Ervaringen - Digipabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Anita op 13 apr 2014, 12:34

Zoals ik zei.... ga zelf kijken...
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Tam31 op 29 aug 2014, 19:50

Ik zit zelf ook te denken aan de digipabo omdat ik graag wil starten in februari 2015 en er volgens mij geen gewone deeltijd pabo start bij Inholland den haag

Ik vraag me af of er een echt verschil is qua studieprogramma en vakken tussen de 2 omdat je bij de digipabo geen gezamenlijke lessen hebt.
Of zie ik dit verkeerd? Zijn er wel gezamenlijke lessen maar via de pc?
Als ik denk aan opdrachten samen met klasgenoten of aan vakken zoals muziek dan vraag ik me af hoe dat in de digi variant wordt vormgegeven :roll:
Is het studieprogramma identiek aan de gewone deeltijd en bijv aan de voltijd?

Misschien dat iemand hier wat over kan vertellen, want dit soort info kan ik dus op de site niet snel terugvinden.
Tam31
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 28 aug 2014, 20:19
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Anita op 30 aug 2014, 16:25

Ik denk dat je wel aan dezelfde competenties werkt, maar dat je dat op meerdere manieren kunt bereiken. Je zult inderdaad minder groepswerk hebben. Ik denk dat dit voor veel mensen zelfs de reden is om een voor een dergelijke variant te kiezen.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor NafNaf op 31 aug 2014, 13:00

Ik heb de digipabo gedaan en ik vond het juist behoorlijk véél groepswerk. Voor verschillende vakken werk je in een groepje samen waarbij je bijvoorbeeld eenzelfde thema op verschillende manieren uitwerkt voor verschillende leeftijdsgroepen of voor verschillende onderwijsstromingen. Dit samenwerken gaat meestal via blackboard. Dat ziet er ongeveer hetzelfde uit als dit forum. Daar kun je elkaar spreken en documenten plaatsen. Ook wordt er af en toe gebeld en gemaild. Sommige leerlingen maakten gebruik van skype maar dat heb ik zelf nooit gedaan.
Ik denk dus niet dat je minder groepswerk hebt. Ik denk vooral dat het groepswerk op een andere manier wordt aangepakt: niet tegelijkertijd op één plek overleggen, maar overleg via een internetforum.
NafNaf
PABOforum Peuter
 
Berichten: 158
Geregistreerd op: 18 jul 2011, 08:28
Groep: 6
Schooltype: Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Tam31 op 11 sep 2014, 07:05

Zoals het er naar uit ziet start er geen 4 jarige digipabo komende februari 2015 dus dan houdt dat op voor mij.
Er zit niks anders op dan wachten tot september, balen, 7 maanden langer niks doen pff :?
Tam31
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 28 aug 2014, 20:19
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Fosje op 11 sep 2014, 12:52

Kan iemand wat meer informatie even over de inhoud van de opleiding? Hoe zit het met presentaties bij de Digipabo?
Fosje
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 11 sep 2014, 12:47
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Cinnn op 16 jul 2015, 14:17

Wie vd digipabo studenten die het eerste jaar vd verkorte variant er al op hebben zitten weet of je alle boeken echt nodig hebt?
Cinnn
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 22 jun 2015, 15:24
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Ilona. op 22 jan 2016, 10:50

Ik zou heel graag van studenten die de blended versie in Dordrecht volgen willen weten hoe het hen bevalt?
Ik ben namelijk een beetje gaan twijfelen naar verscheidene reacties in dit topic. Heel graag reactie! :)
Ilona.
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 22 jan 2016, 10:44
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor pabo19 op 14 jul 2016, 11:13

Hallo allemaal,

Ik denk erover om me aan te melden voor de Digipabo in Den Haag voor de start in september. Ik heb een e-mail gestuurd naar de contactpersoon voor meer informatie over contacturen/dagen etc. voor 2016/2017, maar kreeg de melding dat ze op vakantie was tot 9 mei (het is nu juli!) en heb verder nog geen reactie gehad.
Weet iemand hoe ik het best contact kan opnemen?

Ik woon in Nederland, maar ga mogelijk komend of volgend jaar weer naar de VS. Heeft iemand ervaring met het volgen van de Digipabo (verkorte variant) vanuit het buitenland? Blijft het collegegeld dan het wettelijk tarief (dat in alle gevallen lijkt te gelden voor opleidingen in het onderwijs of gezondheidszorg), of moet je toch instellingstarief betalen?

Bij voorbaat dank!
pabo19
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 14 jul 2016, 11:00
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Carol11 op 26 jan 2019, 12:42

oh sommige draadjes zijn al een beetje oud, maar misschien is er toch nog iemand van de Digipabo die weet of je ook doordeweeks tentamens mag doen (met de reguliere deeltijd) of alleen op zaterdag?
Carol11
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 26 jan 2019, 09:51
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Joke op 26 jan 2019, 15:18

Zelfs al was dat vroeger misschien wel het geval, zouden er nu totaal andere regels kunnen gelden, dus ik zou gewoon even informeren.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Carol11 op 27 jan 2019, 07:34

Hoi Joke,

Dat heb ik uiteraard al gedaan, maar ik wacht nog op antwoord. Dacht misschien weet iemand hier daar iets over.
Carol11
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 26 jan 2019, 09:51
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Joke op 27 jan 2019, 13:06

Helaas, succes met wat je besluit te gaan doen.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Vorige

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron