PABO studie naast baan.

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

PABO studie naast baan.

Berichtdoor Paff op 15 okt 2018, 12:57

Hallo!

2 jaar geleden heb ik mijn onderwijsassistent diploma gehaald en wil nu graag door studeren aan de Pabo. Ik ben 27 jaar oud en woon op mezelf. Dit houdt dus in dat ik wel een inkomen nodig heb om mijn vaste lasten te kunnen betalen. Wat zijn de ervaringen met een pabo volgen als avondschool/thuisstudie? Mijn onderwijsassistent diploma heb ik met gemak gehaald door middel van een deeltijd avondstudie. Ik weet dat mijn vraag redelijk algemeen is, toch hoop ik dat er mensen zijn die misschien tips hebben voor mij!

Groet,
Sebastiaan
Paff
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 15 okt 2018, 12:50
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: PABO studie naast baan.

Berichtdoor Erick op 15 okt 2018, 16:57

Hoi Sebastiaan,

Wanneer je ook nu je tijd vrij kunt maken om 's avonds nog te investeren in je studie na een dag (hard) werken, vind ik dat op zich wel al positief. De opdrachten zijn misschien weer wat pittiger dan bij je vorige opleiding, maar door je werkervaring kun je vast ook al heel veel zaken invullen. Je hebt immers kennis die de deeltijders die vanuit andere richtingen komen, nog niet hebben.

Ik ga er even vanuit dat je nu fulltime werkt als onderwijsassistent. Voor de deeltijdopleiding zul je ook stages moeten lopen. Ik weet in mijn deeltijd-tijd, een jaar of 6-7 geleden, dat we minimaal een dag in de week vrij moesten maken om stage te kunnen lopen. Zoiets zal er van jou ook gevraagd worden en jij zult dus ook de afweging moeten maken of je met vier dagen werken, ook rond kunt komen. Op het moment dat dit voor jou geen probleem is, zou ik de uitdaging zeker aangaan.

Succes met het maken van je definitieve keuze. Ik hoop dat (en denk) dat er nog wel een paar reacties komen hier.


Erick :) ;)
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0

Re: PABO studie naast baan.

Berichtdoor Anita op 16 okt 2018, 18:43

Je hebt inderdaad echt minstens een dag per week nodig om stage te lopen. Mijn persoonlijke voorkeur heeft het om ook af en toe de mogelijkheid te hebben om wat meer dagen achter elkaar stage te lopen, maar dat stellen niet alle Pabo's verplicht bij deeltijdstudies. Wanneer jij inderdaad werkzaam bent als onderwijsassistent zal dit voor jou overigens minder gelden, omdat jij die doorgaande lijn in school ook vanuit een andere rol ziet.
Met een beetje mazzel zou jij misschien zelfs nog je stage kunnen combineren met je werk als onderwijsassistent maar daar kun je vooraf niet vanuit gaan.

Zelf heb ik het destijds qua werk overigens anders opgelost naast mijn voltijdstudie. Ik werkte in de horeca waardoor ik altijd juist op de momenten buiten schooltijd heel veel extra kon werken.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron