idee over basisscholen waar ik eens zou mogen komen kijken?

Ik woon in Heemskerk.

Grt,

Christiaan
meijerc
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 12 okt 2017, 19:39
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: M38 - Denk er aan om PABO te doen

Berichtdoor Erick op 14 okt 2017, 11:40

Hoi Christiaan,

Leuk dat je je wilt gaan oriënteren op een opleiding tot leerkracht of onderwijsassistent. Je zou, om eens een kijkje te kunnen nemen, contact op kunnen nemen met een aantal basisscholen bij jou in de buurt. Leg uit wat je plannen zijn en wie weet staan de scholen er wel open voor om je een dagje te laten proeven aan het onderwijs.

Ondertussen kun je eens kijken welke deeltijdopleidingen er in jouw regio zijn en die met elkaar vergelijken. Daarnaast kun je dan ook eens nadenken wat je voorkeur heeft: onderwijsassistent of groepsleerkracht.

Je wilt naast de opleiding blijven werken. Is er een mogelijkheid dat je bij je huidige werkgever minder kan gaan werken? Zodra je in beeld hebt hoeveel dagen je nodig hebt voor stages e.d,, is zoiets wellicht bespreekbaar te maken? Toen ik aan de deeltijdopleiding begon, moesten we minimaal een stagedag in de week hebben. Zelf vond ik het wel prettig om er twee te hebben zodat je iets meer klik krijgt met de groep. Of je naast de opleiding al in het onderwijs zou kunnen werken, durf ik niet te zeggen.

Succes met oriënteren en het maken van je keuze. Met vragen kun je hier altijd terecht.

Erick
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0

Re: M38 - Denk er aan om PABO te doen

Berichtdoor Joke op 15 okt 2017, 22:35

Nee, naast de opleiding kun je nog niet werken in het onderwijs. Pas in het laatste jaar van de opleiding als je het mij vraagt.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten